Τι είναι ο κινηματογράφος. Τόμος 2 : μια αισθητική του ρεαλισμού και του νεορεαλισμού

Είναι μια πράξη δικαιοσύνης το γεγονός ότι εξαιτίας της ιστορικής του αξίας το φιλμ Παϊζά του Ροσελίνι συγκαταλέγεται μεταξύ των αριστουργημάτων του παγκόσμιου κινηματογράφου. Ο Ζωρζ Σαντούλ μάλιστα, δε δίστασε να επικαλεστεί τα Νοσφεράτου, Νιμπελούνγκεν, Απληστία. Προσυπογράφω αυτή την επιβράβευση...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Bazin, Andre, 1918-1958 (Συγγραφέας)
Άλλοι συγγραφείς: Ακτσόγλου, Μπάμπης, 1954-2007 (Επιμελητής έκδοσης), Σφήκας, Κώστας (Μεταφραστής)
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Αθήνα : Αιγόκερως, c1989
Σειρά:Αντρέ Μπαζέν. Έργα ; 2
Θέματα:
LEADER 03932namaa2200277 4500
001 main_18425
003 GR-kkKDBK
005 20210212083852.0
006 a|||||r|||||||||||
008 050301s1989uuuu###|||| |||||u||||||gre d
999 |c 18657  |d 18657 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
082 0 |a 791 
100 1 |4 aut  |a Bazin, Andre,  |d 1918-1958  |9 39722 
245 1 0 |a Τι είναι ο κινηματογράφος. Τόμος 2 :  |b μια αισθητική του ρεαλισμού και του νεορεαλισμού 
260 |a Αθήνα :  |b Αιγόκερως,  |c c1989 
300 |a 2 τ. :  |b φωτ. ;  |c 21 εκ. 
490 0 |a Αντρέ Μπαζέν. Έργα ;  |v 2 
520 |a Είναι μια πράξη δικαιοσύνης το γεγονός ότι εξαιτίας της ιστορικής του αξίας το φιλμ Παϊζά του Ροσελίνι συγκαταλέγεται μεταξύ των αριστουργημάτων του παγκόσμιου κινηματογράφου. Ο Ζωρζ Σαντούλ μάλιστα, δε δίστασε να επικαλεστεί τα Νοσφεράτου, Νιμπελούνγκεν, Απληστία. Προσυπογράφω αυτή την επιβράβευση αν και οποιαδήποτε σύγκριση του ροσελινικού έργου με το γερμανικό εξπρεσιονισμό είναι δυνατή μόνο σε επίπεδο αξιακών μεγεθών και όχι φυσικά ως προς τη βαθύτερη ουσία της αισθητικής του άποψης. Ο νέος ιταλικός ρεαλισμός συνήθως παραλληλίζεται με τον εστετισμό της αμερικανικής ή γαλλικής κινηματογραφίας, αλλά προσωπικά θεωρώ, ότι θα είμαστε ακριβέστεροι, αν τον συγκρίνουμε, με το περί το 1925 γεγονός του Θωρηκτού Ποτέμκιν. Μήπως εξάλλου η θέληση να είναι ρεαλιστικά, δεν κάνει τα έργα των Αϊζενστάιν, Πουντόβκιν και Ντοβζένκο, τόσο, εξαιτίας της αντίθεσής τους προς τον εστετισμό του γερμανικού εξπρεσιονισμού, όσο και την αηδιαστική ειδωλολατρεία του χολυγουντιανού βεντετισμού, σαν τέχνη και πολιτική επαναστατικά; Τα Παϊζά, Σούσια, Ρώμη ανοχύρωτη πόλη, δεν αποτελούν παρά μια νέα αντιπαράθεση, ενός ήδη παραδοσιακού ρεαλισμού, προς τον κινηματογραφικό εστετισμό, όπως ακριβώς συνέβη με την περίπτωση του Θωρηκτού. Αλλά η ιστορία δεν επαναλαμβάνεται. Τι πιο σημαντικό λοιπόν, απ' το ν' αποπειραθούμε μια σπουδή της ειδικής μορφής που έλαβε αυτή η σταθερή αντιπαράθεση σήμερα κι οι νέες λύσεις στις οποίες ο ιταλικός ρεαλισμός οφείλει, εν έτει 1947 τη νίκη του; 
650 4 |a Κινηματογράφος  |9 63684 
650 4 |a Ρεαλισμός στον κινηματογράφο  |9 63773 
700 1 |4 edt  |a Ακτσόγλου, Μπάμπης,  |d 1954-2007  |9 39690 
700 1 |4 trl  |a Σφήκας, Κώστας  |9 39723 
700 1 |a Bazin, Andre,  |d 1918-1958  |t Τι είναι ο κινηματογράφος  |9 87717 
942 |c BK 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 791_000000000000000_BAZ  |7 0  |9 27555  |a KDBK  |b KDBK  |c LCR  |d 2006-11-01  |i 0000000207584  |l 3  |m 2  |o 791 BAZ  |p 0000000207584  |r 2020-10-12  |s 2020-10-12  |w 2019-04-28  |y BK  |z [ΑΡΕ: Κ96198]