Κοινωνική ιστορία της τέχνης /
Κοινωνική ιστορία της τέχνης δεν είναι βέβαια η ανάμιξη ή η παράλληλη έκθεση κοινωνικών και καλλιτεχνικών φαινομένων (αν και πολλές παρόμοιες προσπαθείς κοινωνιολογικής προσέγγισης της τέχνης απ' αυτό ακριβώς πάσχουν), αλλά είναι η ορθά μεθοδευμένη αναγωγή των κύριων γνωρισμάτων της τεχνοτροπία...
Αποθηκεύτηκε σε:
Κύριος συγγραφέας: | |
---|---|
Άλλοι συγγραφείς: | |
Μορφή: | Βιβλίο |
Γλώσσα: | Greek German |
Έκδοση: |
Αθήνα :
Κάλβος,
[1969-1970]
|
Θέματα: |
LEADER | 04610namaa2200373 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | main_30874 | ||
003 | GR-kkKDBK | ||
005 | 20210418114623.0 | ||
006 | a|||||r||||||||||| | ||
008 | 130518m19701969gr a|||erb||| 000|0 gre d | ||
040 | |a GR-kkKDBK |b gre |d GR-kkKDBK |e AACR2 | ||
041 | 1 | |a gre |k eng |h ger | |
082 | 0 | |a 709 | |
100 | 1 | |4 aut |a Hauser, Arnold, |d 1892-1978 |9 11946 | |
240 | 1 | 0 | |a Socialgeschichte der Kunst und Literatur |
245 | 1 | 0 | |a Κοινωνική ιστορία της τέχνης / |c Arnold Hauser ; μετάφραση Τάκη Κονδύλη. |
260 | |a Αθήνα : |b Κάλβος, |c [1969-1970] | ||
300 | |a 4 τ. : |b εικ. ; |c 18 εκ. | ||
505 | |a τ.1. Προϊστορικοί χρόνοι, Αρχαία Ανατολή, Ελλάδα, Ρώμη, Μεσαίωνας -- τ.2 Αναγέννηση, Μανιερισμός, Μπαρόκ -- τ.3. Ροκοκό, Κλασσικισμός, Ρομαντισμός -- τ.4. Νατουραλισμός και Ιμπρεσσιονισμός - κινηματογράφος | ||
520 | |a Κοινωνική ιστορία της τέχνης δεν είναι βέβαια η ανάμιξη ή η παράλληλη έκθεση κοινωνικών και καλλιτεχνικών φαινομένων (αν και πολλές παρόμοιες προσπαθείς κοινωνιολογικής προσέγγισης της τέχνης απ' αυτό ακριβώς πάσχουν), αλλά είναι η ορθά μεθοδευμένη αναγωγή των κύριων γνωρισμάτων της τεχνοτροπίας μιας εποχής στα κύρια κοινωνικά της γνωρίσματα. Και πάλι, η αναγωγή αυτή δεν είναι η χάραξη νοητών γραμμών που ενώνουν σημεία της οικονομίας λ.χ. με σημεία της τέχνης, αλλά η παρακολούθηση των διαδικασιών, που τελικά παίρνουν μορφή στο έργο τέχνης, μέσα σ' όλους τους χώρους που αυτές διατρέχουν, και προπαντός στο χώρο της κοινωνικής ψυχολογίας και της ιδεολογίας. Εξυπακούεται επομένως ότι, από τον ορισμό της τον ίδιο, μια κοινωνική ιστορία της τέχνης συνεπής με τον εαυτό της περιέχει και προϋποθέτει την αντίληψη ότι η τέχνη είναι φαινόμενο κοινωνικό, δηλ., ότι βρίσκεται σε μια πολύ πλατιά κι αμφίδρομη αιτιοκρατική σχέση με το κοινωνικό περίγυρο, πράγμα άλλωστε που κανείς σοβαρός μελετητής δεν αρνιέται σήμερα, όσες συζητήσεις κι αν γίνονται για το ποια είναι, σε τελευταία ανάλυση, τα καθοριστικά στοιχεία του περίγυρου αυτού ως προς την τέχνη. [...] (Από τον πρόλογο του μεταφραστή) | ||
650 | 4 | |a Τέχνη |x Ιστορία |9 65213 | |
650 | 4 | |a Ρομαντισμός στην τέχνη |9 62762 | |
650 | 4 | |a Νατουραλισμός στη λογοτεχνία |9 56948 | |
650 | 4 | |a Ιμπρεσιονισμός (Τέχνη) |9 62174 | |
650 | 4 | |a Τέχνη |9 149826 |x Κοινωνικές απόψεις | |
700 | 1 | |4 trl |a Κονδύλης, Παναγιώτης, |d 1943-1998 |9 45863 | |
700 | 1 | |a Hauser, Arnold, |d 1892-1978 |t Κοινωνική ιστορία της τέχνης. |9 100660 | |
710 | 2 | |4 pbl |a Κάλβος |9 27465 | |
942 | |c BK | ||
999 | |c 32481 |d 32481 | ||
952 | |0 0 |1 0 |2 ddc |4 0 |6 709_000000000000000_HAU |7 0 |9 44190 |a KDBK |b KDBK |c LCR |d 2013-05-18 |e Δωρεά Όλγα Πασαλίδου |h τ.1 |i 04462013 |l 7 |o 709 HAU |p 04462013 |r 2020-08-06 |s 2020-07-24 |w 2019-04-28 |y BK | ||
952 | |0 0 |1 0 |2 ddc |4 0 |6 709_000000000000000_HAU |7 0 |9 103608 |a KDBK |b KDBK |c LCR |d 2013-05-18 |e Δωρεά Όλγα Πασαλίδου |h τ.2 |i 04472013 |l 0 |o 709 HAU |p 04472013 |r 2021-04-18 |w 2019-04-28 |y BK | ||
952 | |0 0 |1 0 |2 ddc |4 0 |6 709_000000000000000_HAU |7 0 |9 103609 |a KDBK |b KDBK |c LCR |d 2013-05-18 |e Δωρεά Όλγα Πασαλίδου |h τ.3 |i 04482013 |l 0 |o 709 HAU |p 04482013 |r 2021-04-18 |w 2019-04-28 |y BK | ||
952 | |0 0 |1 0 |2 ddc |4 0 |6 709_000000000000000_HAU |7 0 |9 103610 |a KDBK |b KDBK |c LCR |d 2013-05-18 |e Δωρεά Όλγα Πασαλίδου |h τ.4 |i 04492013 |l 0 |o 709 HAU |p 04492013 |r 2021-04-18 |w 2019-04-28 |y BK |