Τάκης Κανελλόπουλος
Όταν, το 1962, ο Τάκης Κανελλόπουλος, στα πρώτα του κινηματογραφικά βήματα τότε, εξέπληττε το κοινό, συνηθισμένο σ' ένα εμπορικό-ακαδημαϊκό μοντέλο, με τη διαφορετικότητα της ταινίας του Ουρανός, όλοι μιλούσαν για τις προοπτικές που επιφύλασσε ο νεωτερισμός του σκηνοθέτη στον ελληνικό κινηματο...
Сохранить в:
Корпоративные авторы: | , , |
---|---|
Другие авторы: | , |
Формат: | Πρακτικό Συνεδρίου |
Язык: | Greek |
Опубликовано: |
Αθήνα :
Αιγόκερως,
1997
|
Предметы: |
Итог: | Όταν, το 1962, ο Τάκης Κανελλόπουλος, στα πρώτα του κινηματογραφικά βήματα τότε, εξέπληττε το κοινό, συνηθισμένο σ' ένα εμπορικό-ακαδημαϊκό μοντέλο, με τη διαφορετικότητα της ταινίας του Ουρανός, όλοι μιλούσαν για τις προοπτικές που επιφύλασσε ο νεωτερισμός του σκηνοθέτη στον ελληνικό κινηματογράφο. Είκοσι οκτώ χρόνια μετά, ο σκηνοθέτης έφυγε από τη ζωή ξεχασμένος, εγκαταλειμμένος και μόνος, αφού ο μαρασμός και η αποξένωση φαίνεται ότι είναι η μοίρα όλων όσοι, σεμνά και απέριττα, ακολουθούν παθιασμένα τον προσωπικό τους δρόμο στον άχαρο κι ανθρωποβόρο κόσμο του θεάματος. Κι όμως... Ο άνθρωπος που έφυγε μόνος και ξαφνικά από τη ζωή στις 21 Σεπτεμβρίου, ο άνθρωπος που συνοδεύτηκε στην τελευταία του κατοικία από ελάχιστους συγγενείς, λιγότερους φίλους κι ακόμα πιο λίγους ομοτέχνους, το 1962, με τον Ουρανό, είχε αποθεωθεί από την κριτική, είχε πυροδοτήσει ενθουσιώδη κείμενα στον Τύπο της εποχής, είχε πάρει το βραβείο φωτογραφίας (Γρ. Δανάλης και Τζ. Βαριάνο) της Τρίτης Εβδομάδας Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης (που αργότερα μετεξελίχθηκε σε «φεστιβάλ»), ενώ με επιτυχία παίχτηκε και στο εξωτερικό, όπου κι απέσπασε εξίσου ευμενή σχόλια και διακρίσεις. |
---|---|
Примечание: | Περιέχει ευρετήριο και φιλμογραφία του Κανελλόπουλου |
Объем: | 140 σ. : φωτ. ; 25 εκ. |