Μοντέρνο, μεταμοντέρνο συνδέσεις και αποστάσεις
Η ανασκόπηση που κάνει η Ελένη Βακαλό στα σημεία σύνδεσης ή αποσύνδεσης του μοντέρνου από το μετα-μοντέρνο, καταλήγει υπό μορφή ερωτηματικού σε μια οξυδερκή και καίρια παρατήρηση: “η τέχνη δεν είναι θέαμα, είναι μοχλός…Η σημασία του έργου μετατέθηκε από τη μορφή στην ιδέα, στην πρόταση που προβάλλει...
Αποθηκεύτηκε σε:
| Κύριος συγγραφέας: | |
|---|---|
| Μορφή: | Βιβλίο |
| Γλώσσα: | Greek |
| Έκδοση: |
Αθήνα :
Σχολή Βακαλό,
2001
|
| Θέματα: |
| LEADER | 04180namaa2200241 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | main_16170 | ||
| 003 | GR-kkKDBK | ||
| 005 | 20191216134204.0 | ||
| 006 | a|||||r||||||||||| | ||
| 008 | 031024s2001uuuu###|||| |||||u||||||gre d | ||
| 999 | |c 16152 |d 16152 | ||
| 020 | |a 960-87067-0-X | ||
| 040 | |a GR-kkKDBK |b gre |d GR-kkKDBK |e AACR2 | ||
| 082 | 0 | |a 759 | |
| 100 | 1 | |4 aut |a Βακαλό, Ελένη, |d 1921-2001 |9 43823 | |
| 245 | 1 | 0 | |a Μοντέρνο, μεταμοντέρνο συνδέσεις και αποστάσεις |
| 260 | |a Αθήνα : |b Σχολή Βακαλό, |c 2001 | ||
| 300 | |a 48 σ. ; |c 20 εκ. | ||
| 520 | |a Η ανασκόπηση που κάνει η Ελένη Βακαλό στα σημεία σύνδεσης ή αποσύνδεσης του μοντέρνου από το μετα-μοντέρνο, καταλήγει υπό μορφή ερωτηματικού σε μια οξυδερκή και καίρια παρατήρηση: “η τέχνη δεν είναι θέαμα, είναι μοχλός…Η σημασία του έργου μετατέθηκε από τη μορφή στην ιδέα, στην πρόταση που προβάλλει ο καλλιτέχνης, στο ερέθισμα που δίνει…Μ’ έναν τέτοιο ορισμό της τέχνης ως δράσης, επανερχόμαστε λοιπόν σε μίαν προευρωπαϊκή-εξωευρωπαϊκή, προαισθητική πάντως, αντίληψη του ρόλου της ως φορέα ιδεών που θα λειτουργήσουν κοινωνικά;”. Το ερώτημα που μας θέτει συνοδεύεται, όμως, στο ίδιο κείμενο από την εξ ίσου σημαντική και σημαίνουσα διάκριση μεταξύ του κοινωνικού ρόλου της τέχνης σε προευρωπαϊκούς ή εξωευρωπαϊκούς πολιτισμούς και στο σύγχρονο δυτικό πολιτισμό, αποσαφηνίζοντας ότι “Οι τέχνες που ανήκουν στους πρό ή εξωευρωπαϊκούς πολιτισμούς ήταν θετικές, ακολουθούσαν αξίες, σε αντίθεση με τον αρνητισμό που σήμερα προέχει. Οι αξίες τους βεβαίωναν ιδέες κεντρικές για την οργάνωση της κοινωνίας τους, όχι μόνο στα θέματα αλλά και στην ίδια τους τη δομή. Σήμερα αμφισβητούνται ακριβώς οι ιδέες που εκπορεύονται από το ισχύον κοινωνικό καθεστώς. Εκείνες ήταν κεντρομόλες. Προσέδεναν τον θεατή προς αυτές και προς ό,τι εκπροσωπούσαν αυτές. Σήμερα λειτουργούμε φυγόκεντρα…”. Η συμβολή της αείμνηστης Ελένης Βακαλό στην τέχνη και στα γράμματα αναγνωρίζεται όχι μόνο στο πλούσιο κριτικό και συγγραφικό της έργο, αλλά και στο υποδειγματικό ήθος, το πάθος, την ανήσυχη ματιά, τον ποιητικό λόγο και την αφοσίωση με την οποία υπηρέτησε και υποστήριξε το χώρο της σύγχρονης τέχνης από τη δεκαετία του ’50 και έπειτα, σε μια εποχή αντίξοων κοινωνικών συνθηκών στην Ελλάδα για την αποδοχή των νεοτεριστικών και πρωτοποριακών προτάσεων. | ||
| 650 | 4 | |a Μοντερνισμός (Τέχνη) |9 62540 | |
| 700 | 1 | |a Βακαλό, Ελένη, |d 1921-2001 |t Μοντέρνο, μεταμοντέρνο συνδέσεις και αποστάσεις |9 85305 | |
| 942 | |c BK | ||
| 952 | |0 0 |1 0 |4 0 |6 759_000000000000000_ΒΑΚ |7 0 |9 24330 |a KDBK |b KDBK |d 2006-11-01 |i 0000000180986 |l 1 |o 759 ΒΑΚ |p 0000000180986 |r 2019-04-28 |w 2019-04-28 |y BK |z [ΑΡΕ: Ζ116403] | ||