Βυζαντινή τέχνη /

Η Βυζαντινή τέχνη είναι εξαιρετικά πλούσια και ποικίλη, και χρειάστηκε η πολυμάθεια ενός ειδικού, όπως ο Charles Delboye, για να μας την παρουσιάσει με τόσο σαφή τρόπο σε όλο το εύρος και όλες τις πλευρές της, κοσμικές και θρησκευτικές. Προερχόμενη η βυζαντινή τέχνη από την ωρίμανση της τέχνης της α...

पूर्ण विवरण

में बचाया:
ग्रंथसूची विवरण
मुख्य लेखक: Delvoye, Charles (लेखक)
अन्य लेखक: Παπαδήμα, Μαντώ Β. (अनुवादक)
स्वरूप: पुस्तक
भाषा:Greek
प्रकाशित: Αθήνα : Παπαδήμας, 1991.
विषय:
LEADER 04638namaa2200337 4500
001 main_47941
003 GR-kkKDBK
005 20191016233419.0
006 a|||||r|||||||||||
008 160413s1991uuuugr# |||gr|||| 000|0 gre d
999 |c 51440  |d 51440 
020 |a 960-206-003-4 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
082 0 |a 709.02 
100 1 |4 aut  |a Delvoye, Charles  |9 19613 
240 1 0 |a L'art byzantin 
245 1 0 |a Βυζαντινή τέχνη /  |c Charles Delvoye ; μετάφραση: Μαντώ Β. Παπαδάκη ; επιμέλεια-βιβλιογραφικές προσθήκες: Δημ. Δ. Τριανταφυλλόπουλος 
260 |a Αθήνα :  |b Παπαδήμας,  |c 1991. 
300 |a 665 σ. :  |b έγχρ. εικ. ;  |c 23 εκ. 
500 |a Νέα έκδοση συμπληρωμένη με 24 έγχρωμες εικόνες 
504 |a Περιέχει βιβλιογραφία και ευρετήριο 
520 |a Η Βυζαντινή τέχνη είναι εξαιρετικά πλούσια και ποικίλη, και χρειάστηκε η πολυμάθεια ενός ειδικού, όπως ο Charles Delboye, για να μας την παρουσιάσει με τόσο σαφή τρόπο σε όλο το εύρος και όλες τις πλευρές της, κοσμικές και θρησκευτικές. Προερχόμενη η βυζαντινή τέχνη από την ωρίμανση της τέχνης της αυτοκρατορικής ρωμαϊκής εποχής κάτω από την επίδραση της ίδρυσης ενός δεσποτικού και χριστιανικού κράτους, γνώρισε έναν αληθινό κλασικισμό την εποχή που ο βυζαντινός πολιτισμός, στο απόγειό του, ξανάγινε καθαρά ελληνικός. Προς το τέλος της εξέλιξης, μετά την κρίση που προκάλεσε η κατάληψη της Κωνσταντινούπολης από τους Σταυροφόρους, έλαμψαν οι τελευταίες της αναλαμπές, δεν μπόρεσε όμως να βρει μέσα στην κοινωνία όπου εκφραζόταν τις δυνατότητες της ανανέωσης που συντελούνταν την ίδια στιγμή στη Δυτική Ευρώπη, της οποίας την επιρροή άρχιζε να υφίσταται. Αν η Κωνσταντινούπολη υπήρξε ένα κέντρο δημιουργικής τέχνης, οι επαρχίες της αυτοκρατορίας έδειξαν κι αυτές καλλιτεχνική ζωντάνια. Πολλές οι ανταλλαγές με τις γύρω χώρες, την Περσία των Σασσανιδών, τα αραβικά κράτη, τα βασίλεια της Αρμενίας, τα σλαβικά κρατίδια, περιοχές της Δυτικής Ευρώπης, της κεντρικής, ακόμα και της βόρειας. Η ακτινοβολία του Βυζαντίου ήταν ανάλογη με τη γοητεία που ασκούσε. Ο Charles Delvoye φέρνει στο φως την πολύπλοκη αυτή ιστορία της βυζαντινής τέχνης με βάση τα μνημεία και τα αντικείμενα που σώθηκαν ως τις ημέρες μας και βέβαια τα κείμενα. Η εικονογράφηση έγινε έτσι ώστε να γίνεται αντιληπτή η ποικιλία των ρευμάτων αριστοκρατικών και λαϊκών, που ζωντάνεψαν τη βυζαντινή τέχνη, και να είναι δυνατή η παρακολούθηση όλων των σταδίων τα οποία διήλθε στην εξέλιξή της. 
650 4 |a Τέχνη  |x Ιστορία  |9 65213  |2 GR-kkKDBK 
650 4 |a Τέχνη, Βυζαντινή  |9 64512  |2 GR-kkKDBK 
650 4 |a Χριστιανική τέχνη και συμβολισμός  |9 66620  |2 GR-kkKDBK 
650 7 |a Εκκλησιαστική αρχιτεκτονική  |9 66489 
700 1 |4 trl  |a Παπαδήμα, Μαντώ Β.  |9 19615 
700 1 |a Delvoye, Charles  |t Βυζαντινή τέχνη  |9 118217 
710 2 |4 pbl  |a Παπαδήμας  |9 27422 
942 |c BK 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 1  |6 709_020000000000000_DEL  |7 1  |9 66712  |a KDBK  |b KDBK  |d 2016-04-13  |e Δωρεά Αθ. Καλλιανιώτης  |i 23811997  |l 0  |o 709.02 DEL  |p 23811997  |r 2019-04-29  |w 2019-04-29  |y BK