Αλλόκοτος Ελληνισμός : δοκίμιο για την οριακή εμπειρία των ιδεών /

Ο "Αλλόκοτος ελληνισμός" φωτίζει επτά έκκεντρες μορφές της νεοελληνικής πνευματικής ιστορίας, οι οποίες αφοσιώθηκαν με πάθος στις σχέσεις ελληνισμού και χριστιανισμού, Ανατολής και Δύσης και αποτόλμησαν ασυνήθιστους πειραματισμούς με τη νεοελληνική ταυτότητα. Οι παραγνωρισμένες αυτές αναζη...

Полное описание

Сохранить в:
Библиографические подробности
Главный автор: Σινιόσογλου, Νικήτας (Автор)
Формат:
Язык:Greek
Опубликовано: Αθήνα : Κίχλη, 2016.
Редактирование:3η έκδ.
Серии:Μελέτες, δοκίμια
Предметы:
LEADER 04448nam a22003017a 4500
003 GR-KkKDBK
005 20211030232856.0
008 200805s2016 gr |||f b||| 000 0 gre d
020 |a 978-618-5004-50-7 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
082 0 4 |a 306.4 
100 |4 aut  |9 141419  |a Σινιόσογλου, Νικήτας 
245 1 0 |a Αλλόκοτος Ελληνισμός :   |b δοκίμιο για την οριακή εμπειρία των ιδεών /  |c Νικήτας Σινιοσόγλου.  
250 |a 3η έκδ. 
260 |a Αθήνα :  |b Κίχλη,   |c 2016. 
300 |a 357 σ. ;  |c 23 εκ. 
490 0 |a Μελέτες, δοκίμια 
504 |a Περιλαμβάνει βιβλιογραφικές παραπομπές 
520 |a Ο "Αλλόκοτος ελληνισμός" φωτίζει επτά έκκεντρες μορφές της νεοελληνικής πνευματικής ιστορίας, οι οποίες αφοσιώθηκαν με πάθος στις σχέσεις ελληνισμού και χριστιανισμού, Ανατολής και Δύσης και αποτόλμησαν ασυνήθιστους πειραματισμούς με τη νεοελληνική ταυτότητα. Οι παραγνωρισμένες αυτές αναζητήσεις της ελληνικότητας γεννήθηκαν λίγο πριν και λίγο μετά τα δύο κρίσιμα ιστορικά ορόσημα του ελληνισμού, την πτώση του Βυζαντίου (1453) και τη δημιουργία του νεοελληνικού κράτους (1830), απολήγοντας σε επτά εκδοχές οριακής εμπειρίας των ιδεών στον ευρύτερο ελληνικό χώρο: περιπλάνηση (Κυριάκος Αγκωνίτης), ουτοπία (Πλήθων), εκτοπισμός (Μάρουλλος Ταρχανιώτης), βλασφημία (Χριστόδουλος Παμπλέκης), αίρεση (Θεόφιλος Καΐρης), αλλόκοτο (Παναγιώτης Σοφιανόπουλος), ψευδολογία (Κωνσταντίνος Σιμωνίδης). Συνδυάζοντας τη μελέτη των πηγών με την ιστορία των ιδεών και τον φιλοσοφικό στοχασμό, το δοκίμιο του Νικήτα Σινιόσογλου χαρτογραφεί μια λησμονημένη μεθόριο της νεοελληνικής ιστορίας των ιδεών, την οποία η κυρίαρχη διανοητική ιστορία αντιμετωπίζει με δυσπιστία και αμηχανία. Στην παρούσα συγκυρία ακραίας πολιτικής ρευστότητας και ιδεολογικών ανακατατάξεων, τα ανοίκεια άκρα της νεοελληνικής ιστορίας των ιδεών αποκτούν μιαν αναπάντεχη πολιτική σημασία. "Κάθε σύστημα ωφελείται αναγνωρίζοντας την ανάγκη παρέκκλισης, ενώ συνάμα τρέμει την υπερβολή της. Μοιραία η αλλόκοτη σκέψη δεν ζει πολύ. Λίγες ιδέες κατορθώνουν να διαφύγουν από τη βία του κανόνα, κι όταν το πετυχαίνουν είναι για λίγο μόνο. Το αλλόκοτο δεν διαλέγεται παρά σημαίνει. Αλλόκοτο είναι ό,τι αντιστέκεται". Ν.Σ. 
586 |a Βραβείο Δοκιμίου - Περιοδικό "www.oanagnostis.gr" [2017] 
650 7 |2 GR-kkKDBK  |9 64440  |a Ελληνισμός  |x Λόγοι, δοκίμια, διαλέξεις 
650 7 |a Πνευματική καλλιέργεια  |x Ιστορία  |9 141423 
651 7 |2 GR-kkKDBK  |9 52130  |a Ελλάδα  |x Πνευματική καλλιέργεια 
700 |9 141421  |a Σινιόσογλου, Νικήτας  |t Αλλόκοτος ελληνισμός 
710 2 |4 pbl  |9 28053  |a Κίχλη 
942 |c BK 
999 |c 75813  |d 75813 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 306_400000000000000_ΣΙΝ  |7 0  |9 97854  |a KDBK  |b KDBK  |c LCR  |d 2020-08-05  |e Δωρεά της συζύγου του Δ. Μεντεσίδη, Έλένη Τσιόπτσια  |i 21442019  |l 0  |o 306.4 ΣΙΝ  |p 21442019  |r 2020-08-05  |w 2020-08-05  |y BK