Οι τοίχοι της γνώσης : σχολικός χώρος και εκπαίδευση /

Ο σχολικός χώρος όπως και κάθε χώρος είναι δισυπόστατος, με γεωμετρική και ανθρώπινη ποιότητα. Η γεωμετρική υπόσταση του χώρου καθορίζει, απλά, τα υλικά του χαρακτηριστικά, ενώ η ανθρωπογενής του ποιότητα εξηγεί την προέλευση, το σκοπό και τον τρόπο λειτουργίας του. Η σχέση του ανθρώπου με το χώρο σ...

Ful tanımlama

Kaydedildi:
Detaylı Bibliyografya
Yazar: Γερμανός, Δημήτρης (Yazar)
Materyal Türü: Kitap
Dil:Greek
Baskı/Yayın Bilgisi: Αθήνα : Gutenberg, 2006.
Konular:
LEADER 04281nam a22002657a 4500
003 GR-KkKDBK
005 20201015133306.0
008 190909s2006 gr feo|g b||| 00| 0 gre d
020 |a 978-960-01-0946-7 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
082 0 4 |a 371.6 
100 |4 aut  |9 70102  |a Γερμανός, Δημήτρης 
245 1 3 |a Οι τοίχοι της γνώσης :  |b σχολικός χώρος και εκπαίδευση /  |c Δημήτρης Γερμανός. 
260 |a Αθήνα :  |b Gutenberg,  |c 2006. 
300 |a 527 σ. :  |b πίν., σχεδ., φωτ. ;  |c 24 εκ. 
504 |a Περιέχει βιβλιογραφία και παράρτημα 
520 |a Ο σχολικός χώρος όπως και κάθε χώρος είναι δισυπόστατος, με γεωμετρική και ανθρώπινη ποιότητα. Η γεωμετρική υπόσταση του χώρου καθορίζει, απλά, τα υλικά του χαρακτηριστικά, ενώ η ανθρωπογενής του ποιότητα εξηγεί την προέλευση, το σκοπό και τον τρόπο λειτουργίας του. Η σχέση του ανθρώπου με το χώρο συνδέεται με τη διαμόρφωση της συμπεριφοράς και των στάσεων του ατόμου ή της ομάδας και, γενικότερα, με την πολιτισμική και κοινωνική δυναμική που αναπτύσσεται στις διάφορες κατηγορίες ανθρώπινου περιβάλλοντος. Αυτό το βιβλίο εφαρμόζει μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση του σχολικού χώρου, μελετώντας τον, αρχικά από θεωρητική άποψη, ως ένα πεδίο αλληλεπίδρασης ανάμεσα στο μαθητή και την εκπαίδευση, το οποίο μπορεί να διευκολύνει ή, αντίθετα, να επιβραδύνει την πορεία του παιδιού προς την ωρίμανση και τη γνώση. Στη συνέχεια, με βάση τα συμπεράσματα της θεωρητικής προσέγγισης, εξετάζει τις σύγχρονες τάσεις για τη σχέση του παιδιού με το χώρο στο σχολείο, ώστε να διαπιστώσει τις νέες προοπτικές που διαμορφώνονται στην πράξη. Κατόπιν, με την ίδια οπτική, αναλύει την κατάσταση του σχολικού χώρου στην Ελλάδα και εντοπίζει τις δυσλειτουργίες οι οποίες υπάρχουν και επιδρούν αρνητικά στις δυνατότητες για ανανέωση της εκπαίδευσης. Η διερεύνηση αυτή καταλήγει στην πρόταση για μια μεθοδολογία παρέμβασης στο σχολικό χώρο που αποσκοπεί στην αναβάθμιση του ελληνικού σχολικού περιβάλλοντος και τεκμηριώνεται με παραδείγματα από εφαρμογές της στην Ελλάδα και την Κύπρο. Πρόκειται για τον "παιδαγωγικό ανασχεδιασμό του σχολικού χώρου", που στόχο έχει οι "Τοίχοι της Γνώσης" να οδηγήσουν σε μια καλύτερη "Τύχη της Γνώσης".  
650 4 |2 GR-kkKDBK  |9 59395  |a Σχολικό περιβάλλον 
650 4 |2 GR-kkKDBK  |9 67759  |a Σχολεία  |x Διοίκηση και οργάνωση 
650 7 |9 140777  |a Σχολικά κτήρια  |x Ψυχολογικές απόψεις 
700 |a Γερμανός, Δημήτρης  |t Οι τοίχοι της γνώσης   |9 137923 
710 2 |4 pbl  |9 27175  |a Gutenberg 
942 |c BK 
999 |c 74295  |d 74295 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 371_600000000000000_ΓΕΡ  |7 0  |9 94535  |a KDBK  |b KDBK  |c LCR  |d 2019-09-09  |e Δωρεά Παναγιώτη Μαυρίδη  |i 01282019  |l 1  |o 371.6 ΓΕΡ  |p 01282019  |r 2021-03-22  |s 2021-02-19  |w 2019-09-09  |y BK