Η Σωκρατική στρατηγική διδασκαλίας μάθησης : θεωρητική θεμελίωση κι εμπειρική διερεύνηση /

Στη σημερινή, δυναμική, πλουραλιστική κοινωνία μας, όπου οι νέοι άνθρωποι αντιμετωπίζουν καθημερινά περίπλοκα προβλήματα κι ένα πλήθος από αντιφατικές, αποπροσανατολιστικές, πληροφορίες απαιτούνται αυξημένη κριτική ικανότητα κι αυτοκριτική στάση. Η "σωκρατική μέθοδος", που έγινε διάσημη ως...

Ful tanımlama

Kaydedildi:
Detaylı Bibliyografya
Yazar: Κανάκης, Ιωάννης Ν. (Yazar)
Materyal Türü: Kitap
Baskı/Yayın Bilgisi: Αθήνα : Γρηγόρη, 1990
Konular:
LEADER 05083namaa2200241 4500
001 main_60409
003 GR-kkKDBK
005 20191002235001.0
006 a|||||r|||||||||||
008 170905suuuuuuuu###|||||||||| ||||||### d
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
082 0 |a 370 
100 1 |4 aut  |a Κανάκης, Ιωάννης Ν.  |9 24837 
245 1 2 |a Η Σωκρατική στρατηγική διδασκαλίας μάθησης :  |b θεωρητική θεμελίωση κι εμπειρική διερεύνηση /  |c Ιωάννη Ν. Κανάκη 
260 |a Αθήνα :  |b Γρηγόρη,  |c 1990 
520 |a Στη σημερινή, δυναμική, πλουραλιστική κοινωνία μας, όπου οι νέοι άνθρωποι αντιμετωπίζουν καθημερινά περίπλοκα προβλήματα κι ένα πλήθος από αντιφατικές, αποπροσανατολιστικές, πληροφορίες απαιτούνται αυξημένη κριτική ικανότητα κι αυτοκριτική στάση. Η "σωκρατική μέθοδος", που έγινε διάσημη ως "μαιευτική", με την έννοια της βοήθειας για πνευματική γέννηση, θα μπορούσε να υποστηριχθεί πως αποτελεί ακόμη και σήμερα έναν άριστο τρόπο για την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης. Δυστυχώς, οι παιδαγωγικές επιστημονικές έρευνες οι σχετικές με τη σωκρατική μέθοδο διδασκαλίας και την αποτελεσματικότητά της, είναι ελάχιστες. Με τη μελέτη αυτή επιχειρείται η θεωρητική θεμελίωση και η εμπειρική διερεύνηση της σωκρατικής στρατηγικής διδασκαλίας-μάθησης. Η μελέτη είναι αναθεωρημένη έκδοση της διδακτορικής μου διατριβής: "Θεωρητικές κι εμπειρικές έρευνες για την αποτελεσματικότητα της σωκρατικής στρατηγικής διδασκαλίας" στη σχολή των κοινωνικών επιστημών κι επιστημών της συμπεριφοράς του Πανεπιστημίου της Χαϊδελβέργης-Δυτικής Γερμανίας (26.7.1984). Ευχαριστώ θερμά τον καθηγητή μου Δρ. Felix von Cube για τα πολυάριθμα ερεθίσματα, την εποικοδομητική κριτική και τη διαρκή ενθάρρυνση. Ευχαριστώ ακόμη: τον καθηγητή Δρ. Volker Lenhart· τον κ. Β. Κονιδιτσιώτη, Δρ. φιλ., Επίτ. Εκπαιδευτικό Σύμβουλο ΚΕΜΕ, που ως αρμόδιος ειδικός παιδαγωγός παρακολούθησε με αδιάπτωτο ενδιαφέρον την πορεία των σπουδών μου· τον κ. Ε. Ριμπά, τ. Διευθυντή της Ραλλείου Παιδαγωγικής Ακαδημίας Πειραιά, καθώς και τους συναδέλφους μου της Ε' και Στ' τάξης των Προτύπων Δημοτικών Σχολείων της Ραλλείου Παιδαγωγικής Ακαδημίας Πειραιά και του 35ου Δημοτικού Σχολείου Πειραιά για την κατανόηση και τη βοήθειά τους στη διεξαγωγή των ερευνών. Ιδιαίτερα ευχαριστώ τ' αδέλφια μου Βάσο και Σοφία Πρωτόπαπα για την πολύμορφη υποστήριξή τους. Τέλος, ευχαριστώ τον καθηγητή κ. Μ. Κασσωτάκη για την έγκρισή του να περιληφθεί το βιβλίο στη σειρά ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ και τον εκδοτικό οίκο ΓΡΗΓΟΡΗ για την αρτιότητα της έκδοσης. Η εργασία αυτή δε θα ολοκληρωνόταν, αν η υποτροφία του Ι.Κ.Υ. δε μου επέτρεπε να μετεκπαιδευτώ στο Εξωτερικό για 34 μήνες. 
600 1 7 |a Σωκράτης,  |d 469-399 π.Χ.  |x Ερμηνεία και κριτική  |9 3850 
650 4 |a Διδασκαλία  |9 67069 
700 1 |a Κανάκης, Ιωάννης Ν.  |t Η Σωκρατική στρατηγική διδασκαλίας μάθησης : θεωρητική θεμελίωση κι εμπειρική διερεύνηση  |9 130144 
710 2 |4 pbl  |a Γρηγόρης  |9 29778 
942 |c BK 
999 |c 65292  |d 65292 
952 |0 0  |1 0  |4 0  |6 370_000000000000000_ΚΑΝ  |7 0  |9 82367  |a KDBK  |b KDBK  |d 2017-09-05  |e Εις μνήμη Γεωργίου Ι. Δόδουρα  |i 90752017  |l 0  |o 370 ΚΑΝ  |p 90752017  |r 2019-04-29  |w 2019-04-29  |y BK