Ο Προυστ και το καλαμάρι : πώς ο εγκέφαλος έμαθε να διαβάζει /
Ο άνθρωπος δεν είναι γενετικά σχεδιασμένος να διαβάζει και να γράφει. Όταν ένα παιδί μαθαίνει ανάγνωση, ο εγκέφαλός του αναδιαρθρώνεται και δημιουργεί συγκεκριμένες νευρωνικές συνδέσεις προκειμένου να μπορεί να κατανοήσει τα γραπτά σύμβολα. Όπως εξηγεί σ’ αυτό το συγκλονιστικό βιβλίο η Maryanne Wolf...
Αποθηκεύτηκε σε:
Κύριος συγγραφέας: | |
---|---|
Άλλοι συγγραφείς: | , |
Μορφή: | Βιβλίο |
Γλώσσα: | Greek English |
Έκδοση: |
Αθήνα :
Πατάκης,
2009.
|
Σειρά: | Θεωρητικές επιστήμες : Ψυχολογία / Πατάκης
|
Θέματα: |
LEADER | 03674nam a22003617a 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | GR-KkKDBK | ||
005 | 20210523115237.0 | ||
008 | 210402s2009 gr a|||grb||| 001 0 gre d | ||
020 | |a 978-960-16-3059-5 | ||
040 | |a GR-kkKDBK |b gre |d GR-kkKDBK |e AACR2 | ||
041 | 1 | |a gre |h eng | |
082 | 0 | 4 | |a 612.8 |
100 | |4 aut |9 149204 |a Wolf, Maryanne | ||
240 | 1 | 0 | |a Proust and the squid : the story and science of the reading brain |
245 | 1 | 2 | |a Ο Προυστ και το καλαμάρι : |b πώς ο εγκέφαλος έμαθε να διαβάζει / |c Maryanne Wolf ; μετάφραση Βιλελμίνη Σωσώνη-Δασκαλάκη ; εικονογράφηση Catherine Stoodley. |
260 | |a Αθήνα : |b Πατάκης, |c 2009. | ||
300 | |a 403 σ. : |b εικ. ; |c 23 εκ. | ||
490 | 0 | |a Θεωρητικές επιστήμες : Ψυχολογία / Πατάκης | |
504 | |a Περιλαμβάνει βιβλιογραφικές σημειώσεις και ευρετήριο | ||
520 | |a Ο άνθρωπος δεν είναι γενετικά σχεδιασμένος να διαβάζει και να γράφει. Όταν ένα παιδί μαθαίνει ανάγνωση, ο εγκέφαλός του αναδιαρθρώνεται και δημιουργεί συγκεκριμένες νευρωνικές συνδέσεις προκειμένου να μπορεί να κατανοήσει τα γραπτά σύμβολα. Όπως εξηγεί σ’ αυτό το συγκλονιστικό βιβλίο η Maryanne Wolf, διάσημη γνωσιακή νευροεπιστήμονας και ερευνήτρια, η ανακάλυψη της γραφής πριν από μερικές χιλιάδες χρόνια οδήγησε στη διανοητική εξέλιξη του ανθρώπινου είδους. Ο εγκέφαλος που διάβαζε τα σφηνοειδή εικονογράμματα των Σουμερίων ήταν διαμορφωμένος διαφορετικά από τον εγκέφαλο που διαβάζει κάποιο αλφαβητικό σύστημα ή από τον εγκέφαλο που μπορεί και αντλεί πληροφορίες από τα σημερινά τεχνολογικά μέσα. Με τον ίδιο τρόπο που η υιοθέτηση της γραφής περιόρισε την ανάγκη για μνήμη, η διάχυση των πληροφοριών και οι ιδιαίτερες απαιτήσεις που θέτει ο ψηφιακός πολιτισμός είναι δυνατόν να έχουν επιπτώσεις στον τρόπο με τον οποίο θα σκέφτεται ο άνθρωπος στο μέλλον. (. . .) | ||
650 | 7 | |2 GR-kkKDBK |9 62499 |a Νευροφυσιολογία | |
650 | 7 | |2 GR-kkKDBK |9 55763 |a Εγκέφαλος |x Ανάπτυξη | |
650 | 7 | |2 GR-kkKDBK |9 150971 |a Αναγνωστική κατανόηση | |
650 | 7 | |2 GR-kkKDBK |9 150972 |a Ανάγνωση |x Έρευνα | |
650 | 7 | |2 GR-kkKDBK |9 63296 |a Δυσλεξία | |
650 | 7 | |2 GR-kkKDBK |a Γνωστική ψυχολογία |9 62931 | |
700 | |9 149206 |a Wolf, Maryanne |t Ο Προυστ και το καλαμάρι | ||
700 | |4 trl |9 149207 |a Σωσώνη-Δασκαλάκη, Βιλελμίνη | ||
700 | |4 ill |9 149208 |a Stoodley, Catherine J. | ||
710 | 2 | |4 pbl |9 26807 |a Πατάκης | |
942 | |c BK | ||
999 | |c 79030 |d 79030 | ||
952 | |0 0 |1 0 |2 ddc |4 0 |6 612_800000000000000_WOL |7 0 |9 103177 |a KDBK |b KDBK |c LCR |d 2021-04-02 |e Δωρεά εις μνήμην Πάρι Δ. Ξεπουλιά |i 12872021 |o 612.8 WOL |p 12872021 |r 2021-04-02 |w 2021-04-02 |y BK |