Η εφήμερη γοητεία της επιθεώρησης 1894-2014 /
Υπάρχουν έργα τέχνης αιώνια, έργα τέχνης απλώς κορακοζώητα και έργα τέχνης εφήμερα. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα τελευταία υστερούν σε τέχνη, μαστοριά, ψυχή και αλήθεια. Απλώς είναι φτιαγμένα έτσι που η χάρη τους να λάμπει για μια στιγμή μέσα στο χρόνο, και μετά να χάνεται σαν φευγαλέος ιριδισμός. Όχι τ...
Αποθηκεύτηκε σε:
| Κύριος συγγραφέας: | |
|---|---|
| Άλλοι συγγραφείς: | , , , , , |
| Μορφή: | Βιβλίο |
| Γλώσσα: | Greek |
| Έκδοση: |
Αθήνα :
Polaris,
2013.
|
| Θέματα: |
| LEADER | 04453nam a22003497a 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 003 | GR-KkKDBK | ||
| 005 | 20210423141418.0 | ||
| 008 | 191202s2013 gr aco|grb||| 001 edgre d | ||
| 020 | |a 978-960-6829-46-8 | ||
| 040 | |a GR-kkKDBK |b gre |d GR-kkKDBK |e AACR2 | ||
| 082 | 0 | 4 | |a 792.09 |
| 100 | 1 | |4 aut |9 140184 |a Γεωργακάκη, Κωνστάντζα | |
| 245 | 1 | 2 | |a Η εφήμερη γοητεία της επιθεώρησης 1894-2014 / |c Κωνστάντζα Γεωργακάκη ; σχολιασμός εικόνων Γιώργος Χατζηδάκης ; εισαγωγικά κείμενα Μ. Κοτοπούλη...[κ.ά]. |
| 260 | |a Αθήνα : |b Polaris, |c 2013. | ||
| 300 | |a 400 σ. : |b έγχρ. εικ. ; |c 30 εκ. | ||
| 500 | |a Εισαγωγικά κείμενα των Μαρίκα Κοτοπούλη, Μαρίκα Νέζερ, Μίμη Τραϊφόρου, Γιώργου Ανεμογιάννη, Μιχάλη Ρέππα. | ||
| 504 | |a Περιλαμβάνει βιβλιογραφικές παραπομπές και ευρετήριο. | ||
| 520 | 3 | |a Υπάρχουν έργα τέχνης αιώνια, έργα τέχνης απλώς κορακοζώητα και έργα τέχνης εφήμερα. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα τελευταία υστερούν σε τέχνη, μαστοριά, ψυχή και αλήθεια. Απλώς είναι φτιαγμένα έτσι που η χάρη τους να λάμπει για μια στιγμή μέσα στο χρόνο, και μετά να χάνεται σαν φευγαλέος ιριδισμός. Όχι τόσο γιατί δεν είναι αληθινά διαμάντια αλλά γιατί με τον καιρό αλλάζει η θέση του φωτός ή και η δική μας οπτική γωνία. Αν δεχτούμε ότι κάθε έργο τέχνης είναι μια απεγνωσμένη προσπάθεια του ανθρώπου να φτιαχτεί κάτι μνημειακό που να νικήσει το χρόνο και τη φθορά του, στην περίπτωση της επιθεώρησης έχουμε να κάνουμε με το ακριβώς αντίθετο. Οι άνθρωποί της είναι οι μόνοι καλλιτέχνες που υποκύπτουν ταπεινά στο φυσικό νόμο της παρακμής και του θανάτου. Γιατί ξέρουν από την πρώτη κιόλας στιγμή πως ό,τι κι αν καταφέρουν να φτιάξουν, στην καλύτερη περίπτωση θα ζήσει λίγους μήνες. Ήταν και είναι οι παρίες της τέχνης, που σκαλίζουν τα αραβουργήματά τους στο ευτελές και θνησιγενές υλικό της επικαιρότητας, που όταν παρέλθει, συμπαρασύρει στη λήθη και τα έργα τους. Εκεί οφείλει τη μελαγχολική της χάρη και η επιθεώρηση. Περιέχει τον ίδιο της το θάνατο, τη στιγμή που σκάει ο πιο ζωογόνος χυμός της με ένα τρανταχτό γέλιο. Μιχάλης Ρέππας | |
| 650 | 7 | |2 GR-kkKDBK |9 64840 |a Επιθεώρηση (Μουσικό θέατρο) | |
| 650 | 7 | |2 GR-kkKDBK |9 64277 |a Θέατρο |x Ιστορία |z Ελλάδα | |
| 700 | 1 | |9 140191 |a Γεωργακάκη, Κωνστάντζα |t Η εφήμερη γοητεία της επιθεώρησης | |
| 700 | 1 | |9 19310 |a Χατζηδάκης, Γιώργος Δ. |4 cmm | |
| 700 | 1 | |9 37172 |a Κοτοπούλη, Μαρία |4 aui | |
| 700 | |9 150071 |a Νέζερ, Μ. |4 aui | ||
| 700 | 1 | |9 37244 |a Ανεμογιάννης, Γιώργος Κ. |4 aui | |
| 700 | 1 | |9 39191 |a Ρέππας, Μιχάλης |4 aui | |
| 700 | |9 150073 |a ΤραΪφόρος, Μ. |4 aui | ||
| 710 | 2 | |4 pbl |9 27937 |a Polaris | |
| 942 | |c BK | ||
| 999 | |c 75406 |d 75406 | ||
| 952 | |0 0 |1 0 |2 ddc |4 0 |6 792_090000000000000_ΓΕΩ |7 0 |9 95993 |a KDBK |b KDBK |c LCR |d 2019-12-02 |e Δωρεά Κώστα Παπαθανασίου |i 16972019 |o 792.09 ΓΕΩ |p 16972019 |r 2019-12-02 |w 2019-12-02 |y BK | ||
| 952 | |0 0 |1 0 |2 ddc |4 0 |6 792_090000000000000_ΓΕΩ |7 0 |9 103933 |a KDBK |b KDBK |c LCR |d 2021-04-22 |e Δωρεά εις μνήμην Πάρι Δ. Ξεπουλιά |i 12802021 |o 792.09 ΓΕΩ |p 12802021 |r 2021-04-22 |t αντ.1 |w 2021-04-22 |y BK | ||