Κοινωνική ιστορία της τέχνης /

Κοινωνική ιστορία της τέχνης δεν είναι βέβαια η ανάμιξη ή η παράλληλη έκθεση κοινωνικών και καλλιτεχνικών φαινομένων (αν και πολλές παρόμοιες προσπαθείς κοινωνιολογικής προσέγγισης της τέχνης απ' αυτό ακριβώς πάσχουν), αλλά είναι η ορθά μεθοδευμένη αναγωγή των κύριων γνωρισμάτων της τεχνοτροπία...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Hauser, Arnold, 1892-1978 (Συγγραφέας)
Άλλοι συγγραφείς: Κονδύλης, Παναγιώτης, 1943-1998 (Μεταφραστής)
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα:Greek
German
Έκδοση: Αθήνα : Κάλβος, [1969-1970]
Θέματα:
LEADER 04610namaa2200373 4500
001 main_30874
003 GR-kkKDBK
005 20210418114623.0
006 a|||||r|||||||||||
008 130518m19701969gr a|||erb||| 000|0 gre d
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
041 1 |a gre  |k eng  |h ger 
082 0 |a 709 
100 1 |4 aut  |a Hauser, Arnold,  |d 1892-1978  |9 11946 
240 1 0 |a Socialgeschichte der Kunst und Literatur 
245 1 0 |a Κοινωνική ιστορία της τέχνης /  |c Arnold Hauser ; μετάφραση Τάκη Κονδύλη. 
260 |a Αθήνα :  |b Κάλβος,  |c [1969-1970] 
300 |a 4 τ. :  |b εικ. ;  |c 18 εκ. 
505 |a τ.1. Προϊστορικοί χρόνοι, Αρχαία Ανατολή, Ελλάδα, Ρώμη, Μεσαίωνας -- τ.2 Αναγέννηση, Μανιερισμός, Μπαρόκ -- τ.3. Ροκοκό, Κλασσικισμός, Ρομαντισμός -- τ.4. Νατουραλισμός και Ιμπρεσσιονισμός - κινηματογράφος 
520 |a Κοινωνική ιστορία της τέχνης δεν είναι βέβαια η ανάμιξη ή η παράλληλη έκθεση κοινωνικών και καλλιτεχνικών φαινομένων (αν και πολλές παρόμοιες προσπαθείς κοινωνιολογικής προσέγγισης της τέχνης απ' αυτό ακριβώς πάσχουν), αλλά είναι η ορθά μεθοδευμένη αναγωγή των κύριων γνωρισμάτων της τεχνοτροπίας μιας εποχής στα κύρια κοινωνικά της γνωρίσματα. Και πάλι, η αναγωγή αυτή δεν είναι η χάραξη νοητών γραμμών που ενώνουν σημεία της οικονομίας λ.χ. με σημεία της τέχνης, αλλά η παρακολούθηση των διαδικασιών, που τελικά παίρνουν μορφή στο έργο τέχνης, μέσα σ' όλους τους χώρους που αυτές διατρέχουν, και προπαντός στο χώρο της κοινωνικής ψυχολογίας και της ιδεολογίας. Εξυπακούεται επομένως ότι, από τον ορισμό της τον ίδιο, μια κοινωνική ιστορία της τέχνης συνεπής με τον εαυτό της περιέχει και προϋποθέτει την αντίληψη ότι η τέχνη είναι φαινόμενο κοινωνικό, δηλ., ότι βρίσκεται σε μια πολύ πλατιά κι αμφίδρομη αιτιοκρατική σχέση με το κοινωνικό περίγυρο, πράγμα άλλωστε που κανείς σοβαρός μελετητής δεν αρνιέται σήμερα, όσες συζητήσεις κι αν γίνονται για το ποια είναι, σε τελευταία ανάλυση, τα καθοριστικά στοιχεία του περίγυρου αυτού ως προς την τέχνη. [...] (Από τον πρόλογο του μεταφραστή)  
650 4 |a Τέχνη  |x Ιστορία  |9 65213 
650 4 |a Ρομαντισμός στην τέχνη  |9 62762 
650 4 |a Νατουραλισμός στη λογοτεχνία  |9 56948 
650 4 |a Ιμπρεσιονισμός (Τέχνη)  |9 62174 
650 4 |a Τέχνη   |9 149826  |x Κοινωνικές απόψεις 
700 1 |4 trl  |a Κονδύλης, Παναγιώτης,  |d 1943-1998  |9 45863 
700 1 |a Hauser, Arnold,  |d 1892-1978  |t Κοινωνική ιστορία της τέχνης.  |9 100660 
710 2 |4 pbl  |a Κάλβος  |9 27465 
942 |c BK 
999 |c 32481  |d 32481 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 709_000000000000000_HAU  |7 0  |9 44190  |a KDBK  |b KDBK  |c LCR  |d 2013-05-18  |e Δωρεά Όλγα Πασαλίδου  |h τ.1  |i 04462013  |l 7  |o 709 HAU  |p 04462013  |r 2020-08-06  |s 2020-07-24  |w 2019-04-28  |y BK 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 709_000000000000000_HAU  |7 0  |9 103608  |a KDBK  |b KDBK  |c LCR  |d 2013-05-18  |e Δωρεά Όλγα Πασαλίδου  |h τ.2  |i 04472013  |l 0  |o 709 HAU  |p 04472013  |r 2021-04-18  |w 2019-04-28  |y BK 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 709_000000000000000_HAU  |7 0  |9 103609  |a KDBK  |b KDBK  |c LCR  |d 2013-05-18  |e Δωρεά Όλγα Πασαλίδου  |h τ.3  |i 04482013  |l 0  |o 709 HAU  |p 04482013  |r 2021-04-18  |w 2019-04-28  |y BK 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 709_000000000000000_HAU  |7 0  |9 103610  |a KDBK  |b KDBK  |c LCR  |d 2013-05-18  |e Δωρεά Όλγα Πασαλίδου  |h τ.4  |i 04492013  |l 0  |o 709 HAU  |p 04492013  |r 2021-04-18  |w 2019-04-28  |y BK