Κρατύλος, ή, Περί ορθότητος ονομάτων /
Διάλογος που εξετάζει την προέλευση, τη λειτουργία και τις δυνατότητες της γλώσσας. Η γλώσσα ως φυσικό δημιούργημα ή ως έργο του ανθρώπινου πνεύματος. Η φιλοσοφική πλευρά της ονοματολογίας, σχέση παλαιότερων και νεότερων γλωσσικών μορφών, σύνδεση της γνώσης των "ονομάτων" με τη γνώση της π...
Đã lưu trong:
Tác giả chính: | |
---|---|
Định dạng: | Sách |
Ngôn ngữ: | Greek Ancient Greek |
Được phát hành: |
Αθήνα :
Κάκτος,
1994.
|
Loạt: | Αρχαία ελληνική γραμματεία : Οι Έλληνες ;
179 |
Những chủ đề: |
LEADER | 05180namaa2200349 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | main_10862 | ||
003 | GR-kkKDBK | ||
005 | 20220407123815.0 | ||
006 | a|||||r||||||||||| | ||
008 | 020115s1994 gr |||grb||| 000|m gre d | ||
020 | |a 960-352-202-3 | ||
040 | |a GR-kkKDBK |b gre |d GR-kkKDBK |e AACR2 | ||
041 | 1 | |a gre |h grc | |
082 | 0 | |a 880 | |
100 | 1 | |4 aut |a Πλάτων, |d 427-347 π.Χ. |9 44250 | |
245 | 1 | 0 | |a Κρατύλος, ή, Περί ορθότητος ονομάτων / |c Πλάτων ; εισαγωγή, μετάφραση, σχόλια Φιλολογική Ομάδα Κάκτου. |
260 | |a Αθήνα : |b Κάκτος, |c 1994. | ||
300 | |a 253 σ. ; |c 21 εκ. | ||
490 | 0 | |a Αρχαία ελληνική γραμματεία : Οι Έλληνες ; |v 179 | |
500 | |a Αρχαίο κείμενο και νεοελληνική μετάφραση σε αντικριστές σελίδες | ||
504 | |a Περιέχει βιβλιογραφία | ||
520 | |a Διάλογος που εξετάζει την προέλευση, τη λειτουργία και τις δυνατότητες της γλώσσας. Η γλώσσα ως φυσικό δημιούργημα ή ως έργο του ανθρώπινου πνεύματος. Η φιλοσοφική πλευρά της ονοματολογίας, σχέση παλαιότερων και νεότερων γλωσσικών μορφών, σύνδεση της γνώσης των "ονομάτων" με τη γνώση της πραγματικότητας. Ο Πλάτων γεννήθηκε το 427 π.Χ., γόνος επιφανούς Αθηναϊκής οικογένειας. Έλαβε σπουδαία παιδεία και γνώρισε τα Ελληνικά φιλοσοφικά ρεύματα. Αυτό όμως που διαμόρφωσε καθοριστικά την ηθική και πνευματική του υπόσταση ήταν ο Σωκράτης, με τη ζωή, τη φιλοσοφία και τον θάνατό του. Ο μεγάλος φιλόσοφος ήταν αιτία να στραφεί ο νεαρός Πλάτων στη φιλοσοφία, και η Σωκρατική εννοιολογία αποτέλεσε βάση για τη δημιουργία της κατοπινής Πλατωνικής θεωρίας των Ιδεών. Ο Πλάτων ερμήνευσε βαθύτατα τον Σωκράτη ως άνθρωπο και διδάσκαλο, και αποτύπωσε την προσωπικότητά του σε πολλά έργα του. Ταξίδεψε στην Αίγυπτο, την Κυρήνη και τη Μεγάλη Ελλάδα, όπου προσπάθησε, χωρίς επιτυχία να εφαρμόσει τις πολιτικές αρχές του στην οργάνωση των Ελληνικών πόλεων της Σικελίας. Το 387 π.Χ. ίδρυσε στην Αθήνα την Ακαδημία, περίφημο κέντρο της φιλοσοφίας και των Μουσών, που διατηρήθηκε σχεδόν δέκα αιώνες, μέχρι τους χρόνους του Ιουστινιανού. Ο Πλάτων αφοσιώθηκε ως το θάνατό του (348 π.Χ) στη διδασκαλία και τη συγγραφή. Τα έργα του, που σώζονται όλα, ταξινόμησε ο Θράσυλλος σε εννέα τετραλογίες. Όλα σχεδόν ανήκουν στο είδος του διαλόγου, με το οποίο ο Πλάτων αναδείχτηκε, εκτός από κορυφαίος φιλόσοφος, αληθινός ποιητής. Η διδασκαλία του πηγάζει από τα δόγματα της Ελληνικής σκέψης, τον Ορφισμό, την Πυθαγόρεια και την Ιωνική φιλοσοφία και βέβαια τον Σωκρατικό λόγο, και διαμορφώνεται τελικά, ως προσωπική δημιουργία του Πλάτωνος, σε ένα κολοσσιαίο φιλοσοφικό σύστημα. Η φιλοσοφία του - ηθική, οντολογική, πολιτική - είναι το θεμέλιο του παγκόσμιου Ιδεαλισμού και επηρέασε περισσότερο ίσως απ' οποιονδήποτε άλλο τη σκέψη όλων των εποχών. | ||
600 | 1 | 7 | |a Πλάτων, |d 427-347 π.Χ. |x Ερμηνεία και κριτική |9 2885 |
600 | 1 | 7 | |a Πλάτων, |d 427-347 π.Χ. |x Μεταφράσεις στα νέα ελληνικά |9 7099 |
650 | 4 | |a Γραμματεία, Αρχαία ελληνική |9 63749 | |
650 | 4 | |a Πλατωνική φιλοσοφία |9 63334 | |
650 | 4 | |a Φιλοσοφία, Ελληνική |9 63374 | |
700 | 1 | |a Πλάτων, |d 427-347 π.Χ. |t Κρατύλος |9 79722 | |
710 | 2 | |4 pbl |9 26796 |a Κάκτος | |
942 | |c BK | ||
999 | |c 10254 |d 10254 | ||
952 | |0 0 |1 0 |2 ddc |4 0 |6 880_000000000000000_ΠΛΑ |7 0 |9 15906 |a KDBK |b KDBK |c LCR |d 2006-11-01 |i 0000000225618 |l 6 |o 880 ΠΛΑ |p 0000000225618 |r 2019-04-28 |w 2019-04-28 |x [ΑΡΕ: Ζ58506] |y BK |