Ελληνομουσείον : έξι αιώνες ελληνική ζωγραφική. τόμος Β /

Το «Ελληνομουσείον» επιχειρεί μια τέτοια εξιστόρηση της ελληνικής ζωγραφικής καθώς τη θεωρεί εύγλωττο και αυτάρκες εποικοδόμημα του νεοελληνικού βίου αλλά και κομμάτι της αείζωης καθημερινότητάς μας, εφόσον η ζωγραφισμένη εικόνα μας συνοδεύει σταθερά, είτε με δέος είτε με συγκίνηση είτε ακόμη και με...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Στεφανίδης, Μάνος Σ., 1954- (Συγγραφέας)
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Αθήνα : Μίλητος, 2001
Θέματα:
LEADER 03470namaa2200277 4500
001 main_22648
003 GR-kkKDBK
005 20191216154419.0
006 a|||||r|||||||||||
008 080226s2001uuuugr#a|||gdb||| 001|0 gre d
999 |c 23347  |d 23347 
020 |a 960-8460-26-3 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
082 0 |a 750 
100 1 |4 aut  |a Στεφανίδης, Μάνος Σ.,  |d 1954-  |9 942 
245 1 0 |a Ελληνομουσείον :  |b έξι αιώνες ελληνική ζωγραφική.  |n τόμος Β /  |c αρχειακή έρευνα και συγγραφή Μάνος Στεφανίδης 
260 |a Αθήνα :  |b Μίλητος,  |c 2001 
300 |a 2 τ.[645 σ.] :  |b έγχρ. εικ. ;  |c 32 εκ. 
500 |a Ευγενική χορηγία: Ελληνική Τράπεζα 
504 |a Περιέχει βιβλιογραφία και ευρετήριο 
520 |a Το «Ελληνομουσείον» επιχειρεί μια τέτοια εξιστόρηση της ελληνικής ζωγραφικής καθώς τη θεωρεί εύγλωττο και αυτάρκες εποικοδόμημα του νεοελληνικού βίου αλλά και κομμάτι της αείζωης καθημερινότητάς μας, εφόσον η ζωγραφισμένη εικόνα μας συνοδεύει σταθερά, είτε με δέος είτε με συγκίνηση είτε ακόμη και με θυμηδία, τόσο σε δημόσιους χώρους όσο και στην ιδιωτική καταφυγή. Από τις αγιογραφίες ή τα τέμπλα του παρελθόντος ως τα διαφημιστικά πανώ και τις γελοιογραφίες των εφημερίδων ο υποψιασμένος θεατής μπορεί ν' ανιχνεύσει την ύπαρξη μιας γενικής αρχής, μιας κοινής μορφοπλαστικής αντίληψης, αυτής της πεφωτισμένης μαθητείας που υπαινίχθηκα πιο πάνω. Η θρησκευτική ζωγραφική ως παραμυθία αλλά και ως υπερηφάνεια συνοδεύει τους υπόδουλους Έλληνες στην περίοδο της τουρκοκρατίας και γίνεται σταδιακά, είτε με την έντεχνη είτε με τη λαϊκή μορφή της, ένα στοιχείο διαφοράς και μια ευκαιρία διαφοροποίησης εφόσον ορίζει μέσα στην πολυφυλετική οθωμανική αυτοκρατορία τα «δικά μας πράγματα». Ενίοτε είναι αυτή που διασώζει οπτικά -και παράλληλα προς τις λαϊκές αφηγήσεις- τον νεότερο, ζωικό μύθο, τον «ένδοξο βυζαντινισμό μας» 
650 4 |a Ζωγραφική  |z Ελλάδα  |x Ιστορία  |9 63180 
700 1 |a Στεφανίδης, Μάνος Σ.,  |d 1954-  |t Ελληνομουσείον : έξι αιώνες ελληνική ζωγραφική.  |9 92215 
710 2 |4 pbl  |a Μίλητος  |9 27181 
942 |c BK 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 750_000000000000000_ΣΤΕ  |7 1  |9 34523  |a KDBK  |b KDBK  |c RR  |d 2008-02-26  |e Δωρεά Ινστιτούτου Βιβλίου και Ανάγνωσης  |i 01452003  |l 0  |o 750 ΣΤΕ  |p 01452003  |r 2019-04-28  |w 2019-04-28  |y BK