Η Εκκλησία Ρώμης και ο Επίσκοπος αυτής : βάσει αρχαίων πατερικών πηγών : Ειρηναίος, Βασίλειος, Χρυσόστομος /

Η πατερική σκέψις δεν παρέχει μόνον δυναμισμόν εις κάθε Ιστορικήν στιγμήν της ζωής της Εκκλησίας, όπου και αν ευρίσκεται αύτη, αλλά χρησιμοποιείται συγχρόνως και ως οδηγός προς λύσιν διαφόρων συγκεκριμένων εκκλησιαστικών και θεολογικών προβλημάτων. Τούτο διαπιστούται και εις την σύγχρονον Οικουμενικ...

Täydet tiedot

Tallennettuna:
Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Λαρεντζάκης, Γρηγόριος (Tekijä)
Aineistotyyppi: Opinnäyte Kirja
Kieli:Greek
Julkaistu: Θεσσαλονίκη : Πατριαρχικόν Ιδρυμα Πατερικών Μελετών, 1983
Sarja:Ανάλεκτα Βλατάδων ; 45
Aiheet:
LEADER 08495namaa2200349 4500
001 main_47647
003 GR-kkKDBK
005 20200326090633.0
006 a|||||r|||||||||||
008 160407s1983uuuugr# |||erb||| 001|0 gre d
999 |c 51113  |d 51113 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
041 0 |a gre  |b ger 
082 0 |a 270 
100 1 |4 aut  |a Λαρεντζάκης, Γρηγόριος  |9 19496 
245 1 2 |a Η Εκκλησία Ρώμης και ο Επίσκοπος αυτής :  |b βάσει αρχαίων πατερικών πηγών : Ειρηναίος, Βασίλειος, Χρυσόστομος /  |c Γρηγορίου Λαρεντζάκη 
260 |a Θεσσαλονίκη :  |b Πατριαρχικόν Ιδρυμα Πατερικών Μελετών,  |c 1983 
300 |a 151 σ. ;  |c 24 εκ. 
490 0 |a Ανάλεκτα Βλατάδων ;  |v 45 
500 |a Περίληψη στα γερμανικά 
502 |a Διατριβή επί διδακτορία 
504 |a Περιέχει βιβλιογραφία και ευρετήριο 
505 0 |a ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΒΡΑΧΥΓΡΑΦΙΑΙ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Α': Η ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΜΑΛΥΝΣΙΝ ΤΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΚΑΙ ΔΥΣΕΩΣ ΣΧΕΣΕΩΝ 1) Κοινή διαπίστωσις εν τη Ανατολή και τη Δύσει 2) Ανάγκη αντικειμενικής ερεύνης των πηγών ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Β': Η ΘΕΣΙΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟΝ ΕΙΡΗΝΑΙΟΝ 1) Ο Άγιος Ειρηναίος και η μοναδικότης της Ρωμαϊκής Εκκλησίας 2) Μοναδικότης της Ρωμαϊκής Εκκλησίας; 3) Απόψεις ορθοδόξων θεολόγων 4) Προσέγγισις της ρωμαιοκαθολικής και της ορθοδόξου απόψεως; ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Γ': Ο ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΕΙΟΝ ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΡΩΜΗΣ 1) Ο Ioannou και ο Amleto Giovanni Cicognani 2) Επιστολή 70: «Ανεπίγραφος περί Συνόδου» 3) Επιστολή 90: «Τοις αγιωτάτοις αδελφοίς και επισκόποις τοις εν τη Δύσει» 4) Επιστολή 92: «Προς Ιταλούς και Γάλλους» 5) Επιστολή 242: «Τοις Δυτικοίς» 6) Επιστολή 243: «Προς Ιταλούς και Γάλλους επισκόπους περί της καταστάσεως και συγχύσεως των Εκκλησιών» 7) Επιστολή 263: «Τοις Δυτικοίς» 8) Επιστολή 203: «Τοις παραλιώταις επισκόποις» 9) Η θέσις του επισκόπου Ρώμης κατά την αλληλογραφίαν του Μ. Βασιλείου μετά του Μ. Αθανασίου ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Δ': Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΚΑΙ Ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΡΩΜΗΣ 1) Ο Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος γράφει εις τον επίσκοπον Ρώμης Ιννοκέντιον 2) «Περί Ιερωσύνης» 2,1 3) Πρωτείον Πέτρου και (ή) πρωτείον των επισκόπων Ρώμης; Συμπεράσματα ZUSAMMENFASSUNG ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 
520 |a Η πατερική σκέψις δεν παρέχει μόνον δυναμισμόν εις κάθε Ιστορικήν στιγμήν της ζωής της Εκκλησίας, όπου και αν ευρίσκεται αύτη, αλλά χρησιμοποιείται συγχρόνως και ως οδηγός προς λύσιν διαφόρων συγκεκριμένων εκκλησιαστικών και θεολογικών προβλημάτων. Τούτο διαπιστούται και εις την σύγχρονον Οικουμενικήν Κίνησιν, εις την οποίαν θεωρείται ήδη υπό πολλών ονομαστών θεολόγων η αναβίωσις των Πατέρων της Εκκλησίας, ως επιστροφή εις τας πηγάς, μία βασική προϋπόθεσις δια την επανεξέτασιν και οικουμενιστικών προβλημάτων ακριβώς βάσει των πηγών του Χριστιανισμού, εκ των οποίων είναι δυνατόν να ευρεθούν και λύσεις προς προώθησιν του δεδικαιολογημένου βασικού αιτήματος της αποκαταστάσεως της ενότητος των Εκκλησιών. Εν βασικώτατον πρόβλημα εις τον σύγχρονον οικουμενισμόν, το οποίον θα απασχολήση οπωσδήποτε και τον ήδη αρξάμενον θεολογικόν Διάλογον μεταξύ της Ορθοδόξου και της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, είναι αναμφιβόλως και το εκκλησιολογικόν θέμα του εκκλησιαστικού πολιτεύματος και συγκεκριμένως η θέσις της Εκκλησίας και του επισκόπου Ρώμης εις την καθόλου Εκκλησίαν. Δια τον βασικόν τούτον λόγον προσεπάθησα εις την παρούσαν εργασίαν να ερευνήσω τας επί του θέματος τούτου θέσεις ωρισμένων Πατέρων της Εκκλησίας εν συγκρίσει μάλιστα προς τα συμπεράσματα ρωμαιοκαθολικών ερευνητών, παλαιοτέρων και νεωτέρων, με σκοπόν την διαπίστωσιν, εάν και κατά πόσον υπάρχει προσέγγισις μεταξύ Ανατολής και Δύσεως. Την τελικήν της μορφήν έλαβεν η παρούσα εργασία κατόπιν και της συνεργασίας μετά του αγαπητού μου καθηγητού Θεοδώρου Ζήση, τον οποίον ευχαριστώ θερμώς και από της θέσεως αυτής. Επίσης ευχαριστώ θερμώς και πάντας τους καθηγητάς της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης εις την οποίαν υπεβλήθη η παρούσα διατριβή προς λήψιν και του ορθοδόξου διδακτορικού διπλώματος. Οφείλω επίσης να ευχαριστήσω τον σεβαστόν μοι Γέροντα μητροπολίτην Αυστρίας κ. Χρυσόστομον και τον σεβαστόν και αγαπητόν μοι μητροπολίτην Γερμανίας κ. Αυγουστίνον δια την οικονομικήν ενίσχυσιν της παρούσης εκδόσεως. Αυτονόητοι επίσης είναι αι ευχαριστίαι μου προς το Πατριαρχικόν Ίδρυμα Πατερικών Μελετών δια την δημοσίευσιν της εργασίας αυτής εις την σειράν "Ανάλεκτα Βλατάδων". Graz Φεβρουάριος 1982 (Γρηγόριος Λαρεντζάκης, από τον πρόλογο της έκδοσης) 
610 2 7 |a Καθολική Εκκλησία  |x Σχέσεις  |x Ορθόδοξη Ανατολική Εκκλησία  |9 29068 
610 2 7 |a Ορθόδοξη Ανατολική Εκκλησία  |x Σχέσεις  |x Καθολική Εκκλησία  |9 26104 
650 4 |a Εκκλησιαστική ιστορία  |y Πρώιμη Εκκλησία, π. 30-600  |9 54974 
650 4 |a Πάπες  |x Πρωτεία  |9 66786 
700 1 |a Λαρεντζάκης, Γρηγόριος  |t Η Εκκλησία Ρώμης και ο Επίσκοπος αυτής : βάσει αρχαίων πατερικών πηγών  |9 117912 
710 2 |4 pbl  |a Πατριαρχικόν Ίδρυμα Πατερικών Μελετών  |9 47974 
942 |c BK 
952 |0 0  |1 0  |4 0  |6 270_000000000000000_ΑΝΑ  |7 1  |8 DIO  |9 66282  |a KDBK  |b KDBK  |d 2016-04-07  |i 11372016  |l 0  |o 270 ΑΝΑ  |p 11372016  |r 2019-04-29  |w 2019-04-29  |y BK