Προσωκρατικοί άπαντα /

Προσωκρατικοί αποκαλούνται οι πρώτοι έλληνες φιλόσοφοι, που εμφανίστηκαν πριν από τον Σωκράτη και αναφέρονται και ως φυσικοί, καθώς και οι πρωιμότεροι από τους σοφιστές. Κύριο θέμα των αναζητήσεών τους ήταν η προέλευση του κόσμου και η βασική δομή της φύσης. Η φιλοσοφία γεννήθηκε στην Ιωνία κατά τον...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Δημόκριτος, π. 460-π. 370 π.Χ. (Συγγραφέας)
Άλλοι συγγραφείς: Παπαδόπουλος, Θανάσης Θ. (Συγγραφέας εισαγωγής κ.λπ.)
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα:Greek
Ancient Greek
Έκδοση: Αθήνα : Κάκτος, 1995.
Σειρά:Αρχαία ελληνική γραμματεία : Οι Έλληνες ; 323, 324
Θέματα:
LEADER 03965namaa2200373 4500
001 main_8648
003 GR-kkKDBK
005 20210725111941.0
006 a|||||r|||||||||||
008 010919s1995 gr |||gr|||| 000|m gre d
020 |a 960-352-325-9  |q τ.17 
020 |q τ.18 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
041 1 |a gre  |h grc 
082 0 |a 880 
100 1 |4 aut  |a Δημόκριτος,  |d π. 460-π. 370 π.Χ.  |9 46513 
245 1 0 |a Προσωκρατικοί άπαντα /  |c μετάφραση και σχόλια Φιλολογική Ομάδα Κάκτου 
246 1 3 |a Δημόκριτος αποσπάσματα 
260 |a Αθήνα :  |b Κάκτος,  |c 1995. 
300 |a τ. ;  |c 21 εκ. 
490 0 |a Αρχαία ελληνική γραμματεία : Οι Έλληνες ;  |v 323, 324 
505 0 |a τ.17: Δημόκριτος 1 αποσπάσματα -- τ. 18: Δημόκριτος 2 αποσπάσματα 
520 |a Προσωκρατικοί αποκαλούνται οι πρώτοι έλληνες φιλόσοφοι, που εμφανίστηκαν πριν από τον Σωκράτη και αναφέρονται και ως φυσικοί, καθώς και οι πρωιμότεροι από τους σοφιστές. Κύριο θέμα των αναζητήσεών τους ήταν η προέλευση του κόσμου και η βασική δομή της φύσης. Η φιλοσοφία γεννήθηκε στην Ιωνία κατά τον 6ο αι. π.Χ. με τους τρεις Μιλήσιους, τον Θαλή, τον Αναξίμανδρο και τον Αναξιμένη. Ο Θαλής είναι ο πρώτος που έθεσε το κοσμοθεωρητικό πρόβλημα. Ως πρώτη αιτία και απαρχή των όντων έθεσε το νερό, εισάγοντας έτσι μια ενιαία ερμηνευτική αρχή, και μάλιστα υλική, όλων των φαινομένων. Ο διάδοχος του Αναξίμανδρος θεώρησε ως αρχή των όντων το άπειρο. Μέσα στο ένα, το άπειρο, περικλείονται σπερματικές δυνάμεις που γεννούν ζεύγη αντιθέτων, τα οποία διέπουν σύμφυτοι νόμοι και αιτιώδεις σχέσεις, έτσι ώστε ο κόσμος παρουσιάζεται ως ένα αυτοδύναμο και αυτοελεγχόμενο σύστημα. Σύγχρονος αλλά νεότερος του Αναξίμανδρου ο Αναξιμένης φαίνεται συνεχιστής της σκέψης του, καθώς ονόμασε πηγή όλων των πραγμάτων τον αέρα, τον οποίο θεώρησε άπειρο και υπεύθυνο για τα φυσικά φαινόμενα. (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ) 
600 1 7 |a Δημόκριτος,  |d π. 460-π. 370 π.Χ.  |x Αποσπάσματα, χωρία κλπ.  |9 173 
600 1 7 |a Δημόκριτος,  |d π. 460-π. 370 π.Χ.  |x Μεταφράσεις στα νέα ελληνικά  |9 20995 
650 4 |a Προσωκρατικοί  |9 65673 
650 4 |a Φιλοσοφία, Ελληνική  |9 63374 
700 1 |4 aui  |a Παπαδόπουλος, Θανάσης Θ.  |9 46514 
700 1 |a Δημόκριτος,  |d π. 460-π. 370 π.Χ.  |x Αποσπάσματα, χωρία κλπ.  |9 173 
710 2 |4 pbl  |a Κάκτος  |9 26796 
942 |c BK 
999 |c 71532  |d 71532 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 880_000000000000000_ΔΗΜ  |7 0  |9 90449  |a KDBK  |b KDBK  |c LCR  |d 2006-11-01  |h τ.17  |i 0000000227162  |l 3  |o 880 ΔΗΜ  |p 0000000227162  |r 2020-07-17  |s 2020-07-10  |w 2019-04-29  |x [ΑΡΕ: Ζ70906]  |y BK 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 880_000000000000000_ΔΗΜ  |7 0  |9 102798  |a KDBK  |b KDBK  |c LCR  |d 2006-11-01  |h τ.18  |i 0000000227155  |o 880 ΔΗΜ  |p 0000000227155  |r 2021-03-14  |w 2019-04-29  |x [ΑΡΕ: Ζ72106]  |y BK