Η τέχνη απέναντι στον ναζισμό : το μουσικό κίνημα της Τερεζίν 1941-1945 /

H αποκάλυψη και η αφήγηση των παράνοµων ή ηµι-παράνοµων µουσικών-καλλιτεχνικών κινήσεων µέσα στο ναζιστικό στρατόπεδο συγκέντρωσης της Τερεζίν (Τερέζιενσταντ) στην Τσεχία και η εξέλιξή τους σε ένα πελώριο κίνηµα δηµιουργίας αποτελεί το κεντρικό θέµα του βιβλίου. Αντίθετα, το πρώτο µέρος του βιβλίου...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Σλιώμης, Θωμάς, 1951- (Συγγραφέας)
Άλλοι συγγραφείς: Ροζάνης, Στέφανος, 1942- (Συγγραφέας εισαγωγής κ.λπ.)
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Αθήνα : Πατάκη, 2016.
Σειρά:Βιβλία για την τέχνη / Πατάκη
Θέματα:
LEADER 04164nam a22003137a 4500
003 GR-KkKDBK
005 20210626235447.0
008 210215s2016 gr ao||g |||| 001 0 gre d
020 |a 978-960-16-6894-9 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
082 0 4 |a 780.9 
100 1 |4 aut  |9 16266  |a Σλιώμης, Θωμάς,  |d 1951- 
245 1 2 |a Η τέχνη απέναντι στον ναζισμό :   |b το μουσικό κίνημα της Τερεζίν 1941-1945 /  |c Θωμάς Σλιώμης ; πρόλογος Στέφανος Ροζάνης. 
260 |a Αθήνα :  |b Πατάκη,  |c 2016. 
300 |a 199 σ. :  |b εικ. ;  |c 21 εκ. 
490 0 |a Βιβλία για την τέχνη / Πατάκη 
504 |a Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές και ευρετήριο 
520 3 |a H αποκάλυψη και η αφήγηση των παράνοµων ή ηµι-παράνοµων µουσικών-καλλιτεχνικών κινήσεων µέσα στο ναζιστικό στρατόπεδο συγκέντρωσης της Τερεζίν (Τερέζιενσταντ) στην Τσεχία και η εξέλιξή τους σε ένα πελώριο κίνηµα δηµιουργίας αποτελεί το κεντρικό θέµα του βιβλίου. Αντίθετα, το πρώτο µέρος του βιβλίου επιχειρεί να ανιχνεύσει τις ρίζες και την εξέλιξη των πολιτισµικών θέσεων και των πολιτικών του φασισµού και του ναζισµού, των ιστορικών προκειµένων τους στη δυτική σκέψη που, για αιώνες πριν, διαχέονταν στις χώρες της Ευρώπης και στην Αµερική. Ευγονισµός, φυλετικές διακρίσεις, καταναγκαστική εργασία, διώξεις, εγκλεισµός: ιδέες και εφαρµογές oι οποίες αποτέλεσαν την πρώτη ύλη για την ηµι-τελική και την τελική «λύση», που ήταν η συγκρότηση χιλιάδων στρατοπέδων συγκέντρωσης, µεταξύ αυτών και της Τερεζίν. Οι µορφές αυτο-οργάνωσης στην Τερεζίν και η θέληση των µουσικών και των καλλιτεχνών για δηµιουργία, ενώ ζούσαν στις απάνθρωπες συνθήκες του στρατοπέδου, αποτελούν ιστορικό παράδειγµα έσχατης αντίστασης απέναντι στον τρόµο και στη βαρβαρότητα. Όπως και τα έργα που γράφτηκαν µέσα στο στρατόπεδο, αποτελούν ιστορική κληρονοµιά και παράδειγµα για όλους τους πολίτες της Ευρώπης, σε οποιονδήποτε χρόνο, παρόντα ή µέλλοντα. 
610 7 |9 151276  |a Τερεζίενσταντ (Στρατόπεδο συγκέντρωσης)  |x Στην τέχνη 
650 7 |2 GR-kkKDBK  |9 151281  |a Μουσική   |x Ιστορία και κριτική  |y 1940-1945 
650 7 |2 GR-kkKDBK  |9 151278  |a Κρατούμενοι σε στρατόπεδο συγκέντρωσης ως καλλιτέχνες 
650 7 |2 GR-kkKDBK  |9 151279  |a Κρατούμενοι σε στρατόπεδο συγκέντρωσης ως μουσικοί 
650 7 |9 151280  |a Εβραϊκό ολοκαύτωμα (1939-1945) στην τέχνη  |z Τσεχία  |2 GR-kkKDBK 
700 1 |9 147669  |a Σλιώμης, Θωμάς,  |d 1951-  |t Η τέχνη απέναντι στον ναζισμό  
700 1 |4 aui  |9 42275  |a Ροζάνης, Στέφανος,  |d 1942- 
710 2 |4 pbl  |9 26807  |a Πατάκης 
942 |c BK 
999 |c 78462  |d 78462 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 780_900000000000000_ΣΛΙ  |7 0  |9 102177  |a KDBK  |b KDBK  |c LCR  |d 2021-02-15  |e Δωρεά εις μνήμην Πάρι Δ. Ξεπουλιά  |i 06082021  |o 780.9 ΣΛΙ  |p 06082021  |r 2021-02-15  |w 2021-02-15  |y BK