Ατατούρκ και ναζί : δάσκαλος και μαθητές στην εφαρμογή του ολοκληρωτισμού /
Ο ρόλος τον οποίο διαδραμάτισε ο Κεμάλ Ατατούρκ ως ιδεολογικό πρότυπο και παράδειγμα για τους Ναζί έχει παραμείνει άγνωστος. Όλοι πιστεύουν ότι ο Χίτλερ εμπνεύστηκε την ολοκληρωτική ιδεολογία και στρατηγική του από τον Μουσολίνι, όμως ο αρχηγός των Ναζί παρακολουθούσε με μεγάλο ενδιαφέρον τις εξελίξ...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | , |
Médium: | Kniha |
Jazyk: | Greek English |
Vydáno: |
Αθήνα :
Παπαδόπουλος,
2016.
|
Témata: |
LEADER | 04031namaa2200373 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | main_51862 | ||
003 | GR-kkKDBK | ||
005 | 20210318152103.0 | ||
006 | a|||||r||||||||||| | ||
008 | 170301s2016 gr a|||gr|||| 000|0 gre d | ||
020 | |a 978-960-569-542-2 | ||
040 | |a GR-kkKDBK |b gre |d GR-kkKDBK |e AACR2 | ||
041 | 1 | |a gre |h eng | |
082 | 0 | |a 956.1 | |
100 | 1 | |4 aut |a Ihrig, Stefan |9 21688 | |
240 | 1 | 0 | |a Atatürk in the Nazi Imagination |
245 | 1 | 0 | |a Ατατούρκ και ναζί : |b δάσκαλος και μαθητές στην εφαρμογή του ολοκληρωτισμού / |c Stefan Ihrig ; μετάφραση Νίκος Ρούσσος ; πρόλογος στην ελληνική έκδοση Βλάσης Αγτζίδης. |
260 | |a Αθήνα : |b Παπαδόπουλος, |c 2016. | ||
300 | |a 447 σ. : |b φωτ. ; |c 21 εκ. | ||
520 | |a Ο ρόλος τον οποίο διαδραμάτισε ο Κεμάλ Ατατούρκ ως ιδεολογικό πρότυπο και παράδειγμα για τους Ναζί έχει παραμείνει άγνωστος. Όλοι πιστεύουν ότι ο Χίτλερ εμπνεύστηκε την ολοκληρωτική ιδεολογία και στρατηγική του από τον Μουσολίνι, όμως ο αρχηγός των Ναζί παρακολουθούσε με μεγάλο ενδιαφέρον τις εξελίξεις στην Τουρκία ήδη από το 1919. Και ο λόγος ήταν ο μεγάλος θαυμασμός που ένιωθε για τις προσπάθειες του Ατατούρκ να δημιουργήσει ένα νέο τουρκικό κράτος μέσα από τις στάχτες του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Τόσο, που βάσισε το δικό του (αποτυχημένο) πραξικόπημα του Μονάχου το 1923 στην επανάσταση του Ατατούρκ στην ?γκυρα. Αργότερα ο Χίτλερ έλεγε ότι ο Ατατούρκ ήταν ο δάσκαλος και ο ίδιος και ο Μουσολίνι οι μαθητές. Και ο ενθουσιασμός του για το δάσκαλο επρόκειτο να διαρκέσει: ο Ατατούρκ αποτέλεσε την έμπνευση του Χίτλερ προκειμένου αυτός να διαμορφώσει το ναζιστικό κράτος του με βάση τα εθνικιστικά, αντιθρησκευτικά, ολοκληρωτικά και μισαλλόδοξα σχέδια του «Τούρκου Φύρερ» με κύρια σημεία αναφοράς τις γενοκτονίες των Αρμενίων και των Ελλήνων, τους οποίους επιφανείς Ναζί συνέκριναν άμεσα με τους Γερμανούς Εβραίους... | ||
600 | 1 | 4 | |a Ataturk, Kemal, |d 1881-1938 |9 21687 |
650 | 4 | |a Φασισμός |9 67022 | |
651 | 4 | |a Γερμανία |x Πολιτική και διακυβέρνηση |y 1933-1945 |9 51248 | |
651 | 4 | |a Γερμανία |x Σχέσεις |z Τουρκία |9 53152 | |
651 | 4 | |a Τουρκία |x Πολιτική και διακυβέρνηση |9 49735 | |
651 | 4 | |a Τουρκία |x Σχέσεις |z Γερμανία |9 53153 | |
700 | 1 | |4 aui |a Αγτζίδης, Βλάσης, |d 1956- |9 2740 | |
700 | 1 | |4 trl |a Ρούσσος, Νίκος |d 1966- |9 38888 | |
700 | 1 | |a Ihrig, Stefan |t Ατατούρκ και ναζί |9 122006 | |
710 | 2 | |4 pbl |a Παπαδόπουλος |9 25993 | |
942 | |c BK | ||
999 | |c 55796 |d 55796 | ||
952 | |0 0 |1 0 |2 ddc |4 0 |6 956_100000000000000_IHR |7 0 |9 71773 |a KDBK |b KDBK |c LCR |d 2017-03-01 |e Αγορά |i 02952017 |l 3 |o 956.1 IHR |p 02952017 |r 2022-02-23 |s 2022-02-02 |w 2019-04-29 |y BK | ||
952 | |0 0 |1 0 |2 ddc |4 0 |6 956_100000000000000_IHR |7 0 |9 101911 |a KDBK |b KDBK |c LCR |d 2021-01-29 |e Δωρεά εις μνήμην Πάρι Δ. Ξεπουλιά |i 03382021 |l 1 |o 956.1 IHR |p 03382021 |r 2021-07-08 |s 2021-06-14 |t αντ.1 |w 2021-01-29 |y BK |