Μνήμες σε άσπρο και σε μαύρο /

Μπήκα στο επάγγελμα του κινηματογραφιστή με πλήρη επίγνωση όλων των συνεπειών. Φυσικά, η απόφαση δεν πάρθηκε κάποια ορισμένη μέρα. Εγώ κοίταζα μπροστά κι όταν, για μια στιγμή, γύρισα τη ματιά μου πίσω, διαπίστωσα πως ήμουνα κι όλας επαγγελματίας χωρίς να το έχω καταλάβει. Είχα ήδη γυρίσει πέντε ταιν...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Γρηγορίου, Γρηγόρης, 1919-2005 (Συγγραφέας)
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Αθήνα : Αιγόκερως, 1988
Σειρά:Κινηματογραφικό αρχείο ; 102, 106
Θέματα:
LEADER 05078namaa2200337 4500
001 main_18362
003 GR-kkKDBK
005 20210714233424.0
006 a|||||r|||||||||||
008 050223s19881996 o|||gr|||| 000|0agre d
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
082 0 |a 791.43 
100 1 |4 aut  |a Γρηγορίου, Γρηγόρης,  |d 1919-2005  |9 42871 
245 1 0 |a Μνήμες σε άσπρο και σε μαύρο /  |c Γρηγόρης Γρηγορίου. 
260 |a Αθήνα :  |b Αιγόκερως,  |c 1988 
300 |a 2 τ. :  |b φωτ. ;  |c 20 εκ. 
490 0 |a Κινηματογραφικό αρχείο ;  |v 102, 106 
500 |a Περιέχει φιλμογραφία ταινιών 1948-1971 
505 0 |a τ.1: Τα ηρωικά χρόνια -- τ.2: Η ιστορία ενός επαγγελματία 
520 |a Μπήκα στο επάγγελμα του κινηματογραφιστή με πλήρη επίγνωση όλων των συνεπειών. Φυσικά, η απόφαση δεν πάρθηκε κάποια ορισμένη μέρα. Εγώ κοίταζα μπροστά κι όταν, για μια στιγμή, γύρισα τη ματιά μου πίσω, διαπίστωσα πως ήμουνα κι όλας επαγγελματίας χωρίς να το έχω καταλάβει. Είχα ήδη γυρίσει πέντε ταινίες. Δύσκολο πια να κάνεις πίσω. Έτσι, δεν μου έμεινε παρά η τυπική υπογραφή της νομιμοποίησης. Τα γενόμενα ουκ απογίνονται. Και μπορώ να πω, πως μέχρι τότε στάθηκα μάλλον τυχερός. Αν εξαιρέσει κανένας τους Μεγάλους δρόμους, οι τέσσερις άλλες ταινίες, ήτανε απόλυτα δικής μου επιλογής. Και Ο Κόκκινος Βράχος (1948) και η Θύελλα στο φάρο (1949) και το Πικρό ψωμί (1951) και η Αρπαγή της Περσεφόνης (1955), έγιναν με δική μου πρωτοβουλία. Διάλεξα το θέμα, έγραψα ή συνεργάστηκα στο σενάριο και έψαξα για παραγωγό. Τι ακριβώς σημαίνανε οι πέντε αυτές ταινίες για τον ελληνικό κινηματογράφο; Μέσα στο σύνολο των εκατόν εξήντα ταινιών που γυρίστηκαν από το '43 μέχρι το '57, οι πέντε αυτές ταινίες δεν σημαίνανε ασφαλώς τίποτα το ιδιαίτερο για τον απληροφόρητο θεατή. Για την ιστορία, όμως, του κινηματογράφου μας οι ταινίες αυτές αντιπροσώπευαν πέντε διαφορετικά κινηματογραφικά είδη για πρώτη φορά στον ελληνικό μεταπολεμικό κινηματογράφο. [...]. Αυτές οι πρωτιές, ανεξάρτητα από το αισθητικό αποτέλεσμα, μου έδιναν το δικαίωμα να πιστεύω πως η μέχρι τότε θητεία μου κάτι άφηνε πίσω της, κάποιο κουράγιο έδωσε σε άλλους, που ξεκίνησαν ύστερα από 'μενα, για πιο τολμηρές απόπειρες, για πιο επιτυχημένα επιτεύγματα. Είχε ανοίξει πια ο δρόμος για το σκηνοθέτη του κινηματογράφου. (Από την έκδοση) 
650 7 |a Κινηματογράφος  |z Ελλάδα  |2 GR-kkKDBK  |9 63707 
650 7 |a Κινηματογράφος  |x Παραγωγοί και σκηνοθέτες  |z Ελλάδα  |2 GR-kkKDBK  |9 60639 
650 7 |2 GR-kkKDBK  |a Κινηματογραφικές ταινίες, Ελληνικές  |9 58479 
700 1 |a Γρηγορίου, Γρηγόρης,  |d 1919-2005  |t Μνήμες σε άσπρο και σε μαύρο  |9 87658 
710 2 |4 pbl  |9 26660  |a Αιγόκερως 
942 |c BK 
999 |c 18588  |d 18588 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 791_430000000000000_ΓΡΗ  |7 0  |9 27476  |a KDBK  |b KDBK  |c LCR  |d 2006-11-01  |h τ.1  |i 0000000207706  |o 791.43 ΓΡΗ  |p 0000000207706  |r 2019-04-28  |w 2019-04-28  |x [ΑΡΕ: Κ98498]  |y BK 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 791_430000000000000_ΓΡΗ  |7 0  |9 102901  |a KDBK  |b KDBK  |c LCR  |d 2021-03-19  |e Δωρεά εις μνήμην Πάρι Δ. Ξεπουλιά  |h τ.1  |i 07962021  |o 791.43 ΓΡΗ  |p 07962021  |r 2021-03-19  |t αντ.1  |w 2021-03-19  |y BK 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 791_430000000000000_ΓΡΗ  |7 0  |9 104837  |a KDBK  |b KDBK  |c LCR  |d 2006-11-01  |h τ.2  |i 0000000207690  |o 791.43 ΓΡΗ  |p 0000000207690  |r 2021-07-14  |w 2019-04-28  |x [ΑΡΕ: Κ98598]  |y BK 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 791_430000000000000_ΓΡΗ  |7 0  |9 104838  |a KDBK  |b KDBK  |c LCR  |d 2021-03-19  |e Δωρεά εις μνήμην Πάρι Δ. Ξεπουλιά  |h τ.2  |i 07972021  |l 0  |o 791.43 ΓΡΗ  |p 07972021  |r 2021-07-14  |t αντ.1  |w 2021-03-19  |y BK