Ελληνικές φορεσιές : συλλογή Εθνικού Ιστορικού Μουσείου /

Ο επισκέπτης της Λαογραφικής συλλογής του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου ενθουσιάζεται, αλλά και προβληματίζεται με τον πλούτο της φαντασίας, που αποτυπώνεται στη μορφή και τη διακόσμηση των παραδοσιακών ενδυμασιών. Φαίνεται απίστευτο ότι μία τέτοια ποικιλία έργων, εξαιρετικής μάλιστα τέχνης, προέρχεται...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Άλλοι συγγραφείς: Γαγγάδη, Ντιάνα (Συγγραφέας εισαγωγής κ.λπ.), Λαδά-Μινώτου, Μαρία (Συγγραφέας εισαγωγής κ.λπ.), Μαζαράκης-Αινιάν, Ιωάννης Κ., 1923- (Συγγραφέας εισαγωγής κ.λπ.)
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Αθήνα : Ιστορική και Εθνολογική Εταιρία της Ελλάδας, 1993
Θέματα:
LEADER 05393namaa2200289 4500
001 main_26014
003 GR-kkKDBK
005 20191124124516.0
006 a|||||r|||||||||||
008 100414s1993uuuugr#a|||grb||| 001|0 gre d
999 |c 27083  |d 27083 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
082 0 |a 391 
130 0 |a Ελληνικές φορεσιές : συλλογή Εθνικού Ιστορικού Μουσείου  |9 95701 
245 1 0 |a Ελληνικές φορεσιές :  |b συλλογή Εθνικού Ιστορικού Μουσείου /  |c πρόλογος Ι. Κ. Μαζαράκης-Αινιάν ; εισαγωγή Μαρία Λαδά-Μινώτου, Ντιάνα Γαγγάδη 
260 |a Αθήνα :  |b Ιστορική και Εθνολογική Εταιρία της Ελλάδας,  |c 1993 
300 |a xxxi, 267 σ. :  |b έγχρ. εικ. ;  |c 28 εκ. 
504 |a Περιέχει βιβλιογραφία και ευρετήριο 
520 |a Ο επισκέπτης της Λαογραφικής συλλογής του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου ενθουσιάζεται, αλλά και προβληματίζεται με τον πλούτο της φαντασίας, που αποτυπώνεται στη μορφή και τη διακόσμηση των παραδοσιακών ενδυμασιών. Φαίνεται απίστευτο ότι μία τέτοια ποικιλία έργων, εξαιρετικής μάλιστα τέχνης, προέρχεται από το μόχθο των απλών ανθρώπων, συνηθισμένων στη βαρειά αγροτική και ποιμενική δουλειά ή ζυμωμένων με τους καημούς της θάλασσας. Το πλούσιο καλλιτεχνικό συναίσθημα του λαού εκφράζεται στις πολύμορφες παραλλαγές της ελληνικής φορεσιάς ανάλογα με τις γεωγραφικές και κλιματολογικές συνθήκες, τα ήθη, τα έθιμα και τις παραδόσεις, τον τρόπο ζωής και τις τοπικές ιδιομορφίες. Η ελληνική φορεσιά διατηρεί στοιχεία από παλαιότερες εποχές, της αρχαιότητας και της βυζαντινής περιόδου, με τις αναπόφευκτες ανατολικές και δυτικές επιδράσεις. Οι τελευταίες είναι εμφανέστερες εκεί όπου υπήρχε εντονότερη επικοινωνία, όπως στα νησιά του Ιονίου ή εκείνα του Αιγαίου, καθώς και στα μεγάλα αστικά κέντρα. Είναι φανερό ότι οι φορεσιές διαφέρουν σημαντικά από περιοχή σε περιοχή. Εντυπωσιακή όμως είναι η εκπληκτική ομοιομορφία, που παρουσιάζουν όσες προέρχονται από την ίδια περιοχή, γεγονός που καταδεικνύει τη δύναμη της τοπικής παράδοσης. Αλλά αυτήν την τόσο σημαντική λεπτομέρεια για τη μελέτη της ελληνικής φορεσιάς δεν είναι δυνατόν να την αντιληφθεί ο επισκέπτης του Μουσείου, ούτε ο αναγνώστης αυτής της έκδοσης. Γιατί, αναγκαστικά, επιλέγονται και παρουσιάζονται φορεσιές που φαίνονται σαν μονάδες έργων τέχνης, ενώ στην πραγματικότητα κάθε μία από αυτές είναι αντιπροσωπευτική ενός τύπου, που επαναλαμβάνεται σχεδόν πανομοιότυπα σε μία ορισμένη περιοχή. Στον ελληνικό χώρο ο λαϊκός πολιτισμός κάτω από το καθεστώς της δουλείας μπόρεσε ν' αναπτυχθεί αυτόνομα μέσα στην κοινότητα. Έτσι, η λαϊκή τέχνη στην ουσία της εκφράζει το αθροιστικό σύνολο των κοινών παραδοσιακών μορφών του Έθνους, με τις τοπικές ιδιομορφίες και τις εσωτερικές παραλλαγές. Αυτό γίνεται ιδιαίτερα αισθητό με την πολυμορφία της ελληνικής φορεσιάς. [...] (Από τον πρόλογο της έκδοσης) 
650 4 |a Εθνικές ενδυμασίες  |z Ελλάδα  |9 58324 
650 4 |a Ενδυμασίες  |z Ελλάδα  |9 67857 
700 1 |4 aui  |a Γαγγάδη, Ντιάνα  |9 6319 
700 1 |4 aui  |a Λαδά-Μινώτου, Μαρία  |9 6317 
700 1 |4 aui  |a Μαζαράκης-Αινιάν, Ιωάννης Κ.,  |d 1923-  |9 46062 
710 2 |4 pbl  |a Ιστορική και Εθνολογική Εταιρεία της Ελλάδος  |9 47986 
942 |c BK 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 391_000000000000000_ΕΛΛ  |7 0  |9 38537  |a KDBK  |b KDBK  |c LCR  |d 2010-04-14  |e Δωρεά Όλγα Πασαλίδου  |i 04912010  |l 7  |o 391 ΕΛΛ  |p 04912010  |r 2019-04-28  |w 2019-04-28  |y BK