Οδική ασφάλεια /
Το βιβλίο συνοψίζει και παρουσιάζει συστηματικά τη διεθνή και ελληνική εμπειρία στα θέματα της Οδικής Ασφάλειας, από τη συγκέντρωση και στατιστική επεξεργασία των στοιχείων, τον εντοπισμό επικίνδυνων σημείων ή τη διερεύνηση της επίδρασης του οδηγού, της οδού, του περιβάλλοντος και του οχήματος στα α...
Αποθηκεύτηκε σε:
| Κύριοι συγγραφείς: | , |
|---|---|
| Άλλοι συγγραφείς: | |
| Μορφή: | Βιβλίο |
| Γλώσσα: | Greek |
| Έκδοση: |
Αθήνα :
Παπασωτηρίου,
1994.
|
| Έκδοση: | 2η έκδ. |
| Θέματα: |
| Περίληψη: | Το βιβλίο συνοψίζει και παρουσιάζει συστηματικά τη διεθνή και ελληνική εμπειρία στα θέματα της Οδικής Ασφάλειας, από τη συγκέντρωση και στατιστική επεξεργασία των στοιχείων, τον εντοπισμό επικίνδυνων σημείων ή τη διερεύνηση της επίδρασης του οδηγού, της οδού, του περιβάλλοντος και του οχήματος στα ατυχήματα, μέχρι τον καθορισμό των απαιτούμενων βελτιώσεων και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων. Πιο συγκεκριμένα, στα 10 κεφάλαια του βιβλίου και με τη βοήθεια 71 σχημάτων και 35 πινάκων, εξετάζονται : Η διάσταση και τα αίτια του προβλήματος της Οδικής Ασφάλειας καθώς και οι κλίμακες και τα αντικείμενα των μελετών για την αντιμετώπισή του, οι φορείς που απασχολούνται με την Οδική Ασφάλεια στην Ελλάδα και το εξωτερικό, η νομοθεσία, οι διεθνείς συμβάσεις και η σχετική έρευνα και βιβλιογραφία (Κεφάλαιο 1). Οι μέθοδοι καταγραφής και αρχειοθέτησης των στοιχείων και η σύγχρονη τεχνολογία δημιουργίας Βάσεων Δεδομένων και Έμπειρων Συστημάτων, συμπεριλαμβανομένου και του Πληροφοριακού Συστήματος Υποστήριξης της Οδικής Ασφάλειας (ΠΣΥΟΑ) που αναπτύχθηκε πρόσφατα από τον Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής για το ΥΠΕΧΩΔΕ (Κεφάλαιο 2). Οι μακροσκοπικές μελέτες σε εθνική / περιφερειακή κλίμακα και οι διεθνείς και εθνικές συγκρίσεις οδικών ατυχημάτων ανά κράτος ή διοικητική διαίρεση (Κεφάλαιο 3). Οι μελέτες ατυχημάτων οδών ή περιοχών για την επισήμανση επικίνδυνων σημείων με διάφορες αριθμητικές και στατιστικές μεθόδους επεξεργασίας των στοιχείων ατυχημάτων καθώς και με τη μέθοδο των κυκλοφοριακών εμπλοκών (Κεφάλαιο 4). Η ''σε βάθος'' ανάλυση ενός μεμονωμένου ατυχήματος και ο καθορισμός των αιτιών (Κεφάλαιο 5). Η συσχέτιση των ατυχημάτων με τα χαρακτηριστικά των χρηστών, οδηγών ή πεζών, και η επίδραση της εκπαίδευσης και της αστυνόμευσης (Κεφάλαιο 6). Η συσχέτιση των ατυχημάτων με την οδό, την κυκλοφορία και το περιβάλλον σε αστικές και υπεραστικές οδούς και υπό διάφορες συνθήκες κλιματολογικές, φωτισμού, παρόδιας ανάπτυξης κλπ (Κεφάλαιο 7). Η συσχέτιση των ατυχημάτων με τα χαρακτηριστικά των οχημάτων : ηλικία, μέγεθος, τύπος (Κεφάλαιο 8). Οι μελέτες των επικίνδυνων θέσεων για τον καθορισμό των απαιτούμενων βελτιώσεων, οι πιο συνηθισμένες βελτιώσεις και τα αναμενόμενα από αυτές αποτελέσματα (Κεφάλαιο 9). Οι διάφορες μέθοδοι αξιολόγησης των αποτελεσμάτων των βελτιώσεων σε μια θέση ή ομάδα θέσεων με συγκρίσεις των δεικτών ατυχημάτων ''πριν'' και ''μετά'' με ή χωρίς χρησιμοποίηση περιοχής ελέγχου (Κεφάλαιο 10). Το βιβλίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για προπτυχιακή, μεταπτυχιακή και συνεχιζόμενη εκπαίδευση όσο και ως βοήθημα του συγκοινωνιολόγου μηχανικού για κάθε φύσεως μελέτες Οδικής Ασφάλειας. Ο αναγνώστης κατευθύνεται να χρησιμοποιήσει και τις περισσότερες από 200 αναφορές που γίνονται στο βιβλίο για λεπτομερέστερη μελέτη του κάθε θέματος. |
|---|---|
| Φυσική περιγραφή: | 229 σ. : εικ., πίν., σχεδιαγράμματα ; 24 εκ. |
| ISBN: | 960-7510-06-8 |