Ο πρώτος βυζαντινός ουμανισμός : σημειώσεις και παρατηρήσεις για την εκπαίδευση και την παιδεία στο Βυζάντιο από τις αρχές ως τον 10ο αιώνα /

Δύο εποχές του Βυζαντίου χαρακτηρίζονται από μία έντονη στροφή προς τη μελέτη των αρχαίων ελληνικών γραμμάτων και την κλασική παιδεία, δηλαδή τον ουμανισμό: η πρώτη τον 9ο-10ο αιώνα και η δεύτερη τον 13ο-14ο. Οι δύο ουμανισμοί συνδέονται άμεσα μεταξύ τους, γιατί υπάρχει διαδοχή και συνέχεια στην παρ...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Lemerle, Paul (Συγγραφέας)
Άλλοι συγγραφείς: Νυσταζοπούλου-Πελεκίδου, Μαρία (Μεταφραστής)
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: Αθήνα : Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, 1985
Έκδοση:2η έκδ.
Θέματα:
LEADER 03848namaa2200301 4500
001 main_13449
003 GR-kkKDBK
005 20191125151651.0
006 a|||||r|||||||||||
008 020603s1985uuuugr# |||er|||| 000|0 gre d
999 |c 13127  |d 13127 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
082 0 |a 370 
100 1 |4 aut  |a Lemerle, Paul  |9 34904 
245 1 2 |a Ο πρώτος βυζαντινός ουμανισμός :  |b σημειώσεις και παρατηρήσεις για την εκπαίδευση και την παιδεία στο Βυζάντιο από τις αρχές ως τον 10ο αιώνα /  |c Paul Lemerle 
250 |a 2η έκδ. 
260 |a Αθήνα :  |b Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης,  |c 1985 
300 |a 472 σ. ;  |c 22 εκ. 
500 |a Tίτλος πρωτοτύπου: Le premier humanisme Byzantin 
504 |a Περιέχει συμπέρασμα, σημειώσεις και ευρετήρια 
520 |a Δύο εποχές του Βυζαντίου χαρακτηρίζονται από μία έντονη στροφή προς τη μελέτη των αρχαίων ελληνικών γραμμάτων και την κλασική παιδεία, δηλαδή τον ουμανισμό: η πρώτη τον 9ο-10ο αιώνα και η δεύτερη τον 13ο-14ο. Οι δύο ουμανισμοί συνδέονται άμεσα μεταξύ τους, γιατί υπάρχει διαδοχή και συνέχεια στην παράδοση της αρχαίας ελληνικής κληρονομιάς: η αναγέννηση του 13ου-14ου αιώνα δεν θα είχε επιτευχθεί αν οι φιλόλογοι του 9ου-10ου αιώνα δεν είχαν «με πάθος συγκεντρώσει, διασώσει και ερμηνεύσει» την κληρονομιά της αρχαίας Ελλάδας. Ο πρώτος ουμανισμός, αντίθετα από τον δεύτερο, δεν είχε μελετηθεί στο σύνολό του. Το κενό καλύπτεται από το συνθετικό έργο του Paul Lemerle. Ο συγγραφέας δεν περιορίζεται να μελετήσει το φαινόμενο στα στενά χρονικά του όρια: για να ερμηνεύσει την διατήρηση της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς, εξετάζει την κατάσταση της παιδείας στο Βυζάντιο από τον 4ο αιώνα ως την πρώτη αναγέννηση, καθώς και την παράδοση των ελληνικών γραμμάτων στη Δύση και στο Ισλάμ. Έτσι παρουσιάζει απ’ όλες τις πλευρές του το πρόβλημα της παιδείας στους πρώιμους και μέσους βυζαντινούς χρόνους. (. . .) (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ) 
650 4 |a Εκπαίδευση, Βυζαντινή  |9 67091 
650 4 |a Χειρόγραφα, Βυζαντινά  |9 63902 
700 1 |4 trl  |a Νυσταζοπούλου-Πελεκίδου, Μαρία  |9 34905 
700 1 |a Lemerle, Paul  |t Ο πρώτος βυζαντινός ουμανισμός : σημειώσεις και παρατηρήσεις για την εκπαίδευση και την παιδεία στο Βυζάντιο από τις αρχές ως τον 10ο αιώνα  |9 82445 
710 2 |4 pbl  |a Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης  |9 48029 
942 |c BK 
952 |0 0  |1 0  |4 0  |6 370_000000000000000_LEM  |7 0  |9 20261  |a KDBK  |b KDBK  |d 2006-11-01  |i 0000000106672  |l 6  |o 370 LEM  |p 0000000106672  |r 2019-04-28  |w 2019-04-28  |y BK  |z [ΑΡΕ: Κ135497]