Ο προφήτης της δικαιοσύνης : ερμηνευτική ανάλυση προφητειών από το βιβλίο του Αμώς /

Με την εμφάνιση του Αμώς ως προφήτη τον η΄ π.Χ. αιώνα συντελείται μια τομή στην ιστορία της βιβλικής προφητείας. Το προφητικό φαινόμενο που πρωτοεμφανίστηκε στον Ισραήλ δυο περίπου αιώνες νωρίτερα εισέρχεται με τον Αμώς στην κλασική του φάση. Με ακλόνητη πεποίθηση ότι η αποστολή του δεν είναι αποτέλ...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Κωνσταντίνου, Μιλτιάδης, 1952- (Συγγραφέας)
Μορφή: Βιβλίο
Έκδοση: Θεσσαλονίκη : Παρατηρητής, 1999
Θέματα:
LEADER 04925namaa2200229 4500
001 main_60533
003 GR-kkKDBK
005 20210504141341.0
006 a|||||r|||||||||||
008 170906suuuuuuuu###|||||||||| ||||||### d
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
082 0 |a 224 
100 1 |4 aut  |a Κωνσταντίνου, Μιλτιάδης,  |d 1952-  |9 3002 
245 1 2 |a Ο προφήτης της δικαιοσύνης :  |b ερμηνευτική ανάλυση προφητειών από το βιβλίο του Αμώς /  |c Μιλτιάδης Κωνσταντίνου 
260 |a Θεσσαλονίκη :  |b Παρατηρητής,  |c 1999 
520 |a Με την εμφάνιση του Αμώς ως προφήτη τον η΄ π.Χ. αιώνα συντελείται μια τομή στην ιστορία της βιβλικής προφητείας. Το προφητικό φαινόμενο που πρωτοεμφανίστηκε στον Ισραήλ δυο περίπου αιώνες νωρίτερα εισέρχεται με τον Αμώς στην κλασική του φάση. Με ακλόνητη πεποίθηση ότι η αποστολή του δεν είναι αποτέλεσμα δικών του επιλογών αλλά αναπόφευκτη συνέπεια της επέμβασης του Θεού στη ζωή του, ξαφνιάζει με τη δύναμη, την τόλμη, τη ριζοσπαστικότητα και την πρωτοτυπία του λόγου του όχι μόνον τους συγχρόνους του ακροατές αλλά ακόμη και τους σημερινούς αναγνώστες του. Το δρόμο που άνοιξε ο Αμώς ακολούθησαν όλοι σχεδόν οι μεταγενέστεροί του προφήτες. Το κήρυγμα του Αμώς αναφέρεται σε μεγάλο βαθμό στην κοινωνική κατάσταση της εποχής του. Η κριτική όμως που ασκεί κατά της κοινωνικής αδικίας δεν στηρίζεται στην όποια αυθεντία διαθέτει ως προφήτης, ιδιότητα την οποία, άλλωστε, αρνείται για τον εαυτό του, αλλά στην ακλόνητη πεποίθησή του ότι κλήθηκε από τον Θεό για το έργο αυτό. Ο Αμώς δεν εξαγγέλλει απλώς κάποιες αλήθειες τις οποίες οι άνθρωποι είναι υποχρεωμένοι να αποδεχθούν ως προερχόμενες από τον Θεό. Αντίθετα, απευθύνεται στη λογική των ακροατών του με παραδείγματα και εικόνες από την καθημερινή ζωή και συγκροτημένο σκεπτικό, αποφεύγοντας τις αινιγματικές και γριφώδεις εκφράσεις. Ο Θεός παρουσιάζεται στο κήρυγμα του Αμώς ως ο απόλυτος κύριος του σύμπαντος, η δύναμη του οποίου εκδηλώνεται τόσο στη φύση όσο και στην ιστορία. Για πρώτη φορά διακηρύσσεται ότι ο Γιαχβέ δεν είναι ο αποκλειστικός Θεός του Ισραήλ, αλλά Θεός όλων των λαών και ρυθμιστής της παγκόσμιας ιστορίας. Αναλύοντας αυτή τη βασική του θέση ο Αμώς, επιχειρεί μέσα από πλήθος παραδειγμάτων να διαλύσει τις ψευδαισθήσεις των ακροατών του για ασφάλεια και ευημερία, οι οποίες γεννιούνται από την εσφαλμένη κατανόηση της σχέσης τους με τον Θεό. Έτσι, στην πεποίθηση του λαού ότι η συνεπής προσφορά θυσιών προς τον Θεό του εξασφαλίζει ένα ευτυχισμένο μέλλον, ο Αμώς διακηρύσσει την πλήρη απόρριψη της λατρείας από τον Θεό και αντιπροτείνει την άσκηση της δικαιοσύνης. 
630 7 |a Βίβλος  |p Π.Δ.  |p Ελάσσονες προφήτες  |x Κριτική, ερμηνεία κλπ.  |9 150463 
700 1 |a Κωνσταντίνου, Μιλτιάδης,  |d 1952-  |t Ο προφήτης της δικαιοσύνης   |9 130270 
710 2 |4 pbl  |a Παρατηρητής  |9 25840 
942 |c BK 
999 |c 65430  |d 65430 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 224_000000000000000_ΚΩΝ  |7 0  |9 82516  |a KDBK  |b KDBK  |c LCR  |d 2017-09-06  |e Εις μνήμη Γεωργίου Ι. Δόδουρα  |i 97972017  |o 224 ΚΩΝ  |p 97972017  |r 2019-04-29  |w 2019-04-29  |y BK