Αγάπη και μίσος : καταγωγή και εξέλιξη των βασικών σχημάτων συμπεριφοράς στα ζώα και στον άνθρωπο /

"Καλός ή Κακός; Δολοφόνος ή Άγιος"; Από τη στιγμή που άρχισε να διαλογίζεται ο άνθρωπος (πολύ πριν αρχίσει να γράφει) βασανίζεται απ' αυτό το ερώτημα. Βασανίζεται για να αυτό-προσδιορίσει τη φύση του και τη θέση του στη ζωή. Για τα ζώα βέβαια δεν υπήρξε κι ούτε πρόκειται να υπάρξει τέ...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Eibl-Eibesfeldt, Irenaus, 1928- (Συγγραφέας)
Άλλοι συγγραφείς: Δερμιτζάκης, Μπάμπης, 1950- (Μεταφραστής)
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα:Greek
German
Έκδοση: Αθήνα : Θυμάρι, 1992
Έκδοση:2η έκδ.
Σειρά:Θυμάρι ; 30
Κοινωνική συμπεριφορά ; 5
Θέματα:
LEADER 04478namaa2200361 4500
001 main_23565
003 GR-kkKDBK
005 20191014152348.0
006 a|||||r|||||||||||
008 080818s1992uuuugr#a|||erb||| 000|0 gre d
999 |c 24365  |d 24365 
020 |a 960-7161-69-6 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
041 1 |a gre  |h ger 
082 0 |a 302 
100 1 |4 aut  |a Eibl-Eibesfeldt, Irenaus,  |d 1928-  |9 109 
245 1 0 |a Αγάπη και μίσος :  |b καταγωγή και εξέλιξη των βασικών σχημάτων συμπεριφοράς στα ζώα και στον άνθρωπο /  |c Ειρηναίους Αϊμπλ-Αϊμπεσφελντ ; μετάφραση Μπάμπη Δερμιτζάκη 
250 |a 2η έκδ. 
260 |a Αθήνα :  |b Θυμάρι,  |c 1992 
300 |a 335 σ. :  |b εικ. ;  |c 21 εκ. 
490 0 |a Θυμάρι ;  |v 30 
490 0 |a Κοινωνική συμπεριφορά ;  |v 5 
500 |a Τίτλος πρωτοτύπου: Liebe und hass 
520 |a "Καλός ή Κακός; Δολοφόνος ή Άγιος"; Από τη στιγμή που άρχισε να διαλογίζεται ο άνθρωπος (πολύ πριν αρχίσει να γράφει) βασανίζεται απ' αυτό το ερώτημα. Βασανίζεται για να αυτό-προσδιορίσει τη φύση του και τη θέση του στη ζωή. Για τα ζώα βέβαια δεν υπήρξε κι ούτε πρόκειται να υπάρξει τέτοιο πρόβλημα. Πορεύονται και με τα δύο αυτά και τόσο "αντιφατικά" σχήματα συμπεριφοράς, χρησιμοποιώντας κάθε φορά όποιο τους χρειάζεται για την επιβίωση του είδους τους. Η Νέα επιστήμη της Ηθολογίας, μελετώντας τα σχήματα συμπεριφοράς και την εξέλιξή τους στα ζώα και στον άνθρωπο, έρχεται, με την εργασία αυτή του Άιμπεσφελντ, ν' αποδείξει τώρα ότι και τα δύο αυτά βασικά σχήματα συμπεριφοράς είναι φυλογενετικά προγραμματισμένα. Με τη διαφορά ότι: α) Η Αγάπη (ο δεσμός) είναι βιολογικά απαραίτητη στον άνθρωπο γιατί είναι απότοκο της φροντίδας μετά τη γέννηση. Χωρίς αυτή τη φροντίδα είναι αδύνατη η επιβίωση του είδους. Και χωρίς την αγάπη είναι αδύνατη η ψυχική του ισορροπία. β) Το Μίσος (η επιθετικότητα)όχι μόνο δεν είναι πια απαραίτητο στον άνθρωπο για την επιβίωσή του, αλλά "αποτελεί τη σκοληκοειδή απόφυση της συμπεριφοράς του", σύμφωνα με τον Άιμπεσφελντ. Κι αυτό γιατί η φυλογενετικά προγραμματισμένη "ορμή της κοινωνικότητας" του ανθρώπου γίνεται κάθε μέρα και πιο ισχυρή και αποδυναμώνει την επιθετικότητα σαν μέσο για την επίλυση των διαφορών του. Αυτή η ορμή της κοινωνικότητας δημιουργεί και την ελπίδα για ένα Ειρηνικό μέλλον της ανθρωπότητας. 
650 4 |a Ανθρώπινη συμπεριφορά  |9 65689 
650 4 |a Επιθετικότητα (Ψυχολογία)  |9 67722 
650 4 |a Κοινωνική ψυχολογία  |9 64709 
650 4 |a Κοινωνικοποίηση  |9 62967 
700 1 |4 trl  |a Δερμιτζάκης, Μπάμπης,  |d 1950-  |9 43338 
700 1 |a Eibl-Eibesfeldt, Irenaus,  |d 1928-  |t Αγάπη και μίσος : καταγωγή και εξέλιξη των βασικών σχημάτων συμπεριφοράς στα ζώα και στον άνθρωπο  |9 93148 
710 2 |4 pbl  |a Θυμάρι  |9 26140 
942 |c BK 
952 |0 0  |1 0  |4 0  |6 302_000000000000000_ΕΙΒ  |7 0  |9 35593  |a KDBK  |b KDBK  |d 2008-08-18  |e Βιβλιοπωλείο "Τρίγωνο" Μ. Καρακούλα  |i 12652008  |l 7  |o 302 ΕΙΒ  |p 12652008  |r 2019-04-28  |w 2019-04-28  |y BK