Ο λόγος της μαζικής επικοινωνίας : το ελληνικό παράδειγμα /

Ο λόγος των ελληνικών μέσων ενημέρωσης, πολλαπλασιασμένος αντίλαλος των διεθνών πρακτορείων ειδήσεων ή αυθεντικό προϊόν της εγχώριας κοινότητας των επαγγελματιών δημοσιογράφων και των συνεργατών αρθρογράφων που εκλαϊκεύουν τον λόγο των επιστημών, της τεχνολογίας και της θεωρητικής κριτικής, αποτελεί...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Πολίτης, Περικλής (Συγγραφέας)
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Θεσσαλονίκη : Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών. Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη, 2008
Θέματα:
LEADER 05322namaa2200313 4500
001 main_24786
003 GR-kkKDBK
005 20191017082545.0
006 a|||||r|||||||||||
008 090521s2008uuuugr#f|||grb||| 001|0 gre d
999 |c 25721  |d 25721 
020 |a 978-960-231-126-4 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
082 0 |a 302 
100 1 |4 aut  |a Πολίτης, Περικλής  |9 4680 
245 1 2 |a Ο λόγος της μαζικής επικοινωνίας :  |b το ελληνικό παράδειγμα /  |c επιμέλεια Περικλής Πολίτης 
260 |a Θεσσαλονίκη :  |b Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών. Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη,  |c 2008 
300 |a 627 σ. :  |b πίν. ;  |c 24 εκ. 
504 |a Περιέχει βιβλιογραφία και ευρετήριο 
520 |a Ο λόγος των ελληνικών μέσων ενημέρωσης, πολλαπλασιασμένος αντίλαλος των διεθνών πρακτορείων ειδήσεων ή αυθεντικό προϊόν της εγχώριας κοινότητας των επαγγελματιών δημοσιογράφων και των συνεργατών αρθρογράφων που εκλαϊκεύουν τον λόγο των επιστημών, της τεχνολογίας και της θεωρητικής κριτικής, αποτελεί σε μεγάλο βαθμό μιαν αχαρτογράφητη επικράτεια. Εξίσου άγνωστος, ως προς το ιστορικό του διάνυσμα και τη γλωσσική/ειδολογική του σύσταση, είναι και ο πρωτεϊκός λόγος της μαζικής επικοινωνίας (διαφήμιση, ντοκιμαντέρ, τηλεοπτικές σειρές, κόμικς κ.ά.). Εκτός από άρθρα που εξετάζουν το γλωσσικό ανάγλυφο ή την κειμενική ταυτότητα ειδών της διαμεσολαβημένης επικοινωνίας και ενημέρωσης -τα τελευταία χρόνια είναι γεγονός ότι πληθαίνουν ενθαρρυντικά -, ευάριθμες είναι οι μεγαλύτερης έκτασης μελέτες ή οι συλλογικές απόπειρες ανάλυσης του λόγου των ελληνικών μέσων ενημέρωσης. Ο παρών τόμος φιλοδοξεί να καλύψει ουσιώδη κενά στη μελέτη της σύγχρονης ελληνικής δημοσιογραφίας και διαφήμισης. Συγκεντρώνει 19 άρθρα που ανιχνεύουν το συμφραστικό, πολιτισμικό και ιδεολογικό πλαίσιο, τα οργανωτικά πρότυπα, τις στρατηγικές λόγου και το ύφος πολλών ειδών της έντυπης και τηλεοπτικής δημοσιογραφίας. Σε ορισμένες περιπτώσεις ο άξονας της ανάλυσης δεν είναι το είδος λόγου αλλά οι γλωσσικές αναπαραστάσεις φαινομένων που συνδέονται στενά με τον λόγο των μέσων ενημέρωσης, όπως οι γλωσσικές ιδεολογίες, η χρήση των πηγών ή η διαχείριση του διαδικτύου ως νέου διαύλου επικοινωνίας και ενημέρωσης. Επίσης, μελετώνται γλωσσικές ιδιαιτερότητες και είδη του διαφημιστικού λόγου. Τέλος, φωτίζεται με επάρκεια, ελπίζουμε, και η ταυτότητα του "ελληνικού παραδείγματος": η αναπόφευκτη στοίχισή του σε επαγγελματικές παραδόσεις της μητροπολιτικής Δύσης - εσχάτως και στην "οικουμενικότητα" του παγκόσμιου ιστού - αλλά και η εθνική και πολιτισμική ιδιοπροσωπία του. 
650 4 |a Ανάλυση λόγου  |9 55048 
650 4 |a Διαφήμιση  |x Σημειωτική  |9 55069 
650 4 |a Ειδησεογραφία  |x Σημειωτική  |9 55071 
650 4 |a Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης  |x Σημειωτική  |9 55072 
650 4 |a Τηλεόραση  |x Σημειωτική  |9 55074 
700 1 |a Πολίτης, Περικλής  |t Ο λόγος της μαζικής επικοινωνίας : το ελληνικό παράδειγμα  |9 94441 
710 2 |4 pbl  |a Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.  |b Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών.  |b Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη  |9 47843 
942 |c BK 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 302_000000000000000_ΛΟΓ  |7 0  |9 36936  |a KDBK  |b KDBK  |c LCR  |d 2009-05-21  |e Δωρεά Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών  |i 00952009  |l 7  |o 302 ΛΟΓ  |p 00952009  |r 2022-05-11  |s 2022-04-12  |w 2019-04-28  |y BK