Οδύσσεια : Οδυσσέως προς Εύμαιον ομιλία : ραψωδία ξ

Η δέκατη τέταρτη ραψωδία φαίνεται περιφερειακή, ή ακόμη και έκκεντρη, σε σχέση προς τον κύριο, μυθολογικό και συντακτικό, άξονα του έπους. Αυτή εξάλλου η ιδιορρυθμία προβλημάτισε ικανούς ομηριστές, οι οποίοι δεν δίστασαν να δηλώσουν αμηχανία και δυσφορία, καταλήγοντας κάποτε στο ολισθηρό συμπέρασμα...

Szczegółowa specyfikacja

Zapisane w:
Opis bibliograficzny
1. autor: Όμηρος, 8ος αι. π.Χ. (Autor)
Kolejni autorzy: Μαρωνίτης, Δημήτρης Ν., 1929-2016 (Tłumacz)
Format: Książka
Język:Greek
Wydane: Αθήνα : Καστανιώτης, 1997
Hasła przedmiotowe:
LEADER 03486namaa2200277 4500
001 main_16218
003 GR-kkKDBK
005 20201229141325.0
006 a|||||r|||||||||||
008 031119s1997uuuu###|||| |||||u||||||gre d
020 |a 960-03-1788-7 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
082 0 |a 880 
100 1 |4 aut  |a Όμηρος,  |d 8ος αι. π.Χ.  |9 44066 
245 1 0 |a Οδύσσεια :  |b Οδυσσέως προς Εύμαιον ομιλία : ραψωδία ξ 
260 |a Αθήνα :  |b Καστανιώτης,  |c 1997 
300 |a 59 σ. ;  |c 25 εκ. 
520 |a Η δέκατη τέταρτη ραψωδία φαίνεται περιφερειακή, ή ακόμη και έκκεντρη, σε σχέση προς τον κύριο, μυθολογικό και συντακτικό, άξονα του έπους. Αυτή εξάλλου η ιδιορρυθμία προβλημάτισε ικανούς ομηριστές, οι οποίοι δεν δίστασαν να δηλώσουν αμηχανία και δυσφορία, καταλήγοντας κάποτε στο ολισθηρό συμπέρασμα ότι στην προκειμένη περίπτωση σφηνώθηκε μια πρόσθετη και περιττή διήγηση, οφειλόμενη σε μεταγενέστερο διασκευαστή. Τα επιχειρήματά τους είναι ασφαλώς υπολογίσιμα, εκτός κι αν αποδειχτούν καθ' οδόν αντιστρέψιμα. Όπως κι αν έχει το πράγμα, πρέπει καταρχήν να συνυπολογιστεί ο αφηγηματικός τρόπος του ποιητή, που χρεώνει την υποθετική αυτή εκτροπή στη θεά Αθηνά. Αν λάβουμε υπόψη ότι η Αθηνά λειτουργεί, στη σύνταξη και στην πλοκή της Οδύσσειας, ως το θεολογικό άλλοθι της ποιητικής βουλής, τότε οφείλουμε να είμαστε τουλάχιστον επιφυλακτικοί στη διάγνωση και στη λύση της προκείμενης απορίας. Παρά ταύτα ο περιφερειακός και έκκεντρος χαρακτήρας της δέκατης τέταρτης ραψωδίας παραμένει ορατός, καθώς, κατά κάποιον τρόπο, επιπλέει στην επιφάνεια της αφήγησης. Προς τι, λοιπόν, αυτή η εξαίρεση; Μήπως πρόκειται για ειρωνικό ελιγμό (ανάλογο προς εκείνον της «Τηλεμάχειας»), όπου η πραγματική ποιητική πρόθεση λανθάνει κάτω από το περιστατικό της κέλυφος; 
600 1 7 |a Όμηρος,  |d 8ος αι. π.Χ.  |x Οδύσσεια  |x Κριτική κειμένου  |9 2642 
650 4 |a Γραμματεία, Αρχαία ελληνική  |9 63749 
650 4 |a Ελληνική ποίηση, Αρχαία  |9 67425 
700 1 |4 trl  |a Μαρωνίτης, Δημήτρης Ν.,  |d 1929-2016  |9 2633 
700 1 |a Όμηρος,  |d 8ος αι. π.Χ.  |t Οδύσσεια  |9 70752 
942 |c BK 
999 |c 16205  |d 16205 
952 |0 0  |1 0  |4 0  |6 880_000000000000000_ΟΜΗ  |7 0  |9 24398  |a KDBK  |b KDBK  |d 2006-11-01  |i 0000000181501  |l 0  |o 880 ΟΜΗ  |p 0000000181501  |r 2019-04-28  |w 2019-04-28  |y BK  |z [ΑΡΕ: Κ70599]