Μυθοπλασία /

Η Μυθοπλασία είναι ένα σύγχρονο σχόλιο στον μύθο του Οιδίποδα. Διαδραματίζεται στην Ιταλία, την ταραγμένη δεκαετία του 1970. Εδώ, αντίθετα με ό, τι συμβαίνει στις τραγωδίες του Σοφοκλή, οι ρόλοι αντιστρέφονται: ο Πατέρας (ένας αυτοδημιούργητος μεγαλοαστός, σε κρίση ταυτότητας) σκοτώνει τον Γιο (έναν...

Ful tanımlama

Kaydedildi:
Detaylı Bibliyografya
Yazar: Pasolini, Pier Paolo, 1922-1975 (Yazar)
Diğer Yazarlar: Χατζηαντωνίου, Φαίδων (Çevirmen)
Materyal Türü: Kitap
Dil:Greek
Italian
Baskı/Yayın Bilgisi: Σκόπελος : Νησίδες, 1999.
Konular:
LEADER 03607nam a22002777a 4500
003 GR-KkKDBK
005 20200520111333.0
008 200520s1999 gr |||g |||| 000 f gre d
999 |c 75645  |d 75645 
020 |a 960-8480-47-7 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
041 1 |a gre  |h ita 
082 0 4 |a 852 
100 1 |4 aut  |9 39764  |a Pasolini, Pier Paolo,  |d 1922-1975 
240 1 0 |a Affabulazione 
245 1 0 |a Μυθοπλασία /   |c Πιέρ Πάολο Παζολίνι ; μετάφραση Φαίδωνα Χατζηαντωνίου 
260 |a Σκόπελος :   |b Νησίδες,   |c 1999. 
300 |a 138, [3] σ. ;  |c 21 εκ. 
520 |a Η Μυθοπλασία είναι ένα σύγχρονο σχόλιο στον μύθο του Οιδίποδα. Διαδραματίζεται στην Ιταλία, την ταραγμένη δεκαετία του 1970. Εδώ, αντίθετα με ό, τι συμβαίνει στις τραγωδίες του Σοφοκλή, οι ρόλοι αντιστρέφονται: ο Πατέρας (ένας αυτοδημιούργητος μεγαλοαστός, σε κρίση ταυτότητας) σκοτώνει τον Γιο (έναν αμφισβητία νεαρό, στον οποίο διακρίνει έναν εν δυνάμει πατέρα κατ' εικόνα και ομοίωση δική του). Συντριμμένος από το αφόρητο βάρος της ενοχής, επιλέγει την ερημία, γίνεται περιθωριακός, αναχωρητής στο περιθώριο μιας σύγχρονης μητρόπολης - και στο περιθώριο της ιστορίας. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου) Στο κείμενο είναι παρούσες όλες οι εμμονές που χαρακτηρίζουν το σύνολο του παζολινικού έργου, άλλες εν σπέρματι και άλλες ήδη ώριμες (ο δεσπότης θεός και ο αντίδικος άνθρωπος, οι εξουσίες και η αμφισβήτησή τους, ο κομφορμισμός των κατ' όνομα ριζοσπαστών, η ευθηνία των θεωρούμενων μεγάλων αξιών). Πρωτίστως, είναι παρούσα και δρώσα η εμμονή της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, όταν αυτή δοκιμάζει να μιλήσει τα άρρητα, να καταστήσει θεατά, επικινδύνως θεατά, τα κρύφια και τα απωθημένα. Για τον Παζολίνι, η κάθαρση δεν εξισώνεται με κάποια παραμυθία και ληθαργική χαλάρωση, αλλά με τον βαθύτατο συγκλονισμό, τη ριζική διασάλευση. (Παντελής Μπουκάλας, Η Καθημερινή, 12/10/1999)  
600 1 7 |9 141016  |a Pasolini, Pier Paolo,  |d 1922-1975  |x Ερμηνεία και κριτική  
650 7 |2 GR-kkKDBK  |9 66044  |a Ιταλικά θεατρικά έργα 
700 |4 trl  |9 141017  |a Χατζηαντωνίου, Φαίδων 
700 1 |9 141018  |a Pasolini, Pier Paolo,  |d 1922-1975  |t Μυθοπλασία 
710 2 |4 pbl  |9 27139  |a Νησίδες 
942 |c BK 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 852_000000000000000_PAS  |7 0  |9 97296  |a KDBK  |b KDBK  |c LCG  |d 2020-05-20  |e Δωρεά της συζύγου Δημ. Μεντεσίδη Ελένη Τσιόπτσια  |i 22202019  |l 0  |o 852 PAS  |p 22202019  |r 2020-05-20  |w 2020-05-20  |y BK