Τα ρόδιν' ακρογιάλια και άλλα διηγήματα

Ο Παπαδιαμάντης παρουσιάζεται ως λάτρης της φύσης και ευαίσθητος, αυθεντικός εκφραστής της νεοελληνικής φυσιογνωμίας, με τις βυζαντινές, χριστιανικές, κοινωνικές και γεωγραφικές καταβολές της. Γι' αυτό και είναι άλλωστε γλωσσοπλάστης, μάστορας της περιγραφής, οξυδερκής και συγκαταβατικός παρατη...

पूर्ण विवरण

में बचाया:
ग्रंथसूची विवरण
मुख्य लेखक: Παπαδιαμάντης, Αλέξανδρος, 1851-1911 (लेखक)
स्वरूप: पुस्तक
भाषा:Greek
प्रकाशित: Αθήνα : Εξάντας, c1988
संस्करण:2η έκδ.
श्रृंखला:Σύγχρονη κλασική βιβλιοθήκη / Εξάντας
विषय:
LEADER 04028namaa2200301 4500
001 main_1342
003 GR-kkKDBK
005 20211219010604.0
006 a|||||r|||||||||||
008 010115s1988uuuugr# |||gr|||| 000|j gre d
020 |a 960-256-217-X 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
084 |a Δ 
100 1 |4 aut  |a Παπαδιαμάντης, Αλέξανδρος,  |d 1851-1911  |9 3929 
245 1 3 |a Τα ρόδιν' ακρογιάλια και άλλα διηγήματα 
250 |a 2η έκδ. 
260 |a Αθήνα :  |b Εξάντας,  |c c1988 
300 |a 340 σ. ;  |c 18 εκ. 
490 0 |a Σύγχρονη κλασική βιβλιοθήκη / Εξάντας 
520 |a Ο Παπαδιαμάντης παρουσιάζεται ως λάτρης της φύσης και ευαίσθητος, αυθεντικός εκφραστής της νεοελληνικής φυσιογνωμίας, με τις βυζαντινές, χριστιανικές, κοινωνικές και γεωγραφικές καταβολές της. Γι' αυτό και είναι άλλωστε γλωσσοπλάστης, μάστορας της περιγραφής, οξυδερκής και συγκαταβατικός παρατηρητής του εαυτού του και των άλλων. Με μια λέξη, θεωρείται ηθογράφος, που δεν ηθικολογεί, αλλά παριστά τους ανθρώπους και τη φύση γυμνούς, άδολους, ακόμη και μέσα στη μικρότητά τους. Αφήνουμε κατά μέρος τις θρησκευτικές και κοινωνικές προκαταλήψεις του, για να πούμε ότι ο ηθογράφος δεν είναι αντικειμενικός παρατηρητής. Η τέχνη είναι ο κόσμος άλλη μια φορά, έλεγε ο Σοπενχάουερ. Ο Παπαδιαμάντης εκφράζει με τις λέξεις, ενώ ζει στην Αθήνα, τα βιώματα του, που προφανώς έχουν τροποποιηθεί και εμπλουτιστεί στην πορεία του χρόνου από τις ίδιες τις επιδράσεις και τις αλλαγές που υφίσταται ο φορέας τους. Ο συγγραφέας μας περιγράφει μαγεμένος, ξανά και ξανά, έναν προσωπικό βιωματικό κόσμο, βλέποντας τον από μια μόνο οπτική γωνία. Είναι η οπτική γωνία της παιδικότητας, όπως την πλάθει όμως ένας ενήλικος, επιλέγοντας θραύσματα αναμνήσεων και ενώνοντας τα, με τη βοήθεια ενός προσωπικού εκφραστικού οργάνου, σε άπειρες παραλλαγές, για να στήσει σκηνικά μπροστά στα οποία παίζει σχεδόν πάντα ο ίδιος ηθοποιός. Κι αυτό αποκαλύπτει τη διανοουμενίστικη φενάκη που αντιπροσωπεύει τόσο η "ψυχή του λαού" όσο και η "πιστή" αναπαράσταση της. 
650 7 |a Ελληνικό διήγημα  |9 67107 
700 1 |a Παπαδιαμάντης, Αλέξανδρος,  |d 1851-1911  |t Τα ρόδινα ακρογιάλια  |9 82422 
700 1 |a Παπαδιαμάντης, Αλέξανδρος,  |d 1851-1911  |t Επιλογές  |9 80108 
710 2 |4 pbl  |a Εξάντας  |9 26794 
942 |c BK 
999 |c 13101  |d 13101 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 Δ_ΠΑΠ  |7 0  |9 20209  |a KDBK  |b KDBK  |c LCG  |d 2006-11-01  |i 0000000009737  |l 14  |o Δ ΠΑΠ  |p 0000000009737  |r 2019-04-28  |w 2019-04-28  |x [ΑΡΕ: Κ273398]  |y BK  |z [ΑΡΕ: Κ273398] 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 Δ_ΠΑΠ  |7 0  |9 20210  |a KDBK  |b KDBK  |c LCG  |d 2006-11-01  |i 0000000248303  |l 2  |o Δ ΠΑΠ  |p 0000000248303  |r 2019-04-28  |t αντ.1  |w 2019-04-28  |x [ΑΡΕ: Ζ10806]  |y BK