Ιστορία σύγχρονης σκηνοθεσίας. Τόμος 2ος, 1914-1940 /

1914-1940. Δύο πόλεμοι, που ο καθένας τους έπρεπε να είναι ο τελευταίος. 1914: ο πιο δολοφονικός μέχρι τότε. 1940: πιο τραγικός ακόμη. Είναι αλήθεια πως η εξέλιξη της τέχνης δεν αντιγράφει την εξέλιξη της πολιτικής, πως οι ημερομηνίες δεν συμπίπτουν. Αλλά αν η δεκαετία του '20 αποτελεί μια περί...

Full beskrivning

Sparad:
Bibliografiska uppgifter
Huvudupphovsmän: Bablet, Denis, 1930-1992 (Författare, medförfattare), Jomaron-Leyvastre, Jacqueline de, θ. 2006 (Författare, medförfattare)
Övriga upphovsmän: Κωνσταντινίδης, Δαμιανός (Översättare)
Materialtyp: Bok
Språk:Greek
French
Publicerad: Θεσσαλονίκη : University Studio Press, 2008-2009
Ämnen:
LEADER 04510namaa2200313 4500
001 main_32212
003 GR-kkKDBK
005 20191107111500.0
006 a|||||r|||||||||||
008 140110m20092008gr#a|||erb||| 001|0dgre d
999 |c 33965  |d 33965 
020 |a 978-960-12-1771-0 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
041 1 |a gre  |h fre 
082 0 |a 792 
100 1 |4 aut  |a Bablet, Denis,  |d 1930-1992  |9 12797 
245 1 0 |a Ιστορία σύγχρονης σκηνοθεσίας.  |n Τόμος 2ος,  |p 1914-1940 /  |c Denis Bablet, Jacqueline Jomaron ; μετάφραση Δαμιανός Κωνσταντινίδης 
260 |a Θεσσαλονίκη :  |b University Studio Press,  |c 2008-2009 
300 |a 2 τ. :  |b εικ. ;  |c 24 εκ. 
500 |a Τίτλος πρωτοτύπου: La mise en scène contemporaine II, 1914-1940 
504 |a Περιέχει βιβλιογραφία και ευρετήριο 
520 |a 1914-1940. Δύο πόλεμοι, που ο καθένας τους έπρεπε να είναι ο τελευταίος. 1914: ο πιο δολοφονικός μέχρι τότε. 1940: πιο τραγικός ακόμη. Είναι αλήθεια πως η εξέλιξη της τέχνης δεν αντιγράφει την εξέλιξη της πολιτικής, πως οι ημερομηνίες δεν συμπίπτουν. Αλλά αν η δεκαετία του '20 αποτελεί μια περίοδο κεφαλαιώδους σημασίας για την ιστορία της σύγχρονης σκηνοθεσίας, και από την οποία δεν σταματήσαμε να τροφοδοτούμαστε, δεν είναι μόνο χάρη στην εξαιρετική αφθονία αισθητικών εμπειριών που μας προτείνει, αλλά και επειδή η αισθητική είναι απευθείας συνδεδεμένη με τη ζωή, με έναν πολιτισμό σε πλήρη αλλαγή που δεν ξέρουμε πια πολύ καλά αν εξαρτάται και κατά πόσο από το υπέρτατο παιχνίδι, σχεδόν μαθηματικό, των σχέσεων εξουσίας, από την παραφροσύνη, από τις τελλουρικές αναταραχές που ξεπηδούν από τα βάθη μιας διαρκούς εξέλιξης. Η τέχνη, και ιδιαίτερα το θέατρο, εκφράζει -περισσότερο από όσο αντανακλά- την αγωνία του ανθρώπου (οι γερμανοί εξπρεσιονιστές), την επιθυμία του να κατασκευάσει έναν κόσμο για τον καινούριο άνθρωπο με μια εξαιρετική θέληση ελεύθερης δημιουργίας (ο Μέγιερχολντ και οι ρώσοι κονστρουκτιβιστές), τη θέλησή του να διδάξει στους άλλους τη συνείδηση και να χρησιμοποιήσει την τέχνη για να επέμβει πάνω στην ιστορία (ο Πισκάτορ και ο Μπρεχτ). Δεν υπάρχει αθώα τέχνη, αλλά δεν υπάρχει σχεδόν καμιά αληθινή και ειλικρινής τέχνη που να μην είναι ενδεδειγμένο θύμα. Ένδοξη δεκαετία του '20. Τραγική εκείνη του '30. Δύο δικτατορίες και μια ίδια αδυσώπητη καταδίκη της ζωντανής τέχνης. Από τη μία ο Στάλιν, ο Ζντάνωφ, και το ξεπάστρεμα των "φορμαλιστών", από την άλλη ο ναζισμός και ο θάνατος των "εκφυλισμένων καλλιτεχνών". 
650 4 |a Θέατρο  |x Παραγωγή και σκηνοθεσία  |x Ιστορία  |y 20ός αι.  |9 57236 
700 1 |4 aut  |a Jomaron-Leyvastre, Jacqueline de,  |d θ. 2006  |9 12871 
700 1 |4 trl  |a Κωνσταντινίδης, Δαμιανός  |9 12870 
700 1 |a Bablet, Denis,  |d 1930-1992  |t La mise en scene  |9 101918 
710 2 |4 pbl  |a University Studio Press  |9 27257 
942 |c BK 
952 |0 0  |1 0  |4 0  |6 792_000000000000000_BAB  |7 0  |9 45753  |a KDBK  |b KDBK  |d 2014-01-10  |e Δωρεά Ίδρυμα "Σταύρος Νιάρχος" Πρόγραμμα Future Libery  |i 00752014  |l 1  |o 792 BAB  |p 00752014  |r 2019-04-28  |w 2019-04-28  |y BK