Ας σκεφτούμε τη μουσική σήμερα : από τα σεμινάρια του Ντάρμστατ 1963 /

Στον Πιερ Μπουλέζ -εμβληματική μορφή συνθέτη και διευθυντή ορχήστρας στη διάρκεια των πενήντα τελευταίων χρόνων- πάντοτε συνυπήρχαν οι ιδιότητες του ποιητή των ήχων και του τεχνίτη που, αποδεχόμενος μια μεγάλη και μακρά ιστορική παράδοση, είναι έτοιμος και ικανός να τη σπάσει. Σε πολλές περιόδους τη...

Descrizione completa

Salvato in:
Dettagli Bibliografici
Autore principale: Boulez, Pierre, 1925- (Autore)
Altri autori: Σλιώμης, Θωμάς, 1951- (Traduttore, Autore dell'introduzione etc.)
Natura: Libro
Lingua:Greek
French
Pubblicazione: Αθήνα : Πατάκη, 2010
Serie:Βιβλία για την τέχνη : Μουσική του εικοστού αιώνα
Soggetti:
LEADER 03859namaa2200325 4500
001 main_38414
003 GR-kkKDBK
005 20191001214044.0
006 a|||||r|||||||||||
008 151006s2010uuuugr#||||gr|||| 000|0 gre d
020 |a 978-960-16-3342-8 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
041 1 |a gre  |a fre 
082 0 |a 780.9 
100 1 |4 aut  |a Boulez, Pierre,  |d 1925-  |9 16265 
245 1 0 |a Ας σκεφτούμε τη μουσική σήμερα :  |b από τα σεμινάρια του Ντάρμστατ 1963 /  |c Pierre Boulez ; μετάφραση, πρόλογος Θωμάς Σλιώμης 
260 |a Αθήνα :  |b Πατάκη,  |c 2010 
300 |a 231 σ. :  |b εικ. ;  |c 20 εκ. 
490 0 |a Βιβλία για την τέχνη : Μουσική του εικοστού αιώνα 
500 |a Τίτλος πρωτοτύπου: Penser la musique aujourd'hui 
520 |a Στον Πιερ Μπουλέζ -εμβληματική μορφή συνθέτη και διευθυντή ορχήστρας στη διάρκεια των πενήντα τελευταίων χρόνων- πάντοτε συνυπήρχαν οι ιδιότητες του ποιητή των ήχων και του τεχνίτη που, αποδεχόμενος μια μεγάλη και μακρά ιστορική παράδοση, είναι έτοιμος και ικανός να τη σπάσει. Σε πολλές περιόδους της δημιουργικής του πορείας, μέσα από το γράψιμο, την έκφρασή του με λέξεις, ανέπτυξε και εξέλιξε τις πιο άμεσες και εμπειρικές του συλλήψεις για να φτάσει, αργότερα, να τις εφαρμόσει σε μια σειρά συνθέσεων. Σε αυτό το βιβλίο περιλαμβάνονται οι περίφημες διαλέξεις-μαθήματα που έδωσε ο Μπουλέζ στο Ντάρμστατ, στις αρχές της δεκαετίας του '60, ενώ βρισκόταν σε μια σημαντική στροφή της προσωπικής του δημιουργίας. Και όπως έγραφε ο Μισέλ Φουκό για τον Μπουλέζ, "το ουσιώδες γι' αυτόν βρίσκεται στο εξής: το να σκέφτεται την πρακτική όσο το δυνατόν πιο κοντά στις εσωτερικές του αναγκαιότητες χωρίς να υποκύπτει σε καμιά από αυτές, σαν να ήταν κυριαρχικές απαιτήσεις. Ποιος είναι λοιπόν ο ρόλος της σκέψης σε αυτό που κάνουμε, όταν αυτή δεν πρέπει να είναι ούτε μια απλή δεξιότητα ούτε μια καθαρή θεωρία; Ο Μπουλέζ το έδειξε: να δίνει τη δύναμη για να σπάσουμε τους κανόνες μέσα στο ίδιο το έργο που τους χρησιμοποιεί". Πρόλογος: Θωμάς Σλιώμης. 
650 4 |a Μουσική  |x Ιστορία και κριτική  |y 20ός αι.  |9 59022 
650 4 |a Μουσική  |x Φιλοσοφία και αισθητική  |9 65722 
650 4 |a Σύνθεση (Μουσική)  |9 63571 
700 1 |4 trl  |4 aui  |a Σλιώμης, Θωμάς,  |d 1951-  |9 16266 
700 1 |a Boulez, Pierre,  |d 1925-  |t Ας σκεφτούμε τη μουσική σήμερα : από τα σεμινάρια του Ντάρμστατ 1963  |9 108307 
710 2 |4 pbl  |a Πατάκης  |9 26807 
942 |c BK 
999 |c 40855  |d 40855 
952 |0 0  |1 0  |4 0  |6 780_900000000000000_BOU  |7 0  |9 53553  |a KDBK  |b KDBK  |d 2015-10-06  |e Αγορά  |i 47272015  |l 1  |o 780.9 BOU  |p 47272015  |r 2019-04-28  |w 2019-04-28  |y BK