Αισθητικό τρίπτυχο /
Το ανά χείρας "Τρίπτυχο" φιλοδοξεί να παρουσιάσει τη σκέψη του Ορτέγκα υ Γκασσέτ γύρω από θέματα λογοτεχνίας και Τέχνης. Πρόκειται για κεφάλαιο σημαντικότατο στην οικονομία του όλου στοχαστικού έργου του, αφού ο Ισπανός φιλόσοφος υπήρξε όχι μόνον και, αλλά κυρίως ένας τεχνίτης του λόγου. Η...
Kaydedildi:
Yazar: | |
---|---|
Diğer Yazarlar: | , |
Materyal Türü: | Kitap |
Dil: | Greek Spanish |
Baskı/Yayın Bilgisi: |
Αθήνα :
Printa,
2011.
|
Seri Bilgileri: | Στις πηγές της γνώσης
|
Konular: |
LEADER | 04587nam a22003137a 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | GR-KkKDBK | ||
005 | 20210811232029.0 | ||
008 | 210422s2011 gr |||gr|||| 000 0 gre d | ||
020 | |a 978-960-6624-35-3 | ||
040 | |a GR-kkKDBK |b gre |d GR-kkKDBK |e AACR2 | ||
041 | 1 | |a gre |h spa | |
082 | 0 | 4 | |a 701.17 |
100 | 1 | |4 aut |9 44124 |a Ortega y Gasset, Jose, |d 1883-1955 | |
240 | 1 | 3 | |a La deshumanización del arte. Meditaciones del Quijote. Ideas sobre la novela |
245 | 1 | 0 | |a Αισθητικό τρίπτυχο / |c Jose Ortega Y Gasset ; μετάφραση Αλίκη Βασώνη... [κ.ά.] ; εισαγωγή, επιμέλεια Βίκτωρ Ιβάνοβιτς |
260 | |a Αθήνα : |b Printa, |c 2011. | ||
300 | |a 310, [6] ; |c 21 εκ. | ||
490 | 0 | |a Στις πηγές της γνώσης | |
500 | |a Διαπανεπιστημιακό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών " Μετάφραση - Μεταφρασεολογία" του Πανεπιστημίου Αθηνών | ||
520 | 3 | |a Το ανά χείρας "Τρίπτυχο" φιλοδοξεί να παρουσιάσει τη σκέψη του Ορτέγκα υ Γκασσέτ γύρω από θέματα λογοτεχνίας και Τέχνης. Πρόκειται για κεφάλαιο σημαντικότατο στην οικονομία του όλου στοχαστικού έργου του, αφού ο Ισπανός φιλόσοφος υπήρξε όχι μόνον και, αλλά κυρίως ένας τεχνίτης του λόγου. Η ενασχόλησή του με την Αισθητική πλησιάζει τόσο τον "κορμό" της -τη φιλοσοφική αισθητική αυτήν καθ' εαυτήν- όσο και τα "παρακλάδια" αυτού, π.χ. τη θεωρία και την κριτική της λογοτεχνίας, των εικαστικών τεχνών και του θεάτρου, τη θεωρία της μεταφράσεως, την "τέχνη του ζην", τη φιλοσοφία της παιδιάς και των παιγνίων κ.ο.κ. Από το ευρύτατο αυτό θεματικό φάσμα, παρουσιάζονται εδώ τρία πολύ γνωστά πονήματα του Ορτέγκα: Το δοκίμιο "Ο απανθρωπισμός της Τέχνης" (1925) επικεντρώνεται στα προβλήματα της σύγχρονης, "μοντέρνας" καλλιτεχνικής δημιουργίας και της πρόσληψής της. Το σύντομο αυτό δοκίμιο είναι από τα πιο πολυσυζητημένα έργα του συγγραφέως, και εκείνο που άσκησε τη μεγαλύτερη επίδραση. Τα "Σκέψεις για τον Δον Κιχώτη" (1914) και "Ιδέες για το μυθιστόρημα" (1925) πραγματεύονται τη θεωρία του μυθιστορήματος. Στο πρώτο, ο Ορτέγκα επιστρέφει στο μυθιστόρημα του Θερβάντες και του προσδίδει εκ νέου τη διάσταση του λογοτεχνήματος και της "μυθιστορηματικότητας". Η προσέγγισή του έχει αντικειμενικές αξιώσεις, που υλοποιούνται σε μια φιλοσοφική (ούτως ειπείν) υφολογία. Στις "Ιδέες για το μυθιστόρημα", η προοπτική διευρύνεται έτι περαιτέρω: η πραγματεία του Ορτέγκα δεν επικεντρώνεται πλέον σε ένα συγκεκριμένο μυθιστόρημα, αλλά στο μυθιστόρημα ως είδος, καθώς και στο μυθιστορηματικό ως αισθητική κατηγορία. | |
650 | 7 | |2 GR-KkKDBK |9 140580 |a Μοντερνισμός (Αισθητική) | |
650 | 7 | |2 GR-KkKDBK |9 55058 |a Φιλοσοφία, Νεότερη | |
700 | 1 | |a Ortega y Gasset, Jose, |d 1883-1955 |t Αισθητικό τρίπτυχο |9 150063 | |
700 | |4 trl |9 150064 |a Βασώνη, Αλίκη | ||
700 | |4 edt |4 aui |9 150068 |a Ιβάνοβιτς, Βίκτωρ | ||
710 | 2 | |4 pbl |9 29488 |a Printa | |
942 | |c BK | ||
999 | |c 79411 |d 79411 | ||
952 | |0 0 |1 0 |2 ddc |4 0 |6 701_170000000000000_ORT |7 0 |9 103930 |a KDBK |b KDBK |c LCR |d 2021-04-22 |e Δωρεά εις μνήμην Πάρι Δ. Ξεπουλιά |i 23412021 |o 701.17 ORT |p 23412021 |r 2021-04-22 |w 2021-04-22 |y BK |