Αισθητικό τρίπτυχο /

Το ανά χείρας "Τρίπτυχο" φιλοδοξεί να παρουσιάσει τη σκέψη του Ορτέγκα υ Γκασσέτ γύρω από θέματα λογοτεχνίας και Τέχνης. Πρόκειται για κεφάλαιο σημαντικότατο στην οικονομία του όλου στοχαστικού έργου του, αφού ο Ισπανός φιλόσοφος υπήρξε όχι μόνον και, αλλά κυρίως ένας τεχνίτης του λόγου. Η...

Ful tanımlama

Kaydedildi:
Detaylı Bibliyografya
Yazar: Ortega y Gasset, Jose, 1883-1955 (Yazar)
Diğer Yazarlar: Βασώνη, Αλίκη (Çevirmen), Ιβάνοβιτς, Βίκτωρ (Editör, Giriş yazarı, vb.)
Materyal Türü: Kitap
Dil:Greek
Spanish
Baskı/Yayın Bilgisi: Αθήνα : Printa, 2011.
Seri Bilgileri:Στις πηγές της γνώσης
Konular:
LEADER 04587nam a22003137a 4500
003 GR-KkKDBK
005 20210811232029.0
008 210422s2011 gr |||gr|||| 000 0 gre d
020 |a 978-960-6624-35-3 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
041 1 |a gre  |h spa 
082 0 4 |a 701.17 
100 1 |4 aut  |9 44124  |a Ortega y Gasset, Jose,  |d 1883-1955 
240 1 3 |a La deshumanización del arte. Meditaciones del Quijote. Ideas sobre la novela 
245 1 0 |a  Αισθητικό τρίπτυχο /  |c Jose Ortega Y Gasset ; μετάφραση Αλίκη Βασώνη... [κ.ά.] ; εισαγωγή, επιμέλεια Βίκτωρ Ιβάνοβιτς 
260 |a Αθήνα :  |b Printa,   |c 2011. 
300 |a 310, [6] ;  |c 21 εκ. 
490 0 |a Στις πηγές της γνώσης 
500 |a Διαπανεπιστημιακό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών " Μετάφραση - Μεταφρασεολογία" του Πανεπιστημίου Αθηνών 
520 3 |a Το ανά χείρας "Τρίπτυχο" φιλοδοξεί να παρουσιάσει τη σκέψη του Ορτέγκα υ Γκασσέτ γύρω από θέματα λογοτεχνίας και Τέχνης. Πρόκειται για κεφάλαιο σημαντικότατο στην οικονομία του όλου στοχαστικού έργου του, αφού ο Ισπανός φιλόσοφος υπήρξε όχι μόνον και, αλλά κυρίως ένας τεχνίτης του λόγου. Η ενασχόλησή του με την Αισθητική πλησιάζει τόσο τον "κορμό" της -τη φιλοσοφική αισθητική αυτήν καθ' εαυτήν- όσο και τα "παρακλάδια" αυτού, π.χ. τη θεωρία και την κριτική της λογοτεχνίας, των εικαστικών τεχνών και του θεάτρου, τη θεωρία της μεταφράσεως, την "τέχνη του ζην", τη φιλοσοφία της παιδιάς και των παιγνίων κ.ο.κ. Από το ευρύτατο αυτό θεματικό φάσμα, παρουσιάζονται εδώ τρία πολύ γνωστά πονήματα του Ορτέγκα: Το δοκίμιο "Ο απανθρωπισμός της Τέχνης" (1925) επικεντρώνεται στα προβλήματα της σύγχρονης, "μοντέρνας" καλλιτεχνικής δημιουργίας και της πρόσληψής της. Το σύντομο αυτό δοκίμιο είναι από τα πιο πολυσυζητημένα έργα του συγγραφέως, και εκείνο που άσκησε τη μεγαλύτερη επίδραση. Τα "Σκέψεις για τον Δον Κιχώτη" (1914) και "Ιδέες για το μυθιστόρημα" (1925) πραγματεύονται τη θεωρία του μυθιστορήματος. Στο πρώτο, ο Ορτέγκα επιστρέφει στο μυθιστόρημα του Θερβάντες και του προσδίδει εκ νέου τη διάσταση του λογοτεχνήματος και της "μυθιστορηματικότητας". Η προσέγγισή του έχει αντικειμενικές αξιώσεις, που υλοποιούνται σε μια φιλοσοφική (ούτως ειπείν) υφολογία. Στις "Ιδέες για το μυθιστόρημα", η προοπτική διευρύνεται έτι περαιτέρω: η πραγματεία του Ορτέγκα δεν επικεντρώνεται πλέον σε ένα συγκεκριμένο μυθιστόρημα, αλλά στο μυθιστόρημα ως είδος, καθώς και στο μυθιστορηματικό ως αισθητική κατηγορία.  
650 7 |2 GR-KkKDBK  |9 140580  |a Μοντερνισμός (Αισθητική) 
650 7 |2 GR-KkKDBK  |9 55058  |a Φιλοσοφία, Νεότερη 
700 1 |a Ortega y Gasset, Jose,  |d 1883-1955  |t Αισθητικό τρίπτυχο  |9 150063 
700 |4 trl  |9 150064  |a Βασώνη, Αλίκη  
700 |4 edt  |4 aui  |9 150068  |a Ιβάνοβιτς, Βίκτωρ  
710 2 |4 pbl  |9 29488  |a Printa 
942 |c BK 
999 |c 79411  |d 79411 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 701_170000000000000_ORT  |7 0  |9 103930  |a KDBK  |b KDBK  |c LCR  |d 2021-04-22  |e Δωρεά εις μνήμην Πάρι Δ. Ξεπουλιά  |i 23412021  |o 701.17 ORT  |p 23412021  |r 2021-04-22  |w 2021-04-22  |y BK