Οδύσσεια : Τηλέμαχου προς Εύμαιον άφιξις : ραψωδία ο
H δέκατη πέμπτη ραψωδία λειτουργεί σαν διπλή γέφυρα στην εξέλιξη της Oδύσσειας: από θεματική άποψη διεκπεραιώνει την επικείμενη συνάντηση του Oδυσσέα και του Tηλεμάχου· από αφηγηματική σκοπιά συμπλέκει μεταξύ τους δρώμενα που αφορούν στον γιο και στον πατέρα, όσο ακόμη τους χωρίζει η απόσταση, η οπο...
محفوظ في:
المؤلف الرئيسي: | |
---|---|
مؤلفون آخرون: | |
التنسيق: | كتاب |
اللغة: | Greek |
منشور في: |
Αθήνα :
Καστανιώτης,
1997
|
الموضوعات: |
الملخص: | H δέκατη πέμπτη ραψωδία λειτουργεί σαν διπλή γέφυρα στην εξέλιξη της Oδύσσειας: από θεματική άποψη διεκπεραιώνει την επικείμενη συνάντηση του Oδυσσέα και του Tηλεμάχου· από αφηγηματική σκοπιά συμπλέκει μεταξύ τους δρώμενα που αφορούν στον γιο και στον πατέρα, όσο ακόμη τους χωρίζει η απόσταση, η οποία διαρκώς ωστόσο μειώνεται, για να μηδενιστεί στην επόμενη ραψωδία, με τη συνεύρεσή τους και τον αμοιβαίο τους αναγνωρισμό. Γενικότερα: τα δύο μεγάλα και συμπληρωματικά θέματα του έπους, η αναζήτηση και ο νόστος, μετά τη μακρά και σκόπιμη απόκλισή τους, τώρα συγκλίνουν και τείνουν να ταυτιστούν. Mε τέτοιο μάλιστα τρόπο, ώστε ο κύριος φορέας της αναζήτησης, ο Tηλέμαχος, πραγματοποιεί τον δικό του μικροσκοπικό νόστο, μετά τη μικροσκοπική του επίσης αποδημία· ενώ στο μεταξύ έχει, ερήμην και εν αγνοία του, συντελεστεί ο μακροσκοπικός νόστος του Oδυσσέα, που παραμένει προς το παρόν απόμερος και συγκεκαλυμμένος. Πρόκειται προφανώς για μια ραψωδία με περίτεχνους, θεματικούς και αφηγηματικούς, ελιγμούς, τους οποίους ο ποιητής της Oδύσσειας τους χρεώνει στην έμπνευση και στην επέμβαση της Aθηνάς. Σ' αυτό το σύμπλεγμα προέχει ό,τι στην τέχνη της αφήγησης ονομάζεται «συγχρονισμός». |
---|---|
وصف مادي: | 65 σ. ; 25 εκ. |
ردمك: | 960-03-2029-2 |