Το κακό : μια πρόκληση για τη φιλοσοφία και τη θεολογία /

Πως ήταν δυνατόν το Ολοκαύτωμα να μην επαναφέρει και πάλι στο προσκήνιο το κλασικό φιλοσοφικό ερώτημα του πώς δηλαδή είναι δυνατόν να θεωρήσουμε ότι ο θεός είναι συγχρόνως αγαθός και παντοδύναμος και όμως το κακό υπάρχει; Για τον Paul Ricoeur έχει έλθει η στιγμή, το κακό, από κατηγορία της σκέψης να...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Ricoeur, Paul, 1913-2005 (Συγγραφέας)
Άλλοι συγγραφείς: Γρηγορίου, Γρηγόρης, 1919-2005 (Συγγραφέας εισαγωγής κ.λπ., Μεταφραστής)
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα:Greek
French
Έκδοση: Αθήνα : Πόλις, 2005
Θέματα:
LEADER 03671namaa2200313 4500
001 main_52674
003 GR-kkKDBK
005 20191118103424.0
006 a|||||r|||||||||||
008 170405s2005uuuugr# |||gr|||| 000|0 gre d
999 |c 56698  |d 56698 
020 |a 960-435-084-6 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
041 1 |a gre  |h fre 
082 0 |a 170 
100 1 |4 aut  |a Ricoeur, Paul,  |d 1913-2005  |9 22295 
245 1 0 |a Το κακό :  |b μια πρόκληση για τη φιλοσοφία και τη θεολογία /  |c Paul Ricoeur ; μετάφραση, εισαγωγή Γιώργος Γρηγορίου 
260 |a Αθήνα :  |b Πόλις,  |c 2005 
300 |a 82 σ. ;  |c 20 εκ. 
500 |a Τίτλος πρωτοτύπου: Le Mal. Un defit a la philosophie et a la theologie 
520 |a Πως ήταν δυνατόν το Ολοκαύτωμα να μην επαναφέρει και πάλι στο προσκήνιο το κλασικό φιλοσοφικό ερώτημα του πώς δηλαδή είναι δυνατόν να θεωρήσουμε ότι ο θεός είναι συγχρόνως αγαθός και παντοδύναμος και όμως το κακό υπάρχει; Για τον Paul Ricoeur έχει έλθει η στιγμή, το κακό, από κατηγορία της σκέψης να γίνει κατηγορία της πράξης. Όμως, ως κατηγορία της πράξης, το κακό δεν εξορίζει τη σκέψη. Αντιθέτως, αρχίζει πάλι από αυτήν. Πρόκειται όμως για μια σκέψη αλλιώτικη, που δεν αποβλέπει στο να γνωρίσει το αντικείμενό της· για μια σκέψη που καλείται αντί για λύση να δώσει απάντηση. Εδώ ο Ricoeur γίνεται κήρυκας μιας στράτευσης εναντίον του κακού. Η στράτευση αυτή είναι τόσο ηθική όσο και πολιτική και έχει στόχο την αφαίρεση του πόνου που προκαλεί ο άνθρωπος στον άνθρωπο. Προσανατολίζεται σε κάτι πολύ πιο πραγματικό αλλά συγχρόνως και αινιγματικό. Διατυπώνει την τόσο αξιοπρόσεκτη αλλά και επικίνδυνη πρόταση: "Ας εξαλείψουμε τον πόνο που επιβάλλεται από τους ανθρώπους στους ανθρώπους και τότε θα δούμε τι θα έχει απομείνει από αυτόν μέσα στον κόσμο. Για να είμαστε ειλικρινείς, δεν το γνωρίζουμε· τόσο πολύ η βία έχει διαποτίσει τον πόνο". Με άλλα λόγια, η στράτευση (εναντίον του κακού) και μόνο θα μας αποκωδικοποιήσει το μήνυμά του. 
650 4 |a Ηθική  |9 64877 
650 4 |a Καλό και κακό  |9 55059 
650 4 |a Φιλοσοφία και θρησκεία  |9 64377 
700 1 |4 aui  |4 trl  |a Γρηγορίου, Γρηγόρης,  |d 1919-2005  |9 42871 
700 1 |a Ricoeur, Paul,  |d 1913-2005  |t Το κακό : μια πρόκληση για τη φιλοσοφία και τη θεολογία  |9 122821 
710 2 |4 pbl  |a Πόλις  |9 25947 
942 |c BK 
952 |0 0  |1 0  |4 0  |6 170_000000000000000_RIC  |7 0  |9 72811  |a KDBK  |b KDBK  |d 2017-04-05  |e Δωρεά Καφάσης Χρήστος  |i 11452017  |l 2  |o 170 RIC  |p 11452017  |r 2019-08-09  |s 2019-08-01  |w 2019-04-29  |y BK