Χρόνος, κινηματογράφος, μοντάζ : θέση, μετάθεση, σύνθεση : θεωρητική και αισθητική διατριβή κινηματογραφικού λόγου

Η διατριβή μου με τίτλο "Πραγματεία για το Μοντάζ" (που εκδόθηκε με επιχορήγηση του Υπουργείου Πολιτισμού από την Εταιρία Ελλήνων Σκηνοθετών το 1985), ήταν μια προσπάθεια κατάδειξης της "Τέχνης", της Κινηματογραφικής Τέχνης, δηλαδή του Μοντάζ, μέσα από συμπυκνωμένη γνώση και την...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Δαυλόπουλος, Τάκης (Συγγραφέας)
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Αθήνα : Αιγόκερως, 1988
Σειρά:Κινηματογράφος
Θέματα:
Περιγραφή
Περίληψη:Η διατριβή μου με τίτλο "Πραγματεία για το Μοντάζ" (που εκδόθηκε με επιχορήγηση του Υπουργείου Πολιτισμού από την Εταιρία Ελλήνων Σκηνοθετών το 1985), ήταν μια προσπάθεια κατάδειξης της "Τέχνης", της Κινηματογραφικής Τέχνης, δηλαδή του Μοντάζ, μέσα από συμπυκνωμένη γνώση και την εμπειρία μου. Ακόμα, πρέπει να πω, πως ήταν διατυπωμένη με -όση μπόρεσα- απλότητα, (σχεδόν εκλαΐκευση), μιας ανάλυσης των σημαντικότερων στοιχείων της Θεωρίας, Αισθητικής και Πρακτικής του Μοντάζ και ειδικότερα της παραδοσιακής, και σε οριζόντια ανάπτυξη Τέχνης και τεχνικής του. Η απλότητα αυτή είχε στόχο να κάνει το κείμενο προσιτό, χρηστικό και χρήσιμο στον κάθε αναγνώστη, σε επίπεδα κατανόησης και εμπέδωσής του από κείνον. Το βιβλίο που κρατάτε στα χέρια σας, είναι προϊόν έρευνας, μελέτης και διατύπωσης Κινηματογραφικού διαλογισμού, με στόχο την προσπάθεια κάθετης διείσδυσης, μέχρι το "μεδούλι" του Μοντάζ, μέσα σε πλαίσια εμπεριστατωμένης εξειδίκευσης, γνώσης και αμιγούς Κινηματογραφικής Σκέψης. Είναι ακόμα προσπάθεια ανάλυσης και έκθεσης του Μοντάζ, όπως αυτό εξελίχτηκε και εφαρμόζεται σήμερα (τα ουσιαστικά και βασικότερα στοιχεία του). Είναι γνωστό, πέρα από κάθε αμφισβήτηση έπειτα, πως η Τέχνη του Μοντάζ, είναι ενιαία, είτε για τον Κινηματογράφο, είτε εφαρμόζεται από τις άλλες τεχνικές (π.χ. σαν Τηλεοπτικό ή Ψηφιακό Μοντάζ). Πραγματεύεται επίσης τις σχέσεις, αιτίες και αιτιατά, που προκύπτουν από την αλληλεξάρτηση του τρίπτυχου (ΧΡΟΝΟΣ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ-ΜΟΝΤΑΖ) (που αναλογούν, αντίστοιχα, σε ΘΕΣΗ-ΜΕΤΑΘΕΣΗ-ΣΥΝΘΕΣΗ, στην προσωπική μας οπτική), και αναλύει τη θέση που στηρίζει την ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ του ΧΡΟΝΟΥ, καθώς και το προτσές δημιουργίας και χρήσης του ΧΩΡΟΧΡΟΝΟΥ με μέσο το ΜΟΝΤΑΖ (και γενικότερα τον Κινηματογράφο). Τέλος, μπορούμε να πούμε πως είναι έργο Κινηματογραφικού "Λόγου", με προεκτάσεις ένταξής του σε "φιλοσοφικό" (όντας θεωρητικό) οικοδόμημα, που ωστόσο, στηρίζεται, δομείται και αναπτύσσεται, πάνω στα στέρεα θεμελιώματα κι ερείσματα της Επιστήμης της Αισθητικής και της Γνωσιοκοινωνιολογίας. (...) (ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΛΟΓΟ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ)
Φυσική περιγραφή:66 σ. ; 20 εκ.