Υποστηρικτικό υλικό : για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στα ΤΕΓ εξωτερικού /

Πρόλογος Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να δημιουργηθεί ένας οδηγός -ο οποίος θα τεθεί σε πιλοτι-κή εφαρμογή- για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας στα αναγνωρισμένα από το Υπουργείο, Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας του Εξωτερικού (ΤΕΓ από εδώ και...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Άλλοι συγγραφείς: Παναγιωτίδου, Βικτωρία (Επιμελητής έκδοσης), Ρουσουλιώτη, Θωμαΐς (Επιμελητής έκδοσης)
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Θεσσαλονίκη : Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, 2015
Θέματα:
Περιγραφή
Περίληψη:Πρόλογος Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να δημιουργηθεί ένας οδηγός -ο οποίος θα τεθεί σε πιλοτι-κή εφαρμογή- για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας στα αναγνωρισμένα από το Υπουργείο, Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας του Εξωτερικού (ΤΕΓ από εδώ και στο εξής) αλλά και σε όσα ΤΕΓ βρίσκονται σε διαδικασία ανα- γνώρισης και στελεχώνονται από τα Συντονιστικά Γραφεία με αποσπασμένους εκπαιδευτι-κούς . Με τον οδηγό αυτόν παρέχονται απαντήσεις σε βασικά ερωτήματα για τη διδασκαλία που απασχολούν ή/και πρέπει να απασχολήσουν τους διδάσκοντες στα ΤΕΓ, όπως και ένα διαμορφω-μένο σε πρώτη φάση μοντέλο αναλυτικού προγράμματος για τη διδασκαλία αρχικά της πρώτης θεματικής ενότητας του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις Γλώσσες (ΚΕΠΑ από εδώ και στο εξής) για το επίπεδο Α1 με τίτλο «Αναγνώριση Ταυτότητας».Αναλυτικότερα, στο πρώτο μέρος της παρούσας εργασίας επιχειρείται αρχικά να απαντηθούν ορισμένα από τα βασικά ερωτήματα που απασχολούν τους διδάσκοντες την Ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα. Μετά την ολοκλήρωση αυτού του πρώτου θεωρητικού μέρους, ακολουθούν δρα-στηριότητες εμπέδωσης σε σχέση με τα ερωτήματα και τις απαντήσεις σε αυτά που δίνονται στο πρώτο μέρος του τόμου, με απώτερο στόχο τόσο την εμπέδωσή τους όσο και την αυτοαξιολόγηση των ενδιαφερόμενων.Στη συνέχεια, στο δεύτερο μέρος, παρουσιάζεται μια πρώτη πρόταση δόμησης αναλυτικού προγράμματος για τη διδασκαλία της θεματικής ενότητας του ΚΕΠΑ «Αναγνώριση Ταυτότητας» για το επίπεδο Α1 με συνοδευτικό υλικό για τη διδασκαλία της αντίστοιχης θεματικής ενότητας, εκτός από το μάθημα της Γλώσσας, στο μάθημα της Λογοτεχνίας και της Ιστορίας 1 . Ειδικότερα, για το μάθημα της Λογοτεχνίας αναπτύσσεται η θεματική ενότητα «Αναγνώριση Ταυτότητας» και για το επίπεδο Α1 για παιδιά 8-12 ετών και για το επίπεδο Α1 για εφήβους, προκειμένου ο αναγνώστης να πάρει μια πρώτη γεύση από τη διαφοροποίηση στη θεματολογία των κειμένων που διδάσκονται στο συγκεκριμένο επίπεδο, ανάλογα με την ηλικία των μαθητών. Τέλος, στο τρίτο μέρος του τόμου, παρουσιάζεται η αντιστοίχιση των επιπέδων του Αναλυτικού Εξεταστικού Προγράμματος της Πιστοποίησης Επάρκειας της Ελληνομάθειας που εκδόθηκε από το τμήμα Στήριξης και Προβολής της ελληνικής γλώσσας του Kέντρου Eλληνικής Γλώσσας (ΚΕΓ: 2013) με τα επίπεδα (κατά τάξεις) των Προγραμμάτων Σπουδών (ΠΣ) της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Ελληνικής Εκπαίδευσης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πρώην Παιδαγωγικού Ινστιτούτου). Ελπίζουμε να βρείτε το εγχείρημά μας ενδιαφέρον και να συμβάλετε και εσείς, μέσω της ανα- τροφοδότησής σας, στην κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο, διαμόρφωσή του, ώστε να εκδοθεί στη συνέχεια πλήρες αναλυτικό πρόγραμμα για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας για τα ΤΕΓ εξωτερικού για όλες τις θεματικές ενότητες του ΚΕΠΑ και όλα τα επίπεδα ελλη-νομάθειας (Α1-Γ2
Φυσική περιγραφή:183 σ. : πίν. ; 24 εκ.
Βιβλιογραφία:Περιλαμβάνει βιβλιογραφία
ISBN:978-960-7779-73-1