Μοντέλα αναλυτικών προγραμμάτων : για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης, ξένης γλώσσας /

Στον παρόντα τόμο γίνεται μια πρώτη, πιλοτική προσπάθεια από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (ΚΕΓ) -στο πλαίσιο της συστηματοποίησης της διδασκαλίας της Ελληνικής, κυρίως εκτός Ελλάδας- να αναπτυχθούν μοντέλα αναλυτικών προγραμμάτων και σχεδιασμού γλωσσικών μαθημάτων της Ελ-ληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώ...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Άλλοι συγγραφείς: Παναγιωτίδου, Βικτωρία (Επιμελητής έκδοσης), Ρουσουλιώτη, Θωμαΐς (Επιμελητής έκδοσης)
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Θεσσαλονίκη : Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, 2015
Θέματα:
Περιγραφή
Περίληψη:Στον παρόντα τόμο γίνεται μια πρώτη, πιλοτική προσπάθεια από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (ΚΕΓ) -στο πλαίσιο της συστηματοποίησης της διδασκαλίας της Ελληνικής, κυρίως εκτός Ελλάδας- να αναπτυχθούν μοντέλα αναλυτικών προγραμμάτων και σχεδιασμού γλωσσικών μαθημάτων της Ελ-ληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας (Γ2) με θεματοκεντρική προσέγγιση της παρεχόμενης γνώσης.Στην πρώτη φάση του έργου αναπτύχθηκαν μοντέλα αναλυτικών προγραμμάτων για δύο θεματικές ενότητες διδασκαλίας, όπως αυτές περιγράφονται στο Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες (ΚΕΠΑ) του Συμβουλίου της Ευρώπης (Ελληνική μετάφραση: Κέντρο Ελληνικής Γλώσ-σας: 2008) και στον τόμο Πιστοποίηση Επάρκειας της Ελληνομάθειας: Nέο Αναλυτικό Εξεταστικό Πρό-γραμμα (Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, 2013): για τη θεματική «Αναγνώριση Ταυτότητας» και για τη θεματική «Κατοικία-Περιβάλλον». Στην έκδοση αυτή ο αναγνώστης μπορεί να βρει: α) αναπτυγμένες αντιπροσωπευτικές βασικές αρχές στις οποίες στηρίζεται η ανάπτυξη αναλυτικών προγραμμάτων β) περιγραφή του εκάστοτε επιπέδου ελληνομάθειας όπως αυτή είναι αναρτημένη στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.greek-language.gr/certification/node/125.html, αλλά και γ) διεξοδική παρουσίαση δύο θεματικών ενοτήτων για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας με αναφορά σε σκοπούς και στόχους, επικοινωνιακές καταστάσεις, ενδεικτικές δραστηριότητες για τη διδασκαλία και την αξιολόγηση των μαθητών, ενδεικτικές πράξεις λόγου, γλωσσικές πραγματώσεις, ενδεικτικό λεξιλό- για, ενδεικτικά μορφοσυντακτικά φαινόμενα, και στοιχεία φωνητικής-φωνολογίας. Τα μοντέλα αναλυτικών προγραμμάτων που σχεδιάστηκαν συνοδεύονται από υποδειγματικά γλωσσικά μαθήματα, τα οποία αποτελούν παράδειγμα αξιοποίησης του εκάστοτε προτεινόμενου αναλυτικού προγράμματος με τη βοήθεια του οποίου οι διδάσκοντες μπορούν να σχεδιάσουν το δικό τους γλωσσικό μάθημα, εναρμονισμένο με τις ανάγκες της εκάστοτε τάξης. Και τα επτά γλωσ-σικά μαθήματα (ένα για κάθε επίπεδο Ελληνομάθειας), μετά τον σχεδιασμό τους, εφαρμόστηκαν πιλοτικά σε τάξεις διδασκαλίας της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας και πραγματοποιήθηκαν οι απαιτούμενες βελτιωτικές παρεμβάσεις. Τα γλωσσικά μαθήματα στην τελική τους μορφή είναι αναρτημένα στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.greek-language.gr/certification/research/index.htmlΜε το συγκεκριμένο μοντέλο αναλυτικών προγραμμάτων το ΚΕΓ λειτουργεί απαγωγικά μετα-βαίνοντας από το γενικό στο ειδικό και δένοντας τα επικοινωνιακά και γλωσσικά στοιχεία που ανα-φέρονται στον τόμο Πιστοποίηση Επάρκειας της Ελληνομάθειας: Νέο Αναλυτικό Εξεταστικό Πρόγραμμα γύρω από τις προτεινόμενες από το ΚΕΠΑ θεματικές ενότητες διδασκαλίας για τα επίπεδα Α1-Γ2 Με τον τρόπο αυτό αναμένεται να περιγραφεί η διαβάθμιση του επιπέδου δυσκολίας από το ένα επίπεδο Ελληνομάθειας στο άλλο.Σε δεύτερη φάση και με επόμενο ερευνητικό πρόγραμμα, το ΚΕΓ πρόκειται να αναπτύξει και τις υπόλοιπες θεματικές ενότητες για όλα τα επίπεδα ελληνομάθειας από το Α1 έως και το Γ2, όπως αυτές περιγράφονται στο ΚΕΠΑ. Απώτερος στόχος του έργου, είναι, με την ολοκλήρωση και των δύο φάσεων εργασίας, η προώθηση, η βελτίωση και κυρίως η συστηματοποίηση της διδασκαλίας/εκμάθησης της Ελληνικής ως Γ2.Ο παρών τόμος αποτελεί μια πρώτη πιλοτική προσπάθεια. Η έρευνα που προηγήθηκε, όπως και η έκδοση του τόμου έγινε με χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 2007-2013» στο πλαίσιο της Πράξης ΕΣΠΑ «Πιστοποίηση ελληνομάθειας: Υποστήριξη και ποιοτική ανάδειξη της διδασκαλίας/εκμάθησης της ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσας».
Φυσική περιγραφή:335 σ. : πίν. ; 24 εκ.
Βιβλιογραφία:Περιλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές
ISBN:978-960-7779-72-4