Γραμματισμός, κοινωνία και εκπαίδευση : πέντε μελέτες /

Ο όρος γραμματισμός χρησιμοποιείται εδώ και μερικά χρόνια στην ελληνική βιβλιογραφία αντί του παλαιότερου αλφαβητισμός, έχει όμως ευρύτερο περιεχόμενο. Δεν δηλώνει απλώς την ικανότητα για ανάγνωση και γραφή, αλλά και την ικανότητα κατανόησης, παραγωγής και κριτικής αντιμετώπισης διαφόρων μορφών προφ...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Άλλοι συγγραφείς: Χαραλαμπόπουλος, Α. (Επιμελητής έκδοσης), Αραποπούλου, Μαρία (Μεταφραστής), Κονσούλη, Ε. (Μεταφραστής), Κορομπόκης, Δ. (Μεταφραστής), Κουφάκη, Λ. (Μεταφραστής)
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα:Greek
English
Έκδοση: Θεσσαλονίκη : Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών, Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη, c2006
Θέματα:
LEADER 05215namaa2200361 4500
001 main_21936
003 GR-kkKDBK
005 20191009145426.0
006 a|||||r|||||||||||
008 070321s2006uuuugr# |||erb||| 000|0 gre d
999 |c 22556  |d 22556 
020 |a 960-231-123-1 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
041 1 |a gre  |a eng 
082 0 |a 306 
130 0 |a Γραμματισμός, κοινωνία και εκπαίδευση : πέντε μελέτες  |9 91469 
245 1 0 |a Γραμματισμός, κοινωνία και εκπαίδευση :  |b πέντε μελέτες /  |c επιλογή κειμένων και επιμέλεια Α. Χαραλαμπόπουλος ; μετάφραση Μ. Αραποπούλου, Ε. Κονσούλη, Δ. Κορομπόκης, Λ. Κουφάκη 
260 |a Θεσσαλονίκη :  |b Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών, Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη,  |c c2006 
300 |a 227 σ. ;  |c 25 εκ. 
500 |a Τίτλοι πρωτοτύπων : Literacy and the Literacy Myth : From Plato to Freire και The New Literaty Studies : Sociocultural Approaches to Language and Literacy 
504 |a Περιέχει βιβλιογραφία 
520 |a Ο όρος γραμματισμός χρησιμοποιείται εδώ και μερικά χρόνια στην ελληνική βιβλιογραφία αντί του παλαιότερου αλφαβητισμός, έχει όμως ευρύτερο περιεχόμενο. Δεν δηλώνει απλώς την ικανότητα για ανάγνωση και γραφή, αλλά και την ικανότητα κατανόησης, παραγωγής και κριτικής αντιμετώπισης διαφόρων μορφών προφορικών και γραπτών κειμένων, ανάλογα με τις εκάστοτε επικοινωνιακές περιστάσεις. Είναι δύσκολο να δοθεί ένας ορισμός του γραμματισμού που να έχει καθολική ισχύ, γιατί γραμματισμός σημαίνει διαφορετικά πράγματα, σε διαφορετικές εποχές, για διαφορετικά άτομα και για διαφορετικές κοινωνίες. Ο γραμματισμός και η απόκτησή του είναι ένα πολύ σημαντικό και κρίσιμο ζήτημα, ιδιαίτερα στη σημερινή εποχή που οι γρήγορες τεχνολογικές εξελίξεις οδηγούν σε δραματικές αλλαγές, οι οποίες επηρεάζουν την ιδιωτική, την κοινωνική και την επαγγελματική ζωή των ανθρώπων και δημιουργούν διαρκώς νέες απαιτήσεις όσον αφορά την κατανόηση και παραγωγή νέων τύπων κειμένων. Η προσέγγιση του κρίσιμου αυτού ζητήματος έχει γίνει από πολλές και διαφορετικές οπτικές που έχουν αναδείξει τις πολλές και διαφορετικές όψεις του. Στον παρόντα τόμο συγκεντρώνονται πέντε βασικά κείμενα των J.P. Gee, G. Wells, R. Hasan και C. Luke, τα οποία, στους αντίποδες των παραδοσιακών προσεγγίσεων, μελετούν τον γραμματισμό στο πλαίσιο των κοινωνικών πρακτικών, υπογραμμίζουν την αλληλεπίδραση κοινωνίας και σχολικής πράξης, εξετάζουν τις αντιλήψεις και αναζητούν νέους ορισμούς, προκειμένου ο γραμματισμός να αφορά την παραγωγή και όχι την αναπαραγωγή γνώσης, ενώ, τέλος, διερευνούν τις νέες ανάγκες που προκύπτουν από τη διάδοση και χρήση των νέων τεχνολογιών σε σχέση με τη σχολική εκπαίδευση και τον γραμματισμό. 
650 4 |a Αλφαβητισμός  |9 54097 
650 4 |a Γλώσσα και γλώσσες  |9 65193 
650 4 |a Εκπαίδευση  |9 67844 
700 1 |4 edt  |a Χαραλαμπόπουλος, Α.  |9 2722 
700 1 |4 trl  |a Αραποπούλου, Μαρία  |9 2723 
700 1 |4 trl  |a Κονσούλη, Ε.  |9 2724 
700 1 |4 trl  |a Κορομπόκης, Δ.  |9 2725 
700 1 |4 trl  |a Κουφάκη, Λ.  |9 2726 
710 2 |4 pbl  |a Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.  |b Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών.  |b Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη  |9 47843 
942 |c BK 
952 |0 0  |1 0  |4 0  |6 306_000000000000000_ΓΡΑ  |7 0  |9 33558  |a KDBK  |b KDBK  |d 2007-03-21  |i 14002006  |l 1  |o 306 ΓΡΑ  |p 14002006  |r 2019-04-28  |w 2019-04-28  |y BK