Ρομαντισμός /

Ο ρομαντισμός ήταν "ένας τρόπος του αισθάνεσθαι" περισσότερο παρά ένα καλλιτεχνικό στιλ. Κατά την περίοδο c. 1775-1830, με φόντο τη Γαλλική Επανάσταση και τους πολέμους του Ναπολέοντα, οι Ευρωπαίοι καλλιτέχνες, ακολουθώντας το παράδειγμα των ποιητών και των συνθετών, κίνησαν τη δική τους α...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Άλλοι συγγραφείς: Brown, David Blayney (Μεταφραστής), Βετσοπούλου, Ιωάννα (Μεταφραστής)
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα:Greek
English
Έκδοση: Αθήνα : Καστανιώτη, 2004
Σειρά:Τέχνη και ιδέες
Θέματα:
LEADER 03750namaa2200325 4500
001 main_25613
003 GR-kkKDBK
005 20191001212651.0
006 a|||||r|||||||||||
008 100113s2004uuuugr#a|||erb||| 001|0 gre d
020 |a 960-03-3769-1 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
041 1 |a gre  |h eng 
082 0 |a 709 
130 0 |a Ρομαντισμός  |9 95314 
245 1 0 |a Ρομαντισμός /  |c Ντέιβιντ Μπλέινυ Μπράουν ; μετάφραση Ιωάννα Βετσοπούλου 
260 |a Αθήνα :  |b Καστανιώτη,  |c 2004 
300 |a 477 σ. :  |b έγχρ.εικ., χάρτη ;  |c 22 εκ. 
490 0 |a Τέχνη και ιδέες 
500 |a Τίτλος πρωτοτύπου: Romanticism 
504 |a Περιέχει βιβλιογραφία, ευρετήριο και χρονολόγιο 
520 |a Ο ρομαντισμός ήταν "ένας τρόπος του αισθάνεσθαι" περισσότερο παρά ένα καλλιτεχνικό στιλ. Κατά την περίοδο c. 1775-1830, με φόντο τη Γαλλική Επανάσταση και τους πολέμους του Ναπολέοντα, οι Ευρωπαίοι καλλιτέχνες, ακολουθώντας το παράδειγμα των ποιητών και των συνθετών, κίνησαν τη δική τους ανταρσία ενάντια στα κυρίαρχα πολιτικά, θρησκευτικά και κοινωνικά ήθη της εποχής. Οι ρομαντικοί αναζητούσαν την προσωπική έκφραση και την ατομική απελευθέρωση, γεγονός που τους οδήγησε στη μεταμόρφωση της έννοιας της τέχνης, την οποία αντιμετώπιζαν ως εργαλείο για κοινωνική και ψυχολογική αλλαγή. Στον περιεκτικό αυτό τόμο ο Ντέιβιντ Μπλέινυ Μπράουν προσεγγίζει το ρομαντισμό θεματικά· ερευνά τη σχέση του κινήματος αφενός με τα σύγχρονά του και περισσότερο εικαστικά ρεύματα του νεοκλασικισμού και της γοτθικής αναβίωσης, και αφετέρου με τις πολιτικές και κοινωνικές εξελίξεις της εποχής. Δεν εξετάζει μονάχα τον τρόπο με τον οποίο καλλιτέχνες τόσο διαφορετικοί μεταξύ τους όσο ο Γκόγια, ο Ντελακρουά, ο Φρίντριχ και ο Τέρνερ ανταποκρίνονταν στα τοπία ή απεικόνιζαν ιστορικά γεγονότα, αλλά μελετά και καλλιτέχνες όπως ο Νταβίντ και ο Ενγκρ, που συνήθως δεν θεωρούνται ρομαντικοί. Ο Μπράουν ολοκληρώνει το έργο του με μιαν ανάλυση της συνεχιζόμενης μέχρι σήμερα ισχύος των απόψεων του ρομαντισμού.  
650 4 |a Ρομαντισμός στην τέχνη  |9 62762 
650 4 |a Τέχνη, Ευρωπαΐκή  |y 18ος-19ος αι.  |9 55407 
700 1 |4 trl  |a Brown, David Blayney  |9 5805 
700 1 |4 trl  |a Βετσοπούλου, Ιωάννα  |9 39134 
710 2 |4 pbl  |a Καστανιώτης  |9 26797 
942 |c BK 
999 |c 26639  |d 26639 
952 |0 0  |1 0  |4 0  |6 709_000000000000000_BRO  |7 0  |9 38032  |a KDBK  |b KDBK  |d 2010-01-13  |e Δωρεά Όλγα Πασαλίδου  |i 02062010  |l 5  |o 709 BRO  |p 02062010  |r 2019-04-28  |w 2019-04-28  |y BK