Ο Προυστ και το καλαμάρι : πώς ο εγκέφαλος έμαθε να διαβάζει /

Ο άνθρωπος δεν είναι γενετικά σχεδιασμένος να διαβάζει και να γράφει. Όταν ένα παιδί μαθαίνει ανάγνωση, ο εγκέφαλός του αναδιαρθρώνεται και δημιουργεί συγκεκριμένες νευρωνικές συνδέσεις προκειμένου να μπορεί να κατανοήσει τα γραπτά σύμβολα. Όπως εξηγεί σ’ αυτό το συγκλονιστικό βιβλίο η Maryanne Wolf...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Wolf, Maryanne (Συγγραφέας)
Άλλοι συγγραφείς: Σωσώνη-Δασκαλάκη, Βιλελμίνη (Μεταφραστής), Stoodley, Catherine J. (Εικονογράφος)
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα:Greek
English
Έκδοση: Αθήνα : Πατάκης, 2009.
Σειρά:Θεωρητικές επιστήμες : Ψυχολογία / Πατάκης
Θέματα:
LEADER 03674nam a22003617a 4500
003 GR-KkKDBK
005 20210523115237.0
008 210402s2009 gr a|||grb||| 001 0 gre d
020 |a 978-960-16-3059-5 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
041 1 |a gre  |h eng 
082 0 4 |a 612.8 
100 |4 aut  |9 149204  |a Wolf, Maryanne 
240 1 0 |a Proust and the squid : the story and science of the reading brain 
245 1 2 |a Ο Προυστ και το καλαμάρι :  |b πώς ο εγκέφαλος έμαθε να διαβάζει /   |c Maryanne Wolf ; μετάφραση Βιλελμίνη Σωσώνη-Δασκαλάκη ; εικονογράφηση Catherine Stoodley. 
260 |a Αθήνα :  |b Πατάκης,  |c 2009. 
300 |a 403 σ. :  |b εικ. ;  |c 23 εκ. 
490 0 |a Θεωρητικές επιστήμες : Ψυχολογία / Πατάκης 
504 |a Περιλαμβάνει βιβλιογραφικές σημειώσεις και ευρετήριο  
520 |a Ο άνθρωπος δεν είναι γενετικά σχεδιασμένος να διαβάζει και να γράφει. Όταν ένα παιδί μαθαίνει ανάγνωση, ο εγκέφαλός του αναδιαρθρώνεται και δημιουργεί συγκεκριμένες νευρωνικές συνδέσεις προκειμένου να μπορεί να κατανοήσει τα γραπτά σύμβολα. Όπως εξηγεί σ’ αυτό το συγκλονιστικό βιβλίο η Maryanne Wolf, διάσημη γνωσιακή νευροεπιστήμονας και ερευνήτρια, η ανακάλυψη της γραφής πριν από μερικές χιλιάδες χρόνια οδήγησε στη διανοητική εξέλιξη του ανθρώπινου είδους. Ο εγκέφαλος που διάβαζε τα σφηνοειδή εικονογράμματα των Σουμερίων ήταν διαμορφωμένος διαφορετικά από τον εγκέφαλο που διαβάζει κάποιο αλφαβητικό σύστημα ή από τον εγκέφαλο που μπορεί και αντλεί πληροφορίες από τα σημερινά τεχνολογικά μέσα. Με τον ίδιο τρόπο που η υιοθέτηση της γραφής περιόρισε την ανάγκη για μνήμη, η διάχυση των πληροφοριών και οι ιδιαίτερες απαιτήσεις που θέτει ο ψηφιακός πολιτισμός είναι δυνατόν να έχουν επιπτώσεις στον τρόπο με τον οποίο θα σκέφτεται ο άνθρωπος στο μέλλον. (. . .)  
650 7 |2 GR-kkKDBK  |9 62499  |a Νευροφυσιολογία 
650 7 |2 GR-kkKDBK  |9 55763  |a Εγκέφαλος  |x Ανάπτυξη 
650 7 |2 GR-kkKDBK  |9 150971  |a Αναγνωστική κατανόηση 
650 7 |2 GR-kkKDBK  |9 150972  |a Ανάγνωση  |x Έρευνα 
650 7 |2 GR-kkKDBK  |9 63296  |a Δυσλεξία 
650 7 |2 GR-kkKDBK  |a Γνωστική ψυχολογία  |9 62931 
700 |9 149206  |a Wolf, Maryanne  |t Ο Προυστ και το καλαμάρι  
700 |4 trl  |9 149207  |a Σωσώνη-Δασκαλάκη, Βιλελμίνη 
700 |4 ill  |9 149208  |a Stoodley, Catherine J. 
710 2 |4 pbl  |9 26807  |a Πατάκης 
942 |c BK 
999 |c 79030  |d 79030 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 612_800000000000000_WOL  |7 0  |9 103177  |a KDBK  |b KDBK  |c LCR  |d 2021-04-02  |e Δωρεά εις μνήμην Πάρι Δ. Ξεπουλιά  |i 12872021  |o 612.8 WOL  |p 12872021  |r 2021-04-02  |w 2021-04-02  |y BK