Τάκης Κανελλόπουλος
Όταν, το 1962, ο Τάκης Κανελλόπουλος, στα πρώτα του κινηματογραφικά βήματα τότε, εξέπληττε το κοινό, συνηθισμένο σ' ένα εμπορικό-ακαδημαϊκό μοντέλο, με τη διαφορετικότητα της ταινίας του Ουρανός, όλοι μιλούσαν για τις προοπτικές που επιφύλασσε ο νεωτερισμός του σκηνοθέτη στον ελληνικό κινηματο...
保存先:
共著者: | , , |
---|---|
その他の著者: | , |
フォーマット: | 会議録 図書 |
言語: | Greek |
出版事項: |
Αθήνα :
Αιγόκερως,
1997
|
主題: |
要約: | Όταν, το 1962, ο Τάκης Κανελλόπουλος, στα πρώτα του κινηματογραφικά βήματα τότε, εξέπληττε το κοινό, συνηθισμένο σ' ένα εμπορικό-ακαδημαϊκό μοντέλο, με τη διαφορετικότητα της ταινίας του Ουρανός, όλοι μιλούσαν για τις προοπτικές που επιφύλασσε ο νεωτερισμός του σκηνοθέτη στον ελληνικό κινηματογράφο. Είκοσι οκτώ χρόνια μετά, ο σκηνοθέτης έφυγε από τη ζωή ξεχασμένος, εγκαταλειμμένος και μόνος, αφού ο μαρασμός και η αποξένωση φαίνεται ότι είναι η μοίρα όλων όσοι, σεμνά και απέριττα, ακολουθούν παθιασμένα τον προσωπικό τους δρόμο στον άχαρο κι ανθρωποβόρο κόσμο του θεάματος. Κι όμως... Ο άνθρωπος που έφυγε μόνος και ξαφνικά από τη ζωή στις 21 Σεπτεμβρίου, ο άνθρωπος που συνοδεύτηκε στην τελευταία του κατοικία από ελάχιστους συγγενείς, λιγότερους φίλους κι ακόμα πιο λίγους ομοτέχνους, το 1962, με τον Ουρανό, είχε αποθεωθεί από την κριτική, είχε πυροδοτήσει ενθουσιώδη κείμενα στον Τύπο της εποχής, είχε πάρει το βραβείο φωτογραφίας (Γρ. Δανάλης και Τζ. Βαριάνο) της Τρίτης Εβδομάδας Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης (που αργότερα μετεξελίχθηκε σε «φεστιβάλ»), ενώ με επιτυχία παίχτηκε και στο εξωτερικό, όπου κι απέσπασε εξίσου ευμενή σχόλια και διακρίσεις. |
---|---|
記述事項: | Περιέχει ευρετήριο και φιλμογραφία του Κανελλόπουλου |
物理的記述: | 140 σ. : φωτ. ; 25 εκ. |