Η διαθεματικότητα στη σχολική γνώση : εννοιοκεντρική αναπλαισίωση και σχέδια εργασίας /

Το περιεχόμενο του βιβλίου αναπτύσσεται γύρω από τέσσερις αλληλοσυσχετιζόμενους θεματικούς άξονες, που είναι: η διαθεματικότητα, η σχολική γνώση, η εννοιο-κεντρική αναπλαισίωση και τα σχέδια εργασίας. Η διαθεματικότητα έχει πολλές εκφάνσεις και αναφέρεται σε τρόπους επιλογής και οργάνωσης της διδακτ...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Ματσαγγούρας, Ηλίας Γ., 1946- (Συγγραφέας)
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Αθήνα : Εκδόσεις Γρηγόρη, 2004.
Έκδοση:2η έκδ, επαυξ.
Θέματα:
LEADER 04565nam a22003257a 4500
003 GR-KkKDBK
005 20191023112029.0
008 190906s2004 gr aeb|g |||| 001 0 gre d
999 |c 74276  |d 74276 
020 |a 960-333-313-1 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
082 0 4 |a 375 
100 1 |4 aut  |9 2634  |a Ματσαγγούρας, Ηλίας Γ.,  |d 1946- 
240 1 2 |a Η διαθεματικότητα στη σχολική γνώση 
245 1 2 |a Η διαθεματικότητα στη σχολική γνώση :  |b εννοιοκεντρική αναπλαισίωση και σχέδια εργασίας /  |c Ηλίας Γ. Ματσαγγούρας. 
250 |a 2η έκδ, επαυξ. 
260 |a Αθήνα :  |b Εκδόσεις Γρηγόρη,  |c 2004. 
300 |a 634 σ. :  |b εικ., σχέδια, χάρτες ;  |c 24 εκ. +  |e 1 cd 
504 |a Περιέχει ευρετήριο και βιβλιογραφία 
520 |a Το περιεχόμενο του βιβλίου αναπτύσσεται γύρω από τέσσερις αλληλοσυσχετιζόμενους θεματικούς άξονες, που είναι: η διαθεματικότητα, η σχολική γνώση, η εννοιο-κεντρική αναπλαισίωση και τα σχέδια εργασίας. Η διαθεματικότητα έχει πολλές εκφάνσεις και αναφέρεται σε τρόπους επιλογής και οργάνωσης της διδακτέας γνώσης που δεν ακολουθούν τις πρακτικές των παραδοσιακών αναλυτικών προγραμμάτων με τα διακριτά και αυτοτελώς διδασκόμενα μαθήματα. Επιστημολογικοί, ψυχολογικοί, παιδαγωγικο-διακτικοί και κοινωνικο-οικονομικοί λόγοι καθιστούν επίκαιρα και προτιμητέα τα διαθεματικά προγράμματα σπουδών. Η σχολική γνώση αποτελεί διακριτή μορφή γνώσης που προέρχεται από την επιστημονική και συσχετίζεται με την εμπειρικο-βιωματική, αλλά διαφοροποιείται και από τις δύο αυτές μορφές γνώσης, διότι εμπεριέχει χαρακτηριστικά τα οποία οι άλλες στερούνται. Η αναπλαισίωση αναφέρεται στις διαδικασίες μετασχηματισμού και εμπλουτισμού που υφίστανται η επιστημονική και εμπειρικο-βιωματική γνώση κατά τη μετατροπή τους σε σχολική. Για τη διαδικασία αναπλαισίωσης προτείνουμε ένα μοντέλο που βασίζεται στις έννοιες και στις σχέσεις που συνεπάγονται. Τα σχέδια εργασίας (projects), τέλος, αποτελούν τρόπο οργάνωσης και προσέγγισης της σχολικής γνώσης που διασφαλίζει προωθημένες μορφές διαθεματικότητας. Στο δεύτερο μέρος του βιβλίου παρατίθενται σχέδια εργασίας συνεργατών, τα οποία εφάρμοσαν σε πραγματικές συνθήκες σχολικής τάξης. 
650 4 |2 GR-kkKDBK  |9 60453  |a Διεπιστημονική προσέγγιση στην εκπαίδευση 
650 4 |2 GR-kkKDBK  |9 61667  |a Διαθεματικότητα στην εκπαίδευση 
650 7 |2 GR-kkKDBK  |9 64064  |a Ομαδική εργασία στην εκπαίδευση 
650 7 |2 GR-kkKDBK  |9 67776  |a Μέθοδος Project (Εκπαίδευση) 
650 7 |2 GR-kkKDBK  |9 70097  |a Εκπαίδευση  |x Αναλυτικά προγράμμματα  |z Ελλάδα 
700 1 |a Ματσαγγούρας, Ηλίας Γ.,  |d 1946-  |t Η διαθεματικότητα στη σχολική γνώση   |9 128536 
710 2 |4 pbl  |9 29778  |a Γρηγόρης 
942 |c BK 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 375_000000000000000_ΜΑΤ  |7 0  |9 94509  |a KDBK  |b KDBK  |c LCR  |d 2019-09-06  |i 128012017  |l 1  |o 375 ΜΑΤ  |p 128012017  |r 2021-11-23  |s 2021-10-22  |w 2019-09-06  |y BK 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 375_000000000000000  |7 0  |9 94818  |a KDBK  |b KDBK  |c LCR  |d 2019-09-24  |i 127742017  |l 0  |o 375  |p 127742017  |r 2019-09-24  |w 2019-09-24  |y VMC