Το νεοελληνικό λαϊκό παραμύθι

Το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται τα τελευταία χρόνια για το παραμύθι φαίνεται εκ πρώτης όψεως ανεξήγητο σ' έναν κόσμο στον οποίο τα επιστημονικά επιτεύγματα έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο ζωής, και, κυρίως, τον τρόπο σκέψης των ανθρώπων. Σε έναν, λοιπόν, συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο, όπου η λεγόμεν...

Descrizione completa

Salvato in:
Dettagli Bibliografici
Altri autori: Παράσογλου, Γιώργος Μ., 1945- (Redattore), Χατζητάκη-Καψωμένου, Χρυσούλα (Redattore)
Natura: Libro
Lingua:Greek
Pubblicazione: Θεσσαλονίκη : Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών, 2002
Soggetti:
LEADER 03716namaa2200277 4500
001 main_17666
003 GR-kkKDBK
005 20191003105202.0
006 a|||||r|||||||||||
008 041208s2002uuuu###|||| |||||u||||||gre d
999 |c 17815  |d 17815 
020 |a 960-231-098-7 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
082 0 |a 398 
130 0 |a Το νεοελληνικό λαϊκό παραμύθι  |9 86901 
245 1 0 |a Το νεοελληνικό λαϊκό παραμύθι 
260 |a Θεσσαλονίκη :  |b Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών,  |c 2002 
300 |a 558 σ. ;  |c 24 εκ. 
500 |a Περιέχει βιβλιογραφία 
520 |a Το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται τα τελευταία χρόνια για το παραμύθι φαίνεται εκ πρώτης όψεως ανεξήγητο σ' έναν κόσμο στον οποίο τα επιστημονικά επιτεύγματα έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο ζωής, και, κυρίως, τον τρόπο σκέψης των ανθρώπων. Σε έναν, λοιπόν, συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο, όπου η λεγόμενη νεωτεριστική ή σύγχρονη σκέψη όχι μόνο επιβλήθηκε ολοκληρωτικά στη μυθική σκέψη αλλά της προσέδωσε και χαρακτηρισμούς όπως "πεπαλαιωμένη", "συντηρητική", "ανεξέλικτη", "πρωτόγονη", ποιος μπορεί να είναι ο ρόλος του παραμυθιού; Μήπως το σύγχρονο ενδιαφέρον για το παραμύθι, και γενικότερα για τις προφορικές παραδόσεις, προέκυψε ακριβώς ως αντίδραση στον άκαμπτο ορθολογισμό που επιβλήθηκε στη ζωή μας; Σε ένα ποντιακό παραμύθι ο ήρωας παρατηρεί ότι αρκεί ένας λόγος για να κερδίσουμε τον παράδεισο, αλλά και ένας για να τον χάσουμε: "Τ' εμέτερον ο παράδεισον με τ' έναν λόγον παίρκεται, και με τ' έναν χάται." Ο παραμυθικός λόγος αυτού του είδους, με τη σοφία του, την ικανότητα να δίνει απλές αλλά καίριες απαντήσεις στους προβληματισμούς του ανθρώπου, να υποκινεί τη λογική, να υποβάλλει παραμυθένιες εικόνες που διεγείρουν και ενεργοποιούν τη φαντασία, έχει τη δύναμη να δημιουργεί παραδείσους για τους αναγνώστες του (παλαιότερα τους ακροατές), προσφέροντάς τους αισθητική απόλαυση, γνώση, φυγή από την καθημερινότητα, με έναν λόγο, παραμυθία. 
650 4 |a Παραμύθια  |x Ιστορία και κριτική  |9 67999 
650 4 |a Παραμύθια  |z Ελλάδα  |9 67222 
700 1 |4 edt  |a Παράσογλου, Γιώργος Μ.,  |d 1945-  |9 38876 
700 1 |4 edt  |a Χατζητάκη-Καψωμένου, Χρυσούλα  |9 47641 
942 |c BK 
952 |0 0  |1 0  |4 0  |6 398_000000000000000_ΝΕΟ  |7 0  |9 26472  |a KDBK  |b KDBK  |d 2006-11-01  |i 0000000199643  |l 17  |m 1  |o 398 ΝΕΟ  |p 0000000199643  |r 2020-01-30  |s 2019-12-23  |w 2019-04-28  |y BK  |z [ΑΡΕ: Ζ14203]