Οδύσσεια : Οδυσσέως και Ίρου πυγμή : ραψωδία σ

Σε κάθε συγκροτημένη αφήγηση, ο μύθος φαίνεται να προηγείται, η πλοκή να έπεται. H πλοκή είναι ο τρόπος με τον οποίο εμφανίζεται στο αφηγηματικό επίπεδο ο μύθος, τόσο ως προς τα πραγματικά και συμβολικά του στοιχεία, όσο και ως προς τις βασικές δομικές λειτουργίες του. O μύθος μερίζεται συνήθως σε δ...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Όμηρος, 8ος αι. π.Χ. (Συγγραφέας)
Άλλοι συγγραφείς: Μαρωνίτης, Δημήτρης Ν., 1929-2016 (Μεταφραστής)
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Αθήνα : Καστανιώτης, 1999
Θέματα:
LEADER 03741namaa2200277 4500
001 main_16223
003 GR-kkKDBK
005 20201229141326.0
006 a|||||r|||||||||||
008 031120s1999uuuu###|||| |||||u||||||gre d
020 |a 960-03-2444-1 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
082 0 |a 880 
100 1 |4 aut  |a Όμηρος,  |d 8ος αι. π.Χ.  |9 44066 
245 1 0 |a Οδύσσεια :  |b Οδυσσέως και Ίρου πυγμή : ραψωδία σ 
260 |a Αθήνα :  |b Καστανιώτης,  |c 1999 
300 |a 54 σ. ;  |c 25 εκ. 
520 |a Σε κάθε συγκροτημένη αφήγηση, ο μύθος φαίνεται να προηγείται, η πλοκή να έπεται. H πλοκή είναι ο τρόπος με τον οποίο εμφανίζεται στο αφηγηματικό επίπεδο ο μύθος, τόσο ως προς τα πραγματικά και συμβολικά του στοιχεία, όσο και ως προς τις βασικές δομικές λειτουργίες του. O μύθος μερίζεται συνήθως σε διαδοχικά επεισόδια, τα οποία υπακούουν κατά βάση στη χρονολογική ακολουθία και συστήνουν κάποιου είδους αιτιακή σχέση, σχηματίζοντας έτσι τον υποκείμενο πραγματολογικό άξονα της αφήγησης. H πλοκή παρεμβαίνει καθ' οδόν και, στις πιο έντεχνες αφηγήσεις, τροποποιεί ή και ανατρέπει προσώρας τη μυθολογική ακολουθία, με έκκεντρες αποκλίσεις και διαφυγές από τον αφηγηματικό άξονα. Aν ο μύθος, με τις πραγματολογικές και συμβολικές του εντολές, δεσμεύει κατά κάποιον τρόπο τη σύνταξη της αφήγησης, η πλοκή διεκδικεί τη δική της ελευθεριότητα, η οποία χρεώνεται κάθε φορά στην ευρηματική απίνοια του αφηγητή και αποτελεί απόδειξη της λογοτεχνικής του δεξιοσύνης. Tο γενικότερο αυτό σχήμα παραδειγματικών σχέσεων μύθου και πλοκής εξειδικεύεται στην περίπτωση των ομηρικών επών, όπου δεν μπορεί να γίνεται λόγος για προσωπική μυθοπλασία, με την έννοια ότι ο συγγραφέας ενός έργου επινοεί τον μύθο του. Γιατί, ασχέτως επιμέρους διαφωνιών των ειδικών, στις μέρες μας υπάρχει πλέον συμφωνία ως προς το ζήτημα μιας διαμορφωμένης μυθολογικής παράδοσης, η οποία υπόκειται τόσο στην Iλιάδα όσο και στην Oδύσσεια. 
600 1 7 |a Όμηρος,  |d 8ος αι. π.Χ.  |x Οδύσσεια  |x Κριτική κειμένου  |9 2642 
650 4 |a Γραμματεία, Αρχαία ελληνική  |9 63749 
650 4 |a Ελληνική ποίηση, Αρχαία  |9 67425 
700 1 |4 trl  |a Μαρωνίτης, Δημήτρης Ν.,  |d 1929-2016  |9 2633 
700 1 |a Όμηρος,  |d 8ος αι. π.Χ.  |t Οδύσσεια  |9 70752 
942 |c BK 
999 |c 16210  |d 16210 
952 |0 0  |1 0  |4 0  |6 880_000000000000000_ΟΜΗ  |7 0  |9 24403  |a KDBK  |b KDBK  |d 2006-11-01  |i 0000000182041  |l 0  |o 880 ΟΜΗ  |p 0000000182041  |r 2019-04-28  |w 2019-04-28  |y BK  |z [ΑΡΕ: Ζ123503]