Εικόνες του παιδιού στην ελληνική τέχνη του 20ού αιώνα
Η απεικόνιση της παιδικής μορφής μέσα στο περιβάλλον του σπιτιού, στα πλαίσια της οικογενειακής ζωής και η παράσταση του παιδιού ως προσώπου κοινωνικά χαρακτηρισμένου, ενταγμένου στον ευρύτερο-δημόσιο χώρο ή, ειδικότερα, μέλους μιας συγκεκριμένης κοινωνικής ομάδας, αποτελούν δύο βασικές συντεταγμένε...
Αποθηκεύτηκε σε:
| Κύριος συγγραφέας: | |
|---|---|
| Συγγραφή απο Οργανισμό/Αρχή: | |
| Άλλοι συγγραφείς: | |
| Μορφή: | Βιβλίο |
| Γλώσσα: | Greek |
| Έκδοση: |
Αθήνα :
Δωδώνη,
1991
|
| Θέματα: |
| LEADER | 03653namaa2200277 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | main_16577 | ||
| 003 | GR-kkKDBK | ||
| 005 | 20191001211558.0 | ||
| 006 | a|||||r||||||||||| | ||
| 008 | 040219s1991uuuu###|||| |||||u||||||gre d | ||
| 020 | |a 960-248-122-6 | ||
| 040 | |a GR-kkKDBK |b gre |d GR-kkKDBK |e AACR2 | ||
| 082 | 0 | |a 704 | |
| 100 | 1 | |4 aut |a Κούρια, Αφροδίτη |9 38914 | |
| 245 | 1 | 0 | |a Εικόνες του παιδιού στην ελληνική τέχνη του 20ού αιώνα |
| 260 | |a Αθήνα : |b Δωδώνη, |c 1991 | ||
| 300 | |a 244 σ. : |b εικ.(μερ. έγχρ.) ; |c 25 εκ. | ||
| 500 | |a Περιέχει βιβλιογραφία και ευρετήριο | ||
| 520 | |a Η απεικόνιση της παιδικής μορφής μέσα στο περιβάλλον του σπιτιού, στα πλαίσια της οικογενειακής ζωής και η παράσταση του παιδιού ως προσώπου κοινωνικά χαρακτηρισμένου, ενταγμένου στον ευρύτερο-δημόσιο χώρο ή, ειδικότερα, μέλους μιας συγκεκριμένης κοινωνικής ομάδας, αποτελούν δύο βασικές συντεταγμένες της έρευνας. Ο αγροτικός-παραδοσιακός χώρος και στους αντίποδές του το περιβάλλον της πόλης (και μάλιστα της Αθήνας) συνιστούν δύο άξονες γύρω από τους οποίους κινήθηκε η εξέταση των σχετικών έργων. Θα πρέπει εδώ να σημειωθεί πως ο ελληνικός φυσικός χώρος, η ύπαιθρος, καθώς επίσης και το "τοπίο" της Αθήνας, είτε αυτά καθαυτά είτε ως πλαίσιο και πεδίο δράσης των προσώπων, υπήρξαν δύο καίριας σημασίας πόλοι έλξης της προσοχής των ελλήνων ζωγράφων - ο πρώτος ως το 1930 κυρίως, και ο δεύτερος ιδιαίτερα από τη δεκαετία του 1930 και μετά. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά το παιδί, θα φανεί πως σε ορισμένες περιπτώσεις η επιλογή του συγκεκριμένου χώρου-πλαισίου της παράστασης, δηλαδή του αγροτικού-παραδοσιακού χώρου, είναι σημαίνουσα και σε ένα άλλο επίπεδο. Έχει δηλαδή μια ηθικολογική διάσταση και αισθητοποιεί μια στάση απέναντι στο παιδί ως δυνάμει φορέα και συνεχιστή των παραδόσεων, στάση η οποία έρχεται να επιβεβαιώσει, μέσ' από το πεδίο της τέχνης, μια βασική ιδεολογική θέση των αναγνωστικών του Δημοτικού Σχολείου | ||
| 650 | 4 | |a Παιδιά στην τέχνη |9 62737 | |
| 700 | 1 | |4 aui |a Δοξιάδης, Σπύρος |9 38279 | |
| 700 | 1 | |a Κούρια, Αφροδίτη |t Εικόνες του παιδιού στην ελληνική τέχνη του 20ού αιώνα |9 85731 | |
| 710 | 2 | |4 aut |a Ίδρυμα Ερευνών για το Παιδί |9 47835 | |
| 942 | |c BK | ||
| 999 | |c 16605 |d 16605 | ||
| 952 | |0 0 |1 0 |4 0 |6 704_000000000000000_ΚΟΥ |7 0 |9 24896 |a KDBK |b KDBK |d 2006-11-01 |i 0000000190497 |l 0 |o 704 ΚΟΥ |p 0000000190497 |r 2019-04-28 |w 2019-04-28 |y BK |z [ΑΡΕ: Κ4392] | ||