Η φαντασιακή θέσμιση της κοινωνίας

Από τον Πλάτωνα ως τον Μαρξ, η πολιτική σκέψη εμφανίστηκε ως εφαρμογή μιας θεωρίας της ουσίας της κοινωνίας και της ιστορίας. Με θεμέλιό της μια ταυτιστική οντολογία, για την οποία το είναι είχε πάντα τη σημασία του "είναι καθορισμένο", συσκότισε το ιδιαίτερο είναι του κοινωνικο-ιστορικού...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Καστοριάδης, Κορνήλιος, 1922-1997 (Συγγραφέας)
Άλλοι συγγραφείς: Σπαντιδάκη, Γιούλη (Μεταφραστής), Σπαντιδάκης, Κώστας (Μεταφραστής), Χαλικιάς, Σωτήρης (Μεταφραστής)
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα:Greek
Έκδοση: [Αθήνα] : Ράππας, 1985
Έκδοση:2η έκδ.
Σειρά:Προβλήματα του καιρού μας
Θέματα:
LEADER 04593namaa2200301 4500
001 main_11449
003 GR-kkKDBK
005 20201008124310.0
006 a|||||r|||||||||||
008 020218s1985uuuu###|||| |||||u||||||gre d
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
082 0 |a 301 
100 1 |4 aut  |a Καστοριάδης, Κορνήλιος,  |d 1922-1997  |9 44598 
245 1 2 |a Η φαντασιακή θέσμιση της κοινωνίας 
250 |a 2η έκδ. 
260 |a [Αθήνα] :  |b Ράππας,  |c 1985 
300 |a 539 σ. ;  |c 21 εκ. 
490 0 |a Προβλήματα του καιρού μας 
520 |a Από τον Πλάτωνα ως τον Μαρξ, η πολιτική σκέψη εμφανίστηκε ως εφαρμογή μιας θεωρίας της ουσίας της κοινωνίας και της ιστορίας. Με θεμέλιό της μια ταυτιστική οντολογία, για την οποία το είναι είχε πάντα τη σημασία του "είναι καθορισμένο", συσκότισε το ιδιαίτερο είναι του κοινωνικο-ιστορικού ως ριζικού φαντασιακού. Το πρώτο μέρος του βιβλίου ("Μαρξισμός και επαναστατική θεωρία", δημοσιευμένο στο περιοδικό Socialisme ou Barbarie το 1964-1965), δείχνει πως ο Μαρξ, αιχμάλωτος αυτής της οντολογίας, οδηγήθηκε στο να πνίξει ο ίδιος τα καινούργια σπέρματα που περιείχε η σκέψη του. Το επαναστατικό πρόταγμα υπερβαίνει κάθε "ορθολογική θεμελίωση": μια νέα θέσμιση της κοινωνίας συνεπάγεται ένα ξεπέρασμα του θεσμισμένου "λόγου". Πρέπει να δούμε την ιστορία ως δημιουργία, τη θεσμίζουσα κοινωνία ή το κοινωνικό φαντασιακό εν δράσει μέσα στη θεσμισμένη κοινωνία, και το κοινωνικο-ιστορικό ως τρόπο του είναι άγνωστο για την κληρονομημένη σκέψη. Το δεύτερο μέρος ("Το κοινωνικό φαντασιακό και η θέσμιση") δείχνει το κοινωνικο-ιστορικό ως γένεση οντολογική, συνεχιζόμενη δημιουργία, αυτοαλλοίωση που γεννιέται ως θέσμιση. Αυτή η θέσμιση -του κόσμου, των ατόμων, των πραγμάτων- ερειδόμενη στη φύση, περιλαμβάνει πάντα μια ταυτιστική συνιστώσα, είναι όμως ουσιαστικά δημιουργία ενός μάγματος κοινωνικών φαντασιακών σημασιών. Η κοινωνία δεν γνωρίζει συνήθως τον εαυτό της ως αυτοθέσμιση, και τούτο αποτελεί την ξένωση που εκδηλώσεις της είναι η πίστη σε μια εξω-κοινωνική προέλευση της θέσμισης και η εκλογίκευσή της από την κληρονομημένη σκέψη. Το επαναστατικό πρόταγμα, πρόταγμα μιας ρητής αυτο-θέσμισης της κοινωνίας, εξαρτάται απλώς και μόνον από το κοινωνικό ποιείν-πράττειν των ανθρώπων, του οποίου το πολιτικό σκέπτεσθαι -το να σκεπτόμαστε την κοινωνία σαν κάτι που φτιάχνει τον εαυτό του- είναι μια συνιστώσα ουσιαστική. 
650 7 |a Κοινωνιολογία  |9 65064 
650 4 |a Πολιτική επιστήμη  |9 66837 
700 1 |4 trl  |a Σπαντιδάκη, Γιούλη  |9 34368 
700 1 |4 trl  |a Σπαντιδάκης, Κώστας  |9 34369 
700 1 |4 trl  |a Χαλικιάς, Σωτήρης  |9 34367 
700 1 |a Καστοριάδης, Κορνήλιος,  |d 1922-1997  |t Η φαντασιακή θέσμιση της κοινωνίας  |9 80356 
942 |c BK 
999 |c 10905  |d 10905 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 301_000000000000000_ΚΑΣ  |7 0  |9 17121  |a KDBK  |b KDBK  |c LCR  |d 2006-11-01  |i 0000000084086  |l 22  |o 301 ΚΑΣ  |p 0000000084086  |r 2020-11-02  |s 2020-10-21  |w 2019-04-28  |x [ΑΡΕ: Κ8088]  |y BK