Ιππίας μείζων, ή, Περί του καλού ; Ιππίας ελάττων, ή, Περί του ψεύδους /

ΙΠΠΙΑΣ ΜΕΙΖΩΝ ή ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ: Διάλογος του Σωκράτη με τον σοφιστή Ιππία με θέμα τον ορισμό του ωραίου. Το ωραίο και το χρήσιμο. Σκοπός της ύπαρξης του ανθρώπου η αναζήτηση της αλήθειας και της γνώσης. ΙΠΠΙΑΣ ΕΛΑΤΤΩΝ ή ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΨΕΥΔΟΥΣ: Με αφορμή μιαν απόφανση που αξιολογεί συγκριτικά την Ιλιάδα κα...

Disgrifiad llawn

Wedi'i Gadw mewn:
Manylion Llyfryddiaeth
Prif Awdur: Πλάτων, 427-347 π.Χ. (Awdur)
Fformat: Llyfr
Iaith:Greek
Ancient Greek
Cyhoeddwyd: Αθήνα : Κάκτος, 1993.
Cyfres:Αρχαία ελληνική γραμματεία : Οι Έλληνες ; 185
Pynciau:
LEADER 05480namaa2200361 4500
001 main_10745
003 GR-kkKDBK
005 20220407131636.0
006 a|||||r|||||||||||
008 020109s1993 gr |||gr|||| 000|m gre d
020 |a 960-352-227-9 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
041 1 |a gre  |h grc 
082 0 |a 880 
100 1 |4 aut  |a Πλάτων,  |d 427-347 π.Χ.  |9 44250 
245 1 0 |a Ιππίας μείζων, ή, Περί του καλού ; Ιππίας ελάττων, ή, Περί του ψεύδους /  |c Πλάτων ; εισαγωγή, μετάφραση, σχόλια Φιλολογική Ομάδα Κάκτου.  
260 |a Αθήνα :  |b Κάκτος,  |c 1993. 
300 |a 217 σ. ;  |c 21 εκ. 
490 0 |a Αρχαία ελληνική γραμματεία : Οι Έλληνες ;  |v 185 
500 |a Αρχαίο κείμενο και νεοελληνική μετάφραση σε αντικριστές σελίδες 
504 |a Περιέχει βιβλιογραφία 
520 |a ΙΠΠΙΑΣ ΜΕΙΖΩΝ ή ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ: Διάλογος του Σωκράτη με τον σοφιστή Ιππία με θέμα τον ορισμό του ωραίου. Το ωραίο και το χρήσιμο. Σκοπός της ύπαρξης του ανθρώπου η αναζήτηση της αλήθειας και της γνώσης. ΙΠΠΙΑΣ ΕΛΑΤΤΩΝ ή ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΨΕΥΔΟΥΣ: Με αφορμή μιαν απόφανση που αξιολογεί συγκριτικά την Ιλιάδα και την Οδύσσεια, ο Σωκράτης, ο Ιππίας και ο Εύδικος συζητούν περί ψεύδους. Η γνώση της αλήθειας προϋπόθεση του εκούσιου ψεύδους. Οι παραδοξολογίες των συμπερασμάτων του διαλόγου απορρίπτονται από τους συνομιλητές. Ο Πλάτων γεννήθηκε το 427 π.Χ., γόνος επιφανούς Αθηναϊκής οικογένειας. Έλαβε σπουδαία παιδεία και γνώρισε τα Ελληνικά φιλοσοφικά ρεύματα. Αυτό όμως που διαμόρφωσε καθοριστικά την ηθική και πνευματική του υπόσταση ήταν ο Σωκράτης, με τη ζωή, τη φιλοσοφία και τον θάνατό του. Ο μεγάλος φιλόσοφος ήταν αιτία να στραφεί ο νεαρός Πλάτων στη φιλοσοφία, και η Σωκρατική εννοιολογία αποτέλεσε βάση για τη δημιουργία της κατοπινής Πλατωνικής θεωρίας των Ιδεών. Ο Πλάτων ερμήνευσε βαθύτατα τον Σωκράτη ως άνθρωπο και διδάσκαλο, και αποτύπωσε την προσωπικότητά του σε πολλά έργα του. Ταξίδεψε στην Αίγυπτο, την Κυρήνη και τη Μεγάλη Ελλάδα, όπου προσπάθησε, χωρίς επιτυχία να εφαρμόσει τις πολιτικές αρχές του στην οργάνωση των Ελληνικών πόλεων της Σικελίας. Το 387 π.Χ. ίδρυσε στην Αθήνα την Ακαδημία, περίφημο κέντρο της φιλοσοφίας και των Μουσών, που διατηρήθηκε σχεδόν δέκα αιώνες, μέχρι τους χρόνους του Ιουστινιανού. Ο Πλάτων αφοσιώθηκε ως το θάνατό του (348 π.Χ) στη διδασκαλία και τη συγγραφή. Τα έργα του, που σώζονται όλα, ταξινόμησε ο Θράσυλλος σε εννέα τετραλογίες. Όλα σχεδόν ανήκουν στο είδος του διαλόγου, με το οποίο ο Πλάτων αναδείχτηκε, εκτός από κορυφαίος φιλόσοφος, αληθινός ποιητής. Η διδασκαλία του πηγάζει από τα δόγματα της Ελληνικής σκέψης, τον Ορφισμό, την Πυθαγόρεια και την Ιωνική φιλοσοφία και βέβαια τον Σωκρατικό λόγο, και διαμορφώνεται τελικά, ως προσωπική δημιουργία του Πλάτωνος, σε ένα κολοσσιαίο φιλοσοφικό σύστημα. Η φιλοσοφία του - ηθική, οντολογική, πολιτική. 
600 1 7 |a Πλάτων,  |d 427-347 π.Χ.  |x Ερμηνεία και κριτική  |9 2885 
600 1 7 |a Πλάτων,  |d 427-347 π.Χ.  |x Μεταφράσεις στα νέα ελληνικά  |9 7099 
650 4 |a Γραμματεία, Αρχαία ελληνική  |9 63749 
650 4 |a Πλατωνική φιλοσοφία  |9 63334 
650 4 |a Φιλοσοφία, Ελληνική  |9 63374 
700 1 |a Πλάτων,  |d 427-347 π.Χ.  |t Ιππίας μείζων  |9 120847 
700 1 |a Πλάτων,  |d 427-347 π.Χ.  |t Ιππίας ελάσσων  |9 140412 
710 2 |4 pbl  |9 26796  |a Κάκτος 
942 |c BK 
999 |c 10123  |d 10123 
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 880_000000000000000_ΠΛΑ  |7 0  |9 15701  |a KDBK  |b KDBK  |c LCR  |d 2006-11-01  |i 0000000226110  |l 2  |o 880 ΠΛΑ  |p 0000000226110  |r 2019-04-28  |w 2019-04-28  |x [ΑΡΕ: Ζ57706]  |y BK