Σχολείο, τάξη και πάλη των τάξεων : ένα κριτικό ξαναδιάβασμα των Μπωντελό, Εσταμπλέ, Μπουρντιέ, Πασερόν και Ιλλίχ /
Сохранить в:
Главный автор: | |
---|---|
Другие авторы: | |
Формат: | |
Язык: | Greek |
Опубликовано: |
Αθήναι :
Ζαχαρόπουλος Σ.Ι.,
c1981
|
Серии: | Σύγχρονη παιδαγωγική ;
4 |
Предметы: |
Оглавление:
- Περιεχόμενα: Που πρώτα-πρώτα σπαταλούνται οι έπαινοι
- Η μάχη ενάντια στη διαφοροποίηση των κλάδων ενώνεται με τη μάχη για το σοσιαλισμό
- Ιλλίχ. Δημιουργεί το σχολείο δουλοπρεπείς;
- Μπωντελό-Εσταμπλέ. Μεταμορφώνει το σχολείο τους μαθητές σε φτωχά μικρά όντα που στερούνται το νόημα της πραγματικότητας
- Μπουρντιέ-Πασερόν. Πως πραγματοποιείται η εκλογή των σπουδών, η ιδεολογία των δώρων
- Ιλλίχ ή δε γνωρίζω την πάλη των τάξεων
- Ο Gramsci σαν αντίδοτο του Ιλλίχ
- Μπουρντιέ-Πασερόν ή η πάλη των τάξεων είναι αδύνατη
- Διαφορετικές χρήσεις της κουλτούρας
- Διπλή όψη των παιδιών του προλεταριάτου Ο Ζώρζ Σνυντέρ προσπαθεί να κάνει μια κατά βάθος εξέταση του σημερινού αστικού σχολείου με βάση τη μαρξιστική ανάλυση. Χρησιμοποιώντας την πείρα και τα θετικά σημεία των Μπουρντιέ, Πασερόν, Μπωντελό, Έσταμπλέ καί Ίλλίχ, προχωρεί ωστόσο σε οξύτατη κριτική θεώρηση ορισμένων απόψεών τους, προτιμώντας το διαλλακτικό δρόμο, το δρόμο ο οποίος, διαλύοντας αναμφισβήτητες προκαταλήψεις της αστικής κοινωνίας, ξανοίγεται σε μια ρεαλιστική θέα του προλεταριακού αγώνα στο σχολείο. Όλη αυτή ή προσπάθεια διακρίνεται απ' το παιδαγωγικό της ένστικτο, απ' τη βαθιά γνώση του μαρξισμού των θεωρητικών του για να καταλήξει σε διαλλακτικές λύσεις οι οποίες αποφεύγουν τον οξύ διχασμό του λαού και μάλιστα στο σχολικό πεδίο. Έτσι, μια προοδευτική παιδαγωγική, ενισχυμένη απ' τη θέση του προλεταριάτου θα 'ναι σε θέση να βοηθήσει, στο μέτρο των δυνάμεων της, τα μη ευνοημένα παιδιά ώστε να ενισχυθεί αποτελεσματικά ο αγώνας για μια δίκαιη και σωστή εκπαίδευση.