Le gout a la Grecque : όταν η Ελλάδα έγινε μόδα : η γέννηση του νεοκλασικισμού στη γαλλική τέχνη : αριστουργήματα από το Μουσείο του Λούβρου : 29 Σεπτεμβρίου 2009 - 11 Ιανουαρίου 2010 /

[...] Στις μέρες μας η χρήση του όρου "a la grecque" σημαίνει, κατά γενική παραδοχή, την πρώτη περίοδο του μεγάλου νεοκλασικού κινήματος που ξεκινά στη Γαλλία, γύρω στο 1750, κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών της μακράς βασιλείας του Λουδοβίκου ΙΕ' (+l774), και συνεχίζει μέχρι το π...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Άλλοι συγγραφείς: Λαμπράκη-Πλάκα, Μαρίνα, 1939- (Επιμελητής έκδοσης)
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Αθήνα : Εθνική Πινακοθήκη Μουσείο Άλεξανδρου Σούτζου, [2010]
Θέματα:
LEADER 05282namaa2200313 4500
001 main_29609
003 GR-kkKDBK
005 20191003000417.0
006 a|||||r|||||||||||
008 120905s2010uuuugr#a|||erb||| 000|0 gre d
020 |a 978-960-7791-44-3 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
082 0 |a 707 
130 3 |a Le gout a la Grecque : όταν η Ελλάδα έγινε μόδα  |9 99351 
245 1 3 |a Le gout a la Grecque :  |b όταν η Ελλάδα έγινε μόδα : η γέννηση του νεοκλασικισμού στη γαλλική τέχνη : αριστουργήματα από το Μουσείο του Λούβρου : 29 Σεπτεμβρίου 2009 - 11 Ιανουαρίου 2010 /  |c γενική εποπτεία Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα 
260 |a Αθήνα :  |b Εθνική Πινακοθήκη Μουσείο Άλεξανδρου Σούτζου,  |c [2010] 
300 |a 351 σ. :  |b έγχρ. εικ. ;  |c 30 εκ. 
500 |a Κατάλογος της έκθεσης που πραγματοποιήθηκε στην Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου από τις 29 Σεπτεμβρίου 2009 έως τις 11 Ιανουαρίου 2010 
504 |a Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές και κατάλογο έργων 
520 |a [...] Στις μέρες μας η χρήση του όρου "a la grecque" σημαίνει, κατά γενική παραδοχή, την πρώτη περίοδο του μεγάλου νεοκλασικού κινήματος που ξεκινά στη Γαλλία, γύρω στο 1750, κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών της μακράς βασιλείας του Λουδοβίκου ΙΕ' (+l774), και συνεχίζει μέχρι το πρώτο μισό του 18oυ αιώνα. Το καλλιτεχνικό αυτό ρεύμα, το οποίο, στους χώρους της λογιοσύνης, συμβαδίζει με την επιστροφή της σπουδής, των ελληνικών γραμμάτων -ιδιαίτερης σημασίας υπήρξε η δημοσίευση του έργου του Malby (1709-1785) "Θεωρήσεις περί Ελλήνων" ("Observαtions sur les Grecs")- φτάνει στο απόγειό του κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών του 18ου αιώνα. Η επιβολή του οφείλεται, εν πολλοίς, στην απόρριψη του rocαille, η αισθητική του οποίου κρίθηκε παράλογη και ξεπερασμένη. Έτσι επικράτησε η έκδηλη προτίμηση για την απέριττη λιτότητα του αρχαίου και η χρήση μιας σειράς διακοσμητικών στοιχείων τα οποία αντλήθηκαν από την ελληνική αρχιτεκτονική. Οι πρώτοι δημιουργοί ήταν οι γλύπτες και οι αρχιτέκτονες. Στη συνέχεια, η νέα καλαισθησία -μετά το 1750- κέρδισε τις διακοσμητικές τέχνες και, στο τέλος, κατέκτησε και τη ζωγραφική. Περιέργως πώς το νέο αυτό καλλιτεχνικό κίνημα κερδίζει έδαφος, όταν η γνώση γύρω από την αρχαία ελληνική τέχνη είναι ακόμα συγκεχυμένη, καθότι η πρόσληψη του ελληνικού κόσμου αυτού καθαυτού, δεν έχει διαφοροποιηθεί απολύτως από τον ελληνορωμαϊκό. Στη Γαλλία, η καλαισθησία, το gout "α la grecque". χαρακτηρίζεται, σε πολλούς τομείς, από την επιστροφή στην αισθητική της περιόδου του Λουδοβίκου ΙΔ' η οποία θεωρείται από πολλούς καλλιτέχνες και κριτικούς -κυρίως από τους Charles-Nicolas Cochin και τον abbe Le Blanc- ο πραγματικός χρυσούς αιών των γραμμάτων και των τεχνών· αυτό συνέβαλε στο να πάρει το κίνημα έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα. [...] Marie Laure de Rochebrune 
610 2 7 |a Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου  |x Εκθέσεις  |9 28492 
610 2 7 |a Μουσείο του Λούβρου  |x Εκθέσεις  |9 28493 
650 4 |a Νεοκλασικισμός (Τέχνη)  |z Γαλλία  |x Εκθέσεις  |9 56565 
650 4 |a Τέχνη, Γαλλική  |y 18ος αι.  |9 56564 
700 1 |4 edt  |a Λαμπράκη-Πλάκα, Μαρίνα,  |d 1939-  |9 38395 
710 2 |4 pbl  |a Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου  |9 28332 
942 |c BK 
999 |c 31078  |d 31078 
952 |0 0  |1 0  |4 0  |6 707_000000000000000_GOU  |7 0  |9 42838  |a KDBK  |b KDBK  |d 2012-09-05  |e Δωρεά 'Ολγα Πασαλίδου  |i 15632012  |l 0  |o 707 GOU  |p 15632012  |r 2019-04-28  |w 2019-04-28  |y BK