Στο φάρο /

Η Βιρτζίνια Γουλφ βρίσκεται μέσα στη μεγάλη παράδοση της δυτικής λογοτεχνίας και συναριθμείται με τον Προυστ και τον Τζόυς στην τριάδα των μεγάλων καινοτόμων πεζογράφων που άνοιξαν νέους δρόμους στο ευρωπαϊκό μυθιστόρημα τις τρεις πρώτες δεκαετίες του αιώνα. Από τους κύριους και πιο μαχητικούς πρωτα...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Woolf, Virginia, 1882-1941 (Συγγραφέας)
Άλλοι συγγραφείς: Μπερλής, Άρης (Μεταφραστής)
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα:Greek
English
Έκδοση: Αθήνα : Ύψιλον/Βιβλία, 1995
Έκδοση:2η έκδ.
Θέματα:
LEADER 04923namaa2200313 4500
001 main_33650
003 GR-kkKDBK
005 20220415011940.0
006 a|||||r|||||||||||
008 140630s1995uuuugr# |||gr|||| 000|1 gre d
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
041 1 |a gre  |h eng 
084 |a ΞΜ 
100 1 |4 aut  |a Woolf, Virginia,  |d 1882-1941  |9 42507 
245 1 4 |a Στο φάρο /  |c Βιρτζίνια Γούλφ ; μετάφραση από τα αγγλικά Άρη Μπερλή 
250 |a 2η έκδ. 
260 |a Αθήνα :  |b Ύψιλον/Βιβλία,  |c 1995 
300 |a 238 σ. ;  |c 21 εκ. 
500 |a Με ένα δοκίμιο για τη συμβολή της Βιρτζίνια Γούλφ στο νεώτερο μυθιστόρημα 
500 |a Τίτλος πρωτοτύπου: To the light house 
520 |a Η Βιρτζίνια Γουλφ βρίσκεται μέσα στη μεγάλη παράδοση της δυτικής λογοτεχνίας και συναριθμείται με τον Προυστ και τον Τζόυς στην τριάδα των μεγάλων καινοτόμων πεζογράφων που άνοιξαν νέους δρόμους στο ευρωπαϊκό μυθιστόρημα τις τρεις πρώτες δεκαετίες του αιώνα. Από τους κύριους και πιο μαχητικούς πρωταγωνιστές του "μοντερνισμού" (της σημαντικότερης μεταστροφής που έγινε, μετά το ρομαντισμό, στο ύφος και την ευαισθησία), είχει πλήρη επίγνωση του γεγονότος πως η επανάσταση στο ύφος ήταν αναγκαία συνέπεια μιας αλλαγής στάσης και προοπτικής. Ωστόσο, δεν της διέφευγε πως τελικά "ο ιστορικός της λογοτεχνίας θ' αποφασίσει· αυτός θα πει αν αρχίζουμε τώρα, αν τελειώνουμε, ή αν βρισκόμαστε στο μέσον μιας μεγάλης περιόδου της πεζογραφίας". [...] Η Γουλφ άνοιξε και πορεύτηκε το δρόμο της, αδιάφορη για τα δικαιώματα του θεσμοθετημένου γούστου, παίζοντας τα επικίνδυνα παιχνίδια της, ακολουθώντας με πείσμα και άκρα συνέπεια το όραμά της. Το ιερό πάθος της για τη μορφή και την τεχνική - ένα πάθος που εκδηλώθηκε με συνεχείς (και ολέθριους για την ψυχική της υγεία) πειραματισμούς, από μυθιστόρημα σε μυθιστόρημα - δεν ήταν συγκάλυψη ανεπαρκειών του συγγραφικού της τάλαντου, ούτε εμμονή και ιδεοληπτική επιδίωξη του "καινοφανούς". Το κυνήγι της μορφής ήταν κυνήγι της πραγματικότητας - μιας νέας πραγματικότητας που οι παλαιοί τύποι του μυθιστορήματος δεν μπορούσαν να παραστήσουν και να παραδώσουν. Το μυθιστόρημα για τη Γουλφ δεν είναι κριτική της ζωής, ούτε διασκευή και συμμάζεμα των δεδομένων της, αλλά αναπαραγωγή της πολλαπλότητας της εμπειρίας. Η ζωή είναι πρωτεϊκή και ρευστή, πολυσύνθετη και αλλοιότροπη. Δουλειά του μυθιστοριογράφου είναι να δώσει, να αναπαραγάγει τις μυριάδες παραλλαγές και φωτοσκιάσεις, τις αναρίθμητες αποχρώσεις της εμπειρίας, στη μόνη έγκυρη πραγματικότητά τους: στη συνειδησιακή ροή τους. [...] Άρης Μπερλής (απόσπασμα από το δοκίμιο: "Η Βιρτζίνια Γουλφ και το μυθιστόρημα", στο επίμετρο του βιβλίου). 
600 1 7 |a Woolf, Virginia,  |d 1882-1941  |x Ερμηνεία και κριτική  |9 12287 
650 7 |a Αγγλική λογοτεχνία  |9 65096 
700 1 |4 trl  |a Μπερλής, Άρης  |9 38288 
700 1 |a Woolf, Virginia,  |d 1882-1941  |t Στο φάρο  |9 103383 
710 2 |4 pbl  |a Ύψιλον/Βιβλία  |9 27533 
942 |c BK 
999 |c 35563  |d 35563 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 ΞΜ_WOO  |7 0  |9 47580  |a KDBK  |b KDBK  |c LCG  |d 2014-06-30  |e Δωρεά Όλγα Πασαλίδου  |i 17632014  |l 15  |o ΞΜ WOO  |p 17632014  |r 2022-01-24  |s 2022-01-17  |w 2019-04-28  |y BK