Η γλώσσα της σύγχρονης μουσικής /

Ό Ντόναλντ Μίτσελ πιστεύει ότι οί νέοι τρόποι αίσθησης δημιουργούν τήν ανάγκη γιά νέα έκφραστικά μέσα’ ότι μιά περίοδος μπορεί νά παρουσιάσει μιά ένότητα αισθήματος, πού δίνει στό έργο τού συνθέτπ, τού ζωγράφου ή τού αρχιτέκτονα μιά φανερά κοινή γλώσσα. Τό σύγχρονο μουσικό κίνημα — καί ιδιαίτερα ή σ...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Mitchell, Donald, 1925- (Συγγραφέας)
Άλλοι συγγραφείς: Μαστοράκη, Τζένη, 1949- (Μεταφραστής)
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα:Greek
English
Έκδοση: Αθήνα: Εκδόσεις Επίκουρος, 1977.
Σειρά:Θεωρητικά κείμενα ; 11
Θέματα:
LEADER 04898nam a22003017a 4500
003 GR-KkKDBK
005 20200205144430.0
008 191018s1977 gr ||||g |||| 00| 0 gre d
999 |c 74864  |d 74864 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
041 |a gre  |h eng 
082 0 4 |a 780.9 
100 |4 aut  |9 138770  |a Mitchell, Donald,  |d 1925- 
240 1 0 |a The language of modern music 
245 1 0 |a Η γλώσσα της σύγχρονης μουσικής /   |c μετάφραση Τζένης Μαστοράκη. 
260 |a Αθήνα:   |b Εκδόσεις Επίκουρος,  |c 1977. 
300 |a 191 σ. :   |c 21 εκ. 
490 0 |a Θεωρητικά κείμενα ;   |v 11 
500 |a Περιέχει σημειώσεις 
505 0 |a Περιεχόμενα: Σημείωμα στην αναθεωρημένη έκδοση / Σαίνμπεργκ: Η αρχή που μπορεί να χρησιμέψει σαν κανόνας / Διασταυρούμενα ρεύματα με τον κυβισμό / Στραβίνσκι: Το παρελθόν γίνεται προσιτό στο νέο αίσθημα / Υστερόγραφο (1963) / Διασταυρούμενα ρεύματα με τον εξπρεσιονισμό / Κατακλείδα (1965) / Μουσική ή ‘μουσική;’ (1968)] 
520 |a Ό Ντόναλντ Μίτσελ πιστεύει ότι οί νέοι τρόποι αίσθησης δημιουργούν τήν ανάγκη γιά νέα έκφραστικά μέσα’ ότι μιά περίοδος μπορεί νά παρουσιάσει μιά ένότητα αισθήματος, πού δίνει στό έργο τού συνθέτπ, τού ζωγράφου ή τού αρχιτέκτονα μιά φανερά κοινή γλώσσα. Τό σύγχρονο μουσικό κίνημα — καί ιδιαίτερα ή σημασία τού Σένμπεργκ καί τής σειραϊκής μεθόδου του — γίνεται άφετηριακό σημείο τού συγγραφέα. Κάνει πολλούς παραλληλισμούς άνάμεσα στήν παραγωγική έζέλιζπ τής μουσικής καί των σύγχρονων κινημάτων στή ζωγραφική καί τήν άρχιτεκτονική. Στό τελευταίο του κεφάλαιο έπι-χειρεί μιά έπισκόπηση τής έζέλιζης τού Στραβίνσκι καί ύποστηρίζει ότι μέσα άπό τίς διάφορες προσεγγίσεις τού συνθέτει στό πρόβλημα τής μελωδίας μπορούμε νά καταλάβουμε «γιά τί» μιλάει ή μουσική του. ’Ακριβώς σ’ αύτό τό ένδιαφέρον γιά τή μελωδία, ό Ντ. Μίτσελ διακρίνει μιά ένότητα πρακτικής πού συνδέει σημαντικά — ιδιαίτερα στή σειραϊκή τους φάση — τίς δύο μεγάλες μά καί άν-τίθετες φυσιογνωμίες τής μουσικής τού εικοστού αιώνα: τόν Σένμπεργκ καί τόν Στραβίνσκι. Κριτικές γιά τή δεύτερη έκδοση: «Τό στύλ τού Μίτσελ είναι πραγματικά άζιοθαύμαστο καί ή κριτική του βαθυστόχαστη. Choice. «Διαβάζει κανείς αύτές τίς σελίδες άπολαυστικά — πίσω τους λειτουργεί ένα πρώτης τάζεως μυαλό». Journal of Music Theory, Yale School of Music- «. .. Έχει μιά όζύτατη άντίληψη...» Music Journal. «. .. άνιχνεύει διορατικά καί συγκροτημένα τίς σχέσεις μουσικής καί ζωγραφικής». Library7 Journal. Γιά τήν τρίτη έκδοση ό Μίτσελ πρόσθεσε τό κεφάλαιο — «Μουσική ή 'Μουσική';» — όπου έξετάζει τή φαινομενική άποτυχία ένός μεγάλου μέρους τής μοντέρνας μουσικής νά έπικοινωνήσει μέ τό κοινό της. 
650 7 |2 GR-kkKDBK  |9 59022  |a Μουσική  |x Ιστορία και κριτική  |y 20ός αι. 
650 7 |2 GR-kkKDBK  |9 65722  |a Μουσική  |x Φιλοσοφία και αισθητική 
700 |9 138771  |a Mitchell, Donald,  |d 1925-  |t Η γλώσσα της σύγχρονης μουσικής 
700 1 |4 trl  |9 39049  |a Μαστοράκη, Τζένη,  |d 1949- 
710 1 |4 pbl  |9 70108  |a Επίκουρος 
942 |c BK 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 780_900000000000000_MIT  |7 0  |9 95238  |a KDBK  |b KDBK  |c LCR  |d 2019-10-18  |e Δωρεά Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης  |i 11622018  |l 0  |o 780.9 MIT  |p 11622018  |r 2019-10-18  |w 2019-10-18  |y BK