Είς, δύο, τρείς, ο δέ δή τέταρτος πού : έρευνα για τον λογοτεχνικό τόπο της καλλονής /
Οι ποιητές περιγράφουν την ωραία γυναίκα με τρία χρώματα συν ένα τέταρτο. Αυτό το σχήμα, μεταξύ τριάδας και τετράδας, διαμορφώνεται στην ελληνιστική περίοδο, εξαπλώνεται, με κάποιες εδώ κι εκεί παρεκκλίσεις, στον χριστιανικό Μεσαίωνα και καταρρέει με τον Don Giovanni και τη γένεση της νεότερης επιστ...
Αποθηκεύτηκε σε:
主要作者: | |
---|---|
其他作者: | , |
格式: | 圖書 |
語言: | Greek Italian |
出版: |
Θεσσαλονίκη :
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών. Ίδρυμα Μανόλη Τριανατφυλλίδη.
2019.
|
版: | Αναθ. έκδ. |
主題: |
LEADER | 04548nam a22003377a 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | GR-KkKDBK | ||
005 | 20210513111339.0 | ||
008 | 201124s2019 gr a|||grb||| 001 e gre d | ||
020 | |a 978-960-231-195-0 | ||
040 | |a GR-kkKDBK |b gre |d GR-kkKDBK |e AACR2 | ||
041 | 1 | |a gre |h ita | |
082 | 0 | 4 | |a 801.93 |
100 | 1 | |4 aut |9 44785 |a Peri, Massimo, |d 1944- | |
240 | 1 | 0 | |a Ma il quatro dov' e, Indagine sul topos delle belleze femminili |
245 | 1 | 0 | |a Είς, δύο, τρείς, ο δέ δή τέταρτος πού : |b έρευνα για τον λογοτεχνικό τόπο της καλλονής / |c Massimo Peri ; μετάφραση Μαρία Οικονομίδου ; θεώρηση μετάφρασης, επιμέλεια Αφροδίτη Αθανασοπούλου. |
250 | |a Αναθ. έκδ. | ||
260 | |a Θεσσαλονίκη : |b Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών. Ίδρυμα Μανόλη Τριανατφυλλίδη. |c 2019. | ||
300 | |a 506 σ., [16] σ. με πίν. : |b έγρχ. εικ. ; |c 24 εκ. | ||
504 | |a Περιλαμβάνει βιβλιογραφία και ευρετήριο | ||
520 | |a Οι ποιητές περιγράφουν την ωραία γυναίκα με τρία χρώματα συν ένα τέταρτο. Αυτό το σχήμα, μεταξύ τριάδας και τετράδας, διαμορφώνεται στην ελληνιστική περίοδο, εξαπλώνεται, με κάποιες εδώ κι εκεί παρεκκλίσεις, στον χριστιανικό Μεσαίωνα και καταρρέει με τον Don Giovanni και τη γένεση της νεότερης επιστήμης τον 17ο-18ο αιώνα, οπότε η έδρα της ψυχής μετατίθεται από την καρδιά στον εγκέφαλο. Οι βασικοί άξονες της πραγμάτευσης είναι δύο. Ο πρώτος αφορά τον διεπιστημονικό χαρακτήρα του συστήματος του τόπου. Ο τόπος είναι κοινός, καθώς σ’ αυτόν συμβάλλονται τρόποι σκέψης που κατά κανόνα είναι διαχωρισμένοι στη σημερινή παιδεία, και γι’ αυτό δεν μπορεί να τον συλλάβει το εξειδικευμένο μάτι. Ο άλλος άξονας αφορά τον αρχετυπικό χαρακτήρα του συστήματος, δηλαδή ουσιαστικά τις σχέσεις που ο τόπος της καλλονής διατηρεί με το δόγμα της Τριάδας. Κάθε στοχασμός πάνω στην ομορφιά δεν μπορεί παρά να είναι, τελικά, θεολογικός. Αυτή η έρευνα γεννήθηκε στο Πανεπιστήμιο, αλλά δεν απευθύνεται στους ειδικούς αυτού ή εκείνου του γνωστικού αντικειμένου. Απευθύνεται σε όλους εκείνους που, θλιμμένοι από τις ξέρες της εξειδικευμένης σκέψης, δεν αποποιούνται τη χαρά του στραβισμού: να κοιτάζουν αλλού ή, καλύτερα, τριγύρω. | ||
650 | 7 | |2 GR-kkKDBK |9 66170 |a Λογοτεχνία |x Ιστορία και κριτική |x Θεωρία κλπ. | |
650 | 7 | |2 GR-kkKDBK |9 150642 |a Γυναικεία ομορφιά (Αισθητική) στη λογοτεχνία | |
650 | 7 | |2 GR-kkKDBK |9 54279 |a Γυναίκες και λογοτεχνία | |
650 | 7 | |2 GR-kkKDBK |9 150643 |a Αισθητική στη λογοτεχνία | |
700 | 1 | |9 144258 |a Peri, Massimo, |t Είς, δύο, τρείς, ο δέ δή τέταρτος πού |d 1944- | |
700 | 1 | |4 edt |9 44786 |a Αθανασοπούλου, Αφροδίτη | |
700 | 1 | |4 trl |9 3469 |a Οικονομίδου, Μαρία, |d 1976- | |
710 | 2 | |4 pbl |9 47843 |a Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. |b Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών. |b Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη | |
942 | |c BK | ||
999 | |c 77075 |d 77075 | ||
952 | |0 0 |1 0 |2 ddc |4 0 |6 801_930000000000000_PER |7 0 |9 99960 |a KDBK |b KDBK |c LCR |d 2020-11-24 |e Δωρεά Ινστιτούτου Νεοελληνικών σπουδών |i 16182020 |o 801.93 PER |p 16182020 |r 2020-11-24 |w 2020-11-24 |y BK |