Παρμενίδης, ή, Περί ιδεών /

Αναδιήγηση διαλόγου μεταξύ του Σωκράτη και των Ελεατών φιλοσόφων, με αντικείμενο το πρόβλημα των ιδεών. Η κριτική της θεωρίας των ιδεών. Το Εν ως υπαρκτό και ως ανύπαρκτο. Οι συνέπειες της μιας ή της άλλης παραδοχής. Ο Πλάτων γεννήθηκε το 427 π.Χ., γόνος επιφανούς Αθηναϊκής οικογένειας. Έλαβε σπουδ...

Ful tanımlama

Kaydedildi:
Detaylı Bibliyografya
Yazar: Πλάτων, 427-347 π.Χ. (Yazar)
Materyal Türü: Kitap
Dil:Greek
Ancient Greek
Baskı/Yayın Bilgisi: Αθήνα : Κάκτος, 1993.
Seri Bilgileri:Αρχαία ελληνική γραμματεία : Οι Έλληνες ; 178
Konular:
LEADER 05002namaa2200349 4500
001 main_10738
003 GR-kkKDBK
005 20220407123526.0
006 a|||||r|||||||||||
008 020109s1993 gr |||grb||| 000|m gre d
020 |a 960-352-193-0 
040 |a GR-kkKDBK  |b gre  |d GR-kkKDBK  |e AACR2 
041 1 |a gre  |h grc 
082 0 |a 880 
100 1 |4 aut  |a Πλάτων,  |d 427-347 π.Χ.  |9 44250 
245 1 0 |a Παρμενίδης, ή, Περί ιδεών /  |c Πλάτων ; εισαγωγή, μετάφραση, σχόλια Φιλολογική Ομάδα Κάκτου.  
260 |a Αθήνα :  |b Κάκτος,  |c 1993. 
300 |a 201 σ. ;  |c 21 εκ. 
490 0 |a Αρχαία ελληνική γραμματεία : Οι Έλληνες ;  |v 178 
500 |a Αρχαίο κείμενο και νεοελληνική μετάφραση σε αντικρυστές σελίδες 
504 |a Περιέχει βιβλιογραφία 
520 |a Αναδιήγηση διαλόγου μεταξύ του Σωκράτη και των Ελεατών φιλοσόφων, με αντικείμενο το πρόβλημα των ιδεών. Η κριτική της θεωρίας των ιδεών. Το Εν ως υπαρκτό και ως ανύπαρκτο. Οι συνέπειες της μιας ή της άλλης παραδοχής. Ο Πλάτων γεννήθηκε το 427 π.Χ., γόνος επιφανούς Αθηναϊκής οικογένειας. Έλαβε σπουδαία παιδεία και γνώρισε τα Ελληνικά φιλοσοφικά ρεύματα. Αυτό όμως που διαμόρφωσε καθοριστικά την ηθική και πνευματική του υπόσταση ήταν ο Σωκράτης, με τη ζωή, τη φιλοσοφία και τον θάνατό του. Ο μεγάλος φιλόσοφος ήταν αιτία να στραφεί ο νεαρός Πλάτων στη φιλοσοφία, και η Σωκρατική εννοιολογία αποτέλεσε βάση για τη δημιουργία της κατοπινής Πλατωνικής θεωρίας των Ιδεών. Ο Πλάτων ερμήνευσε βαθύτατα τον Σωκράτη ως άνθρωπο και διδάσκαλο, και αποτύπωσε την προσωπικότητά του σε πολλά έργα του. Ταξίδεψε στην Αίγυπτο, την Κυρήνη και τη Μεγάλη Ελλάδα, όπου προσπάθησε, χωρίς επιτυχία να εφαρμόσει τις πολιτικές αρχές του στην οργάνωση των Ελληνικών πόλεων της Σικελίας. Το 387 π.Χ. ίδρυσε στην Αθήνα την Ακαδημία, περίφημο κέντρο της φιλοσοφίας και των Μουσών, που διατηρήθηκε σχεδόν δέκα αιώνες, μέχρι τους χρόνους του Ιουστινιανού. Ο Πλάτων αφοσιώθηκε ως το θάνατό του (348 π.Χ) στη διδασκαλία και τη συγγραφή. Τα έργα του, που σώζονται όλα, ταξινόμησε ο Θράσυλλος σε εννέα τετραλογίες. Όλα σχεδόν ανήκουν στο είδος του διαλόγου, με το οποίο ο Πλάτων αναδείχτηκε, εκτός από κορυφαίος φιλόσοφος, αληθινός ποιητής. Η διδασκαλία του πηγάζει από τα δόγματα της Ελληνικής σκέψης, τον Ορφισμό, την Πυθαγόρεια και την Ιωνική φιλοσοφία και βέβαια τον Σωκρατικό λόγο, και διαμορφώνεται τελικά, ως προσωπική δημιουργία του Πλάτωνος, σε ένα κολοσσιαίο φιλοσοφικό σύστημα. Η φιλοσοφία του - ηθική, οντολογική, πολιτική - είναι το θεμέλιο του παγκόσμιου Ιδεαλισμού και επηρέασε περισσότερο ίσως απ' οποιονδήποτε άλλο τη σκέψη όλων των εποχών. 
600 1 7 |a Πλάτων,  |d 427-347 π.Χ.  |x Ερμηνεία και κριτική  |9 2885 
600 1 7 |a Πλάτων,  |d 427-347 π.Χ.  |x Μεταφράσεις στα νέα ελληνικά  |9 7099 
650 4 |a Γραμματεία, Αρχαία ελληνική  |9 63749 
650 4 |a Πλατωνική φιλοσοφία  |9 63334 
650 4 |a Φιλοσοφία, Ελληνική  |9 63374 
700 1 |a Πλάτων,  |d 427-347 π.Χ.  |t Παρμενίδης  |9 79585 
710 2 |4 pbl  |9 26796  |a Κάκτος 
942 |c BK 
999 |c 10116  |d 10116 
952 |0 0  |1 0  |4 0  |6 880_000000000000000_ΠΛΑ  |7 0  |9 15693  |a KDBK  |b KDBK  |d 2006-11-01  |i 0000000225649  |l 12  |m 2  |o 880 ΠΛΑ  |p 0000000225649  |r 2020-02-26  |s 2020-01-24  |w 2019-04-28  |y BK  |z [ΑΡΕ: Ζ58606]